Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gedrag Pyrrhura Cruentata Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Gedrag Pyrrhura Cruentata
mcd
Website Member
Posts :10

Website Member
2008-12-16 - 14:27:35 send message to mcd

Hallo,

Omdat ik overweeg een koppel cruentata's aan te schaffen, deze vraag: Wie kan iets vertellen over het gedrag en voeding van deze vogels. Is dit gelijk aan andere pyrrhura's of wijkt dit af. Ik vraag dit ook mede omdat steeds vaker in de literatuur wordt vermeld dat middels de laatste dna onderzoeken ze eigenlijk een eigen geslacht dienen te krijgen. By the way, ze krijgen een voliere met een lengte van ruim 7 meter.
Alvast bedankt voor de reactie.


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-12-16 - 20:07:56 send message to wings

Hallo,
7 meter , dat is niet verkeerd.
succes gr Jan.


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-12-17 - 16:16:28 send message to XjosX

Ik ga deze week nog een koppel Cruentata's aanschaffen, en ik zou nog een vraag aan deze topic willen toevoegen..
Ik vraag me af welk nestblok deze soort pyrrhura's gebruikt? Een L-blok of een andere? En welke grootte moet deze dan zijn?
Groeten Nils


patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2008-12-18 - 08:47:16 send message to patrickprincen

Nils

Zowel een L-vorm als wel een gewone blok volstaat prima. Zorg er wel voor dat de blokken diep genoeg zijn. Zeg zo'n 60 cm minimaal. De breedte moet ongeveer 20-25 cm zijn.
Pyrrhura's houden van een donker blok. Als je kiest voor een gewoon blok dan kun je onder de opening een plankje schroeven, zodat het ligt niet direct het blok in valtwink ;)
Verder is het wenselijk dat je de opening van het blok van het licht afkeerd. Vaak wordt gezegd dat pyrrhura's donker moeten zitten, dit is onzin.
Het blok moet donker zijn, da's belangrijk.

Succes


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2008-12-22 - 18:45:06 send message to Peggy

ik heb er 1 tussen 4 perlata's maar is met de hand groot gebracht, en een beetje heel erg aanhankelijk, dus deze kan je niet vergelijken met natuurbroed in een voilerre.
dit is wel een aparte, sinds kort slaapt ze met de andere 4 in 1 blok (alle nog te jong om te paren) voorheen sliep ze op haar rug op een tentje, dus best een vreemd soort vogel hahahappy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede