Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Mijn tamme grasparkiet lijkt depressief Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mijn tamme grasparkiet lijkt depressief
roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-11-04 - 13:58:58 send message to roul rouls

Beste Medehobbyisten,

Mijn grasparkiet is al een paar weken in de rui en krijgt nu eindelijk weer nieuwe veren erbij,maar toch blijft ze veren verliezen. Het probleem is dat ze altijd zo'n vrolijk en druk vogeltje was, maar nu wil ze niet meer vliegen. Ze mag elke dag uit haar kooi, maar dat wil ze niet en als ze het wel doet gaat ze op haar kooi zitten. Als ze het niet doet dan, doe ik mijn vinger onder haar pootjes om haar eruit te halen maar dan gaat ze pikken. Als ze vliegt dan heeft ze daar veel moeite mee.Ze fluit nog wel vrolijk en maar haar verenpak mooi schoon. Het voedsel wat ze op dit moment krijgt is, gierst, trosgierst, eivoer en ook krijgt ze grit en maagkiezel, daarnaast uiteraard water. Wat doe ik fout? Kan het bloedluis zijn? naast deze vogel heb ik ook nog 2 volieres met vogels. Die doen het goed

Ik wilde haar met bogena birdspray behandelen tegen ongedierte, ze lijkt met wel fit. Maar slaapt mij eigenlijk te veel.

Een foto van haar kun je zien op http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000000760.html(Het is de blauwe parkiet op haar rug.)


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-11-04 - 14:04:08 send message to roul rouls

De link naar een foto van haar doet het niet, http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000000760.html Als het goed is deze wel. Deze foto is genomen toen ze nog vrolijk en speels was.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2008-11-04 - 14:41:02 send message to Antonia

Ik heb het met twee van mijn gaaitjes gehad dat ze best depressief waren en toen ik lampen boven de voliere had gehangen ging het veel beter, ze waren weer aktiver enzo.


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-11-04 - 14:42:31 send message to roul rouls

Mijn grasparkiet zit in een kooi in huis


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-11-04 - 17:59:11 send message to marcelj

Hoe oud is hij ? Kan ook de leeftijd zijn.
Als het dat niet is kun je overwegen om een grotere kooi aan te schaffen en een partner voor de vogel te zoeken. Als je geen eitjes wilt kun je een van hetzelfde geslacht bijzoeken (gaat volgens mij bj parkieten doorgaans goed)
Succes ermee.


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-11-04 - 20:01:40 send message to goulds75

Ik heb ook een tamme grasparkiet en toen hij in de rui zat heb ik hem multi-vit gegewen.Dat help wel.De pop van hem was zo in de rui dat de staartpennen waren weg.Later zag ik dat meneertje het deed.Blijf eivoer gewen,gekiemde zaad en multi-vit.Als het niet helpt probeer de ruihulp van bogena.


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-11-04 - 20:35:42 send message to roul rouls

Ze is nu ongeveer 2 jaar. En kon zich voorheen altijd goed vermaken en was altijd erg druk. Dat is nu ook nog het geval, dat ze zich zelf kan vermaken alleen vliegt ze nauwelijks. Ze mag er een paar uur per dag rond vliegen in de keuken. Heeft veel speeltjes. Speelt nog wel met haar tafeltennisballetje. Ik heb hiervoor nog 2 grasparkieten en 1 valkparkiet gehad maar heb hier nog nooit mee te maken gehad. Ik denk ook dat het van de rui komt. Kan ze hierdoor futloos worden?


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-11-05 - 10:47:22 send message to goulds75

De rui is een zware "klus" voor de vogels.Het kost veel energie dus het kan dat je vogel een beetje moe van wordt.Maar weet je zeker dat hij in de rui zit??Is hij niet misschien een beetje vet??Ik heb wel een kanariegehad die te vet was en hij kon ook niet vliegen.Hij moest echt hard wapperen om een stok naar de andere te vliegen.En als hij ook nog eens in de rui zat vliegde hij niet meer.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2008-11-05 - 11:54:36 send message to Antonia

Juist omdat hij in een kooi binnen zit, kan het te maken hebben ook met licht wink ;) Mijn voliere staat ook binnen. Vogels die binnen zitten komen voor in de wintermaandan als ze niet naar buiten kunnen veel zonlicht tekort. Een vogellamp kan soms een uitkomst bieden. Wacht even de rui af, is het dan nog zo, kan je het proberen.
Veel succes.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-11-06 - 12:37:03 send message to chrislaevers

Antonia, welke vogellamp die zonlicht kan compenseren bedoel je dan?
Ik heb granaatastrildes die binnen zitten en met de winter komt de zon niet meer in die hoek.
Ik maak me dus ook zorgen voor het gebrek aan zonlicht. Is dat een lamp die ook voor tropische reptielen wordt gebruikt?

Christine.


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-11-06 - 17:43:43 send message to roul rouls

Mijn parkiet staat trouwens altijd in de vensterbank voor het raam, dus krijgt al het dag licht. Is dat niet genoeg?? Ze doet het al 2 jaar super


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2008-11-06 - 22:28:05 send message to Antonia

Ik heb een bak met twee (verschillende)tl buizen erin. Het geeft in de voliere veel licht maar is niet storend voor jezelf.
Er zit een elektronische voorschakel apparaat in, waardoor er geen trillingen zijn, iets dat storend zou zijn voor vogels.
Wat ik heb:
Bak: AXR-SV 1/ 18 evsa
Buis: TLD 18w Actaviva
Buis: TLD 18w/ 965 graphica pro

De eerste buis wordt gebruikt in werkruimtes, is dus geschikt voor mensen die wat minder energie hebben. De tweede buis is is echt voor de vogels.
Het cijfer 965 heeft te maken met de lichtsterkte en de 965 lijkt het meest op het echte daglicht.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-11-08 - 17:35:57 send message to chrislaevers

Bedankt, Antonia.
Ik heb dat genoteerd en ga dat eens verder bekijken. Dat van die trillingen is indd iets wat ik over het hoofd zou gezien hebben.

Christine.


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-11-24 - 13:59:44 send message to roul rouls

Beste medehobbyisten,

Het was toch de rui die haar zo erg depressief maakte. Ze is nu weer helemaal de oude erg eigenwijs. En als het aan haar licht wilt ze de kooi helemaal niet in. O, alleen haar veren kleed is nog erg gevlekt normaal was ze mooi egaal gekleurd, maar nu zitten er allemaal witte vlekken door. Maar ik verwacht dat ze wel weer een mooi egaal veren kleed krijgt.

gr. martine


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-11-27 - 10:13:49 send message to theelepeltje

dit duidt op een eenzijdige voeding


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2009-02-12 - 15:20:27 send message to roul rouls

Het probleem van mijn grasparkiet was dat ze een onzettende grote ontstekking in haar buik had en een bloeding. Ze heeft nu antibiotica en het gaat al weer een stuk beter. Al zal het waarschijnlijk nooit meer helemaal goed komen. Daar voor is ze te ziek geweest.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 102 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede