Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Importverbod EU Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Importverbod EU
rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-12-22 - 11:44:40 send message to rupicola

Vogelhouders hebben zich de afgelopen jaren op de meest uiteenlopende wijze geuit over de importstop en de gevolgen daarvan voor onze gezamenlijke hobby.
Over het algemeen werden daar (logischerwijs) de nadelen voor de vogelhobby uitgelicht, maar er zijn inmiddels ook positieve gevolgen!

World Parrot Trust meldt dat er sinds het verbod op import van wildvang Papegaaien in de Europese Unie ongeveer 12 miljoen(!) vogels werden gespaard!

(Helaas wordt ten aanzien van dit behoorlijke aantal en de wijze waarop men daar is aan gekomen geen bron vermeld, maar goed, ook al zou het een deel daarvan betreffen . . . . . .)

Ondanks grote vooruitgang en tekenen van populatieherstel wijst WPT wel op de voorzetting van grootschalige vangsten in landen als Kameroen, Zuid-Afrika, Mexico, Suriname, Guyana, Indonesië en West Nieuw Guinea.
De nieuwe speerpunten komen hier te liggen op educatie, verspreiding van informatie, het beperken dan wel stoppen van wildvangsten en het aan banden leggen van importen elders in de wereld.

waarvan akte.




rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-12-22 - 13:23:42 send message to rajar

De vogels die gevangen worden gaan naar China Rusland Japan en het middenoosten.
De quota die door cites zijn toegestaan zijn wel aanmerkelijk verminderd.Zo mogen er 9250 grijze roodstaarten legaal gevangen en geëxporteerd worden.
In de vorige quota lijst waren er dat nog ongeveer 40000.
Het is wel zo dat toegestane quota dikwijls niet volledig gebruikt wordt.
Het gevolg van het importverbod is wel dat er meer illegale handel is.

http://www.cites.org/eng/resources/quotas/index.shtml


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-12-23 - 22:06:44 send message to chrislaevers

Wat heb je nu aan die informatie?

Een groot deel van de vogelhouders zijn pro illegale vogelvangst en als je er tegen bent kan je er beter niks over zeggen want dan krijg je subtiele signalen of minder subtiele signalen om je mond te houden.

En verder maar klagen dat vogelverenigingen moeten fusioneren met anderen en dat de de 'stiel' uitsterft. Ondertussen blijven ze hun weg naar Oekraïne wel vinden en terug als ze niet tegen de lamp lopen en vangen ze elke Afrikaanse vogel die het eventjes gewaagd heeft om een kolonietje op te bouwen op het Iberische schiereiland.

Wat heb je dus aan die informatie?

Een frisse wind in de vogelhouderij en liefst wat jonge anarchistische vogelhouders die het juk van die historische vogelvangerij van zich af schudden en objectief naar een vogel gaan kijken m.a.w. wat is zijn voorgeschiedenis, wat is zijn habitat, wat is zijn natuurlijk gedrag...
Te veel gevraagd natuurlijk.
Als de vogelhouderij wil blijven bestaan in volle glorie, zal ze op termijn een bocht moeten maken van 180° zoniet sterft ze uit.
Ik heb mijn twintigers al gewaarschuwd. Als ik moet gaan babysitten, pak ik die kleine mee op mijn rug de volières in en tegen dan binnen een jaar of vijf kweek ik ongeringde groenvinken en nog meer om ze vrij te laten. Ik hoef niet altijd mijn mond te houden.

En nogmaals, wat heb je aan die informatie als je die en die tegen komt die dat en dat zegt?
Soms baal ik van wat ik moet aanhoren op vogelvergaderingen en elders en uiteindelijk kom ik dan tot de conclusie dat ik mijn eigen koers maar moet varen los van de uitstervende folklore van de vogelvangers en los van de klungelige administratie.
Waarvan akte.
Christine



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede