Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bonte Boeren het blok in? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bonte Boeren het blok in?
ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-11-25 - 09:11:11 send message to ParkietenPeter

Vanuit een ander topic verplaatst;
quote
patrickprincen
Website Member
Posts :42

2008-11-24 - 20:51:30

--------------------------------------------------------------------------------
Hoe krijg ik mijn bonte boeren zover dat ze in het blok gaan.

Hallo, ben in het bezit van een jong koppel BB. Ze zitten onverwarmd in een kleine voliere binnen in een schuur. In het forum lees ik dat koude voor dit soort papegaaien niet zo heel erg is, ze broeden zelfs nu deze periode. Onverwarmt wel te verstaan!
Mijn BB tonen echter geen interesse voor het blok. Dat komt volgens mij omdat ze nog jong zijn. Vanwege de koude zou ik het fijn vinden als ze het blok in kropen. Dit doen mijn meyers ook. Heeft er iemand een tip om ze zover te krijgen.


meyer
Website Member
Posts :875

2008-11-24 - 22:45:14

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Patrick je bent hier eigelijk ontopic en had met jou vraag een nieuw topic kunnen openen.

Je vraagt waarom je bonte boeren niet in het blok gaan en je zou graag hebben dat ze dat wel deden.
Niet iedere vogel is nu eenmaal het zelfde en je kunt ze niet dwingen om in een blok te gaan zitten omdat hun baasje dat nou perse wil.
Ik heb goede kweekkoppels welke alleen in het blok komen als ze ook echt gaan broeden en voor de rest komen ze er niet eens in.Niets aan de hand dus.Voor de kou hoeven ze er niet in te gaan zitten als ze maar uit de wind/tocht en regen kunnen gaan zitten.

Groeten Meyer


patrickprincen
Website Member
Posts :42

2008-11-25 - 09:03:52

--------------------------------------------------------------------------------
Meyer,

Ze zitten tochtvrij en vochtvrij gehuisvest. Het was vanacht 1 graden boven nul. De vogels zien er verder goed uit. Ik ben in ieder geval gerust gesteld.
Heb namelijk ook pyrrhura's en die slapen altijd in het blok. Ik begrijp dat jij al wat langer met afrikaanse papegaaien kweekt? Ik heb nog wat vragen, die stel ik je nog via de berichten, okay




marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2008-11-26 - 06:57:26 send message to marie rose

ik heb 3 koppels bonte boeren en 2 koppels gaan slapen in het broedblok, het 3de niet.
als de vogels het niet zelf willen doen ze het ook niet


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-11-26 - 09:48:39 send message to kvhooff

Mijn bonte boertjes kijken buiten de broedcyclus het blok niet aan.
Pas op voor vorst. Deze vogels hebben vleespoten en zijn gevoelig voor nachtvorst. Bij flinke nachtvorst vriezen de teentjes af.

Kees


patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2008-11-26 - 11:18:37 send message to patrickprincen

Kees,

Ik hoor verschillende berichten. De een zegt dat ze wel wat vorst kunnen hebben als ze maar wind en vochtvrij gehuisvest zijn. Uit een ander topic blijkt dat afrikaanse papegaaien jongen groot brengen in onverwarmde ruimten tijdens een vorstperiode?
Verschillende inzichten dus. Mijn poichepallussen gaan binnenkort naar een nieuw verblijf, waar het niet onder de 5 graden zal komen. Deze ruimte wordt namelijk voorzien van een vorstbegrenzer. Dan is alles opgelost. Eerst nog een paar weekjes knutselen, dan kunnen ze verhuist worden.

Leuk om te zien dat iedereen toch anders omgaat met deze materie.

Dank voor de reacties

Patrick


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-11-26 - 12:32:18 send message to kvhooff

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zolang de vogels maar het blok ingaan is er niets aan de hand. De vogels beschermen zichzelf dan tegen de kou en de pop houdt de jongen wel op temperatuur.
Een Surinamer (uit de tropen) kan best in Nederland overleven, maar je moet hem niet blootstellen aan de vorst.

Kees


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-11-26 - 18:21:29 send message to meyer

quote
Zolang de vogels maar het blok ingaan is er niets aan de hand. De vogels beschermen zichzelf dan tegen de kou en de pop houdt de jongen wel op temperatuur.
Een Surinamer (uit de tropen) kan best in Nederland overleven, maar je moet hem niet blootstellen aan de vorst.

Kees




Correctie het zijn Afrikanen en deze Afrikanen zitten bij mij al 25 jaar onverwarmd zowel binnen als buiten en dit geeft bij windvrije en vocht vrije volières totaal geen probleem.
Ook het probleem vleespoten wat je elders opnoemt
is niet speciaal iets wat bij deze vogels voorkomt.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede