Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > parkietje braakt zaden op speelgoedbelletje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : parkietje braakt zaden op speelgoedbelletje
sofie
Website Member
Posts :35

Website Member
2008-11-24 - 10:38:01 send message to sofie

Hallo,

Ik heb een redelijk tam grasparkietje. Hij komt uit ons nestje en heeft één klein vleugeltje. Hij kan dus niet vliegen en zo is hij tam geworden wink ;)
Wanneer hij uit zijn kooi mag, laat ik heb wat met zijn belletje spelen. Hij loopt er steeds achterna en indien hij hem te pakken krijgt braakt hij soms zaadjes erop en eet die dan terug op....
Waarom doet hij dit en waarom eet hij die zaadjes terug op?

Dank u X
Sofie


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-11-24 - 11:36:53 send message to EdensB

Klinkt wel alsof hij het speeltje probeert te voeren, je hoort wel vaker dat dieren rare dingen gaan doen als ze de biologische klok horen tikkenwink ;)
Heb wel konijnen gezien die kippen probeerden te paren dus denk dat je je in elk geval geen zorgen hoeft te maken...wellicht n idee om er een 2e parkietje bij te zetten zodat ie iemand te verzorgen heeft?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-02-10 - 21:51:14 send message to denegon

misschien spiegeld zijn speeltje en ziet hij zich zelf erin dan zijn het gewoon versier praktijken groetjes egon


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-02-11 - 13:48:23 send message to Asura

Waarschijnlijk is het een mannetje. Mijn tamme grasparkietjes deden dat vroeger ook weleens, maar dan op hun spiegeltje. Ik denk inderdaad dat het een soort van baltsgedrag is; omdat het vogeltje geen echt vogel-vriendinnetje heeft, gebruikt hij het belletje als alternatief. Niks om je zorgen over te maken hoor, hij is niet ziek ofzo wink ;)


tinkerd_babe
Website Member
Posts :49

Website Member
2009-05-05 - 08:12:22 send message to tinkerd_babe

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Klopt het spiegeltje is zijn maatje.
Bij mijn parkiet heb ik dergelijk spiegeltje of belletje weggehaald, omdat hij echt te keer ging tegen "zichzelf".
Maar versterkt wel de band tussen mij en de parkiet, die nu mij elke keer komt voeren. Van zaden tot zijn eigen ontlasting en dat gaat hij dan proberen in je mond te proppen Béh razz :p
Succes Frances
Maar neem een andere parkiet erbij zou ik zeggen


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-05-05 - 09:11:28 send message to kakatoe

zou maar kliermaag onderzoek laten doen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede