Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe houdt je japanse kwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoe houdt je japanse kwartels
brouwer
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-05-22 - 22:19:34

Hallo allemaal,
ik ben van plan om een klein kippenhok te kopen en daar een koppeltje japanse kwartels in te gaan houden, is dit verstandig?
ik heb namelijk niet zoveel ruimte, geven ze veel overlast voor de buren?
En hoe kun je ze het beste houden, veel mensen houden ze in hun voliere, maar nergens op internet kan ik iets vinden over mensen die enkel alleen kwartels houden en hoe, ik zou het fijn vinden als iemand mij verder kan helpen???
alvast bedankt,


R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2004-05-23 - 00:09:56

Beste Brouwer,

Ik heb zelf Japanse in mijn voliere. Zijn gezellige vogeltjes die bijna de gehele dag bezich zijn met van alles en nog wat.

Bij het houden van kwartels is het zo ie zo aante raden om meerdere vrouwtjes te nemen tot mannetjes. Bv. 1 staat to 2 ofzo. Dit omdat de man het vrouwtje te veel opjaagd en deze geen rust krijgt.

Ze geven niet veel overlast soms hoor je het mannetje maar, dat is niet veel.

zorg wel dat ze niet te weing ruimte hebben en dat ze lekker in de aarde kunnen vroeten en en kunnen scharrelen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Greoten
Remco


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-05-23 - 00:24:07



reut
Website Member
Posts :8

Website Member
2004-06-29 - 17:06:49

Hethouden van kwartels in een voliere is geen enkel probleem .
Maar je moet er wel voor oppassen dt ze niet schrikken wanneer je in de vlucht komt,want dan vliegen ze in het wilde weg.



clearwing
Website Member
Posts :83

Website Member
2004-06-29 - 20:33:17

Ik heb ook Japanse Kwartels in de voliere zitten en het zijn erg makkelijke en rustige vogels waar de buren niet snel over zullen klagen. Inderdaad wel meer hennen bij één haantje doen. Als bijkomend voordeel iedere dag een vers eitje op broodwink ;)

Succes ermee, Arjan


R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2004-07-01 - 18:56:27

Effe terug komen op het verhaal 1 haantje 2 hennetjes.

Er is laatst bij mij een hennetje overleden dus zitten ze nu 1 op 1 en het gaat eigenlijk perfect moet ik zeggen.


clearwing
Website Member
Posts :83

Website Member
2004-07-01 - 20:20:00

Kan wel goed gaan toch zou ík liever niet dat hennetje zijn. Bij een gezonde haan is één hennetje echt te weinig!wink ;)


carduelis
Oud Lid
Posts :17

Oud Lid
2004-07-01 - 21:16:56

Zelf heb ik meedere jaren kwartels gehouden , zowel japanse als chinese dwergkwartels en ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit problemen heb gehad wat betreft het opjagen van het hennetje door de haan.
Bij mij zaten ze steeds per koppel en ik heb nooit problemen gehad , maar ieder dier is verschillend dus effe observeren zou ik zeggen en gaat het niet per koppel kan je eventueel een extra hennetje bijplaatsen.
Strikt noodzakelijk is het naar mijn ervaring niet maar het kan nuttig zijn , al doende leer je wel.

Groetjes , Gert .


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-07-02 - 15:02:55

Ik heb in iedere voliëre 1 koppeltje zitten maar mijn hennetjes beginnen nooit te broeden!


R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2004-07-03 - 15:11:54

@ agtenkr,

Dit probleem heb ik ook. Ik heb begrepen dat de vogels dan zijn uitgebroed door een machine en ze het venomeen broed niet kunnen.


forpus nl
Website Member
Posts :5

Website Member
2004-08-22 - 03:28:44

als je broed machine kwartels heb dan krijg je nooit geen jongen zonder ook een broed machine te gebruiken wij heben nu al zo'n 10 jaar chinese dwergkwartels.
eerst haden wij ook het probleem van machine broed en na dat we lang gezocht heben haden we natuur broed gevonden
als je dan jongen heb dan ben je blij maar ze zijn zo klein als hommels als ze uit het ei zijn dus verdrinken al in 1mm water
en ze zijn echt super gemoedelijk en rustig behalfe de man voor de poppen en dus is ook mijn advice zij het wat laat neem nooit minder dan twee poppen het zou zond zijn om door te denken ik bespaar nu geld (zo veel kost een goede natuur broed niet)dat je drie keer het zelfde uit moet geven plus het verdriet die je hebt als vogel lief hebber bij het verlies van een volgel ook niet leuk is


dutch
Website Member
Posts :8

Website Member
2004-08-23 - 19:39:43

Hallo, mbt de laatste opmerking ben ik het niet eens. Het kan wel zo zijn dat een hen er langer voor nodig heeft, om tot broeden over te gaan(soms wel 3 jaar), maar een broedmachine hen, kan net zo goed tot natuurbroed over gaan, als iedere andere hen. Bij Japanse kwartels zit het probleem hem vaak in een te kleine en niet of nauwelijks begroeide voliere, voor natuurbroed resultaten, zul je de japanse kwartels bijna nooit zien(vanwege de vele begroeing). Bij de chinese dwergkwartel is dit veel minder van toepassing.


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-03-29 - 19:34:50

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

en cninese? ook 1man op 2 vrouwtjes?
groeten mike


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-30 - 01:16:40

Ook bij Chinese dwergkwartels is het veiliger om meerdere hennetjes te houden. De haantjes zijn vaak erg fel en met meer hennen hebben de dames wat meer rust. Zorg ook voor wat verstopplekjes (lage struikjes, een kistje, een dakpan schuin tegen de wand).

Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede