Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zware ademhaling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zware ademhaling
Shoopy
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-12-18 - 18:39:43 send message to Shoopy

Beste iedereen,

sinds gisteren heb ik een kanarie aangeschaft. Ben er zelf erg blij mee maar nu krijgt hij soms een versnelde ademhaling en als je goed luistert kan je hem horen ademen. Alsof hij moeite heeft met ademen. Moet ik hiermee naar de dierenarts of doe ik iets verkeerd? Hij is nog wel actief (badderen, rondvliegen etc.) en eet goed.

Alvast bedankt
Mark

ps. miss is dit ook de reden waarom hij niet zoveel fluit.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-12-18 - 18:53:35 send message to goulds

kan luchtpijpmijt zijn,bij betere speciaalzaak krijg je daar wat voor of zoek op dit forum naar deze mijt.

Geef je hem ook maagkiezel/grit ?

succes


Shoopy
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-12-18 - 19:04:09 send message to Shoopy

ik heb idd wat gehoord van luchtmijt. zal morgen gelijk even langs de dierenspeciaalzaak gaan.
volgens mij krijgt hij geen maagkiezel of grit. Meot ik dat apart kopen of zit dat bij het voer inbegrepen?


populier
Website Member
Posts :51

Website Member
2008-12-18 - 19:27:37 send message to populier

Had je al eens een boek of op internet iets gelezen voordat je aan een vogel begon?

Maagkiezel en grit moet je los kopen en los toedienen.



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-12-18 - 19:57:19 send message to P.Rooth

Populier je haalt me de woorden uit de mond kon ook gemakkelijk want die stond flink open een vogel aanschaffen zonder vooraf ook maar ergens in verdiept te hebben is vragen om problemen .
Er wordt trouwens wel snel aan mijt gedacht is de vogel soms niet gestrest van de vangst verhuist naar een omgeving die totaal anders is dan waar deze vandaan komt .
Plaats altijd bij aankoop een vogel een drinkbakje met water waarin een beetje druivensuiker gedaan is helpt een vogel snel de stress te verwerken .
Maar dat hoor je vooraf te weten .
sad :( anders is een vogel de sigaar .
Paul


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-12-18 - 20:00:21 send message to danielkempenk

quote

sinds gisteren heb ik een kanarie aangeschaft


een beetje stress kan ook de oorzaak zijn!
geef hem ook de tijd om te wennen...
heeft de afgelopen 24 uur heel wat te voorduren gehad.

gr.daniel


Shoopy
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-12-18 - 20:18:17 send message to Shoopy

genoeg verdiept. opgegroeid met vogels echter is dit mijn eerste kanarie. hiervoor 1 valkparkiet en 2 grasparkieten gehad thats it. ik hoorde van mensen dat hij misschien allergisch is voor anijs? (dat zit in mijn vogelzand) heb het er even uitgehaald en het lijkt al stuk beter te gaan. ik kijk hoe het er morgen anar uitziet


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2008-12-18 - 21:03:48 send message to Marc_o

Altijd dat gezeur over verdiepen...
Ook toen ik begon hoorde ik hier ook van verschillende mensen dat ik me moest verdiepen in vogels. Dit had ik uiteraard al gedaan maar een beginnend kweker kan niet alles weten daarom bestaan er dit soort fora om met andere kwekers ervaringen uit te wisselen. En als je je eigen niet geroepen voelt om een volwaardig antwoord te geven op een normale vraag antwoord dan gewoon niet.

Even ontopic: Hoeveel druivensuiker moet dit zijn? mespuntje? theelepeltje?

Heb op dit moment een gould zitten met ongeveer dezelfde symptomen, deze is ook pas verhuisd. En bij de kweker waar ik hem heb gehaald hoorde ik ook dat een verhuizing veel stress kon veroorzaken.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-12-19 - 19:58:23 send message to P.Rooth

Hoeveel druivensuiker toe te voegen aan drinkwater hangt natuurlijk weer van de hoeveelheid water af.
Op of bij iedere pot druivensuiker is een gebruiksaanwijzing gevoegd maar houd ongeveer 2 theelepels per kopje water , goed op laten lossen .
Kan tevens door een eivoer verstrekt

Paul


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-12-20 - 15:26:53 send message to paintim

Hallo Mark !
Luchtpijpmijt komt bij kanaries zelden tot nooit
voor.
Ongetwijfeld wat stress. Kanaries hebben dat wel meer,vooral als je te dicht bij de kooi komt.
Geef hem maar een stuk gepelde ui in de voerbak.Is ook goed tegen verkoudheid.
Vr.groeten van
ANTONI


Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2008-12-22 - 12:24:41 send message to Enrico

Een stuk gepelde ui? Helpt dit tegen verkoudheden bij vogels? Eten de vogels hiervan, want ui lijkt me toch niet zo lekker (veel scherper van smaak) als een stukje appel bv.


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2008-12-22 - 18:38:53 send message to Peggy

iig, als je kanarie klachten blijf houden, gewoon naar een echte vogelarts gaan.
die kan het beestje beklijken, en naar de longen luisteren enzo. en die is er voor opgeleid voor dit asoort problemenwink ;)
succes.


Shoopy
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-12-23 - 16:32:42 send message to Shoopy

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

doet me goed om te horen dat het misschien alleen wat stress is. Vogeltje zit nu lekker met 1 poot op zn stokje alles te observeren. Gaat al stukken beter echter beweegt hij nog wel vaak met zijn staartje.
Hoe zit dat nou met een gepelde ui. Is dat niet idd te scherp? heb er nu een schijfje appel in liggen.
Harstikke bedankt in ieder geval!

Groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 81 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede