Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wat kan bij wat Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-11-30 - 12:47:40 send message to chrislaevers

Over zebravinken: mijn twee oude koppels hebben dit jaar meer dan 50 jongen samen als ik de jongen in de nest nog meetel. Ze zitten in gemengde volière. De jongen worden na voedering weggevangen want na 3 of 4 maanden durven die ook al nest beginnen te maken.
De diamantduifjes kunnen er ook wat van : hun jongen dien je na voedering weg te vangen tenzij je wilt dat de volgende nest risico loopt verstoord te worden. Na voedering zijn deze duifjes nog niet op kleur en dienen dus nog enige tijd apart gehouden te worden. Heb je dat voorzien?
Valkparkieten, diamantduifjes en zebra's gaan goed samen.
Over de andere soorten kan ik me niet uitspreken.
Twee koppels valkparkieten in 3m op 2m is voor mij al druk genoeg als één van de twee koppels uitgevlogen jongen heeft (3 à 5 jongen).
Rijstvogels zou ik nooit bij zebravinken of Japanse meeuwtjes zetten tenzij je hun nesten wilt beperken door de nestroof van de rijstvogels. Deze gaan niet zozeer vliegen met de eieren maar wel met pasuitgekomen jongen en dat is niet prettig want soms leven die jongen nog. Bij mij ging het ook goed met die rijstvogels de eerste twee jaren. Nadien is het nestroven begonnen.
Veel succes en plezier gewenst!

Christine.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede