Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bamboe in de voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bamboe in de voliere
johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-11-18 - 15:59:15 send message to johanblok

Ik overweeg sterk om bamboe in mijn voliere met witvoorhoofd amazone te planten. Wel enigzins beschermd met gaas. Door het woeker gedrag zal er op termijn altijd wel wat groeien.

Heeft iemand ervaring met bamboe in een voliere?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-11-18 - 16:54:11 send message to dooren

Het groeit ontzettend hard, ook de wortels die zelfs door voegen van stenen vringen. Voldoende diep omkaderen met een open speciekuip houdt de meeste in toom.

Je hebt ook soorten die niet met de wortels woekeren maar gewoon een bepaalde breedte houden.

Riet is ook een optie, maar hierin heb je ook vaak dat deze hun wortels zich door de grond woekeren.

Misschien dat een snelle klimmer die in het najaar afsterft zoals Hop je papegaaien in de zomer een leuke afleiding bieden. Deze groeien ook ontzetten hard harder dan bamboe.

Deze zou je dan kunnen omkaderen door middel van grof gaas waardoor de hopplanten heen kunnen woekeren waaraan de vogels zich te goed doen.
Gert


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-11-18 - 17:57:13 send message to Rogert

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb geen ervaring met Bamboe, maar wat mij binnenschoot waren de volgende dingen:

Zijn de bladeren niet te scherp ivm sneetjes in de poten?
Houd je er rekening mee dat bamboe ook in de winter water nodig heeft.
Als je een "niet" groeiende bamboe neemt knagen je vogels hem dan niet sneller kaal dan hij weer kan aangroeien?

Papegaaien kun je wel degelijk in een groene voliere houden, maar de planten moeten eerst in de groei zijn en ruim beplant zijn om zichzelf te kunnen herstellen. Hiervoor kun je best Hedra, wilg, conifeer, laurier en andere soorten gebruiken ondanks dat ze giftig zijn. Ik heb al verschillende papegaaienvolieres gezien met deze beplanting. Maar de voliere moet wel ruim zijn om zowel de planten als de vogels de ruimte te geven.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede