Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Sirocco eucalyptus ( ontsmetter ) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Sirocco eucalyptus ( ontsmetter )
P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-10-26 - 20:05:44 send message to P.Rooth

Wie heeft ervaring met ' Sirocco ' een poeder met eucalyptus en cineol ?

Heb het net gekocht en ruikt na gebruik heerlijk fris .happy :)
Vond de prijzen die men op vogelmarkten vraagt voor eucalyptusprodukten overdreven hoog .sad :(
Dit produkt kost weinig is zuinig niet giftig en ontsmet volgens de verkoper

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-10-28 - 19:03:10 send message to P.Rooth

Kennelijk is het produkt nog zo nieuw/onbekend dat er nog niemand iets kan toevoegen .

Had gister enkele nachthokken volgens de gebruiksaanwijzing ontsmet en de hele atmosfeer in m'n nachthokken is " anders " heerlijk fris

Wie overdenkt om met dit produkt te beginnen kan info krijgen via info@derieterhoeve.nl
Of www.derieterhoeve.nl
Weet niet of het toegestaan is om een produkt te promoten maar ik verwacht geen korting als ik weer iets bestel .sad :(

Lijkt zoals vandaag ervaren een produkt dat het zeker waard is om uit te testen ben zelf wel
enthousiast en wie weet worden er meerdere produkten ontdekt die het vermelden zeker waard zijn
happy :)
Paul


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2008-10-28 - 21:17:41 send message to mijnkaketoes.nl

Paul

Los je dat in water op.
Of zoals op de site omschreven poeder onder de bodembedekking? En zo ja vreten ze dat niet op dan.

Ik gebruik zelf wel de flessen verdund in water van eucalyptus voor de schoonmaak.

gr

Henk


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-10-29 - 13:26:44 send message to P.Rooth

Hallo Henk

Ik strooi het nu gewoon onder de bodembedekking en over het zand nadat ik het gezeefd had dit doe ik wekelijks om de mest en zaadpellen te verwijderen .

Het is een 100 % natuurprodukt en volgens de beschrijving die ik erbij gekregen heb mag het ook over de vogels heen gebruikt worden , zal dat bij mij niet gemakkelijk lukken maar kan geen kwaad .

Niet oplossen in water gewoon droog uitstrooien volgens de gebruiksaanwijzing kan dit met een theezeefje maar was na 1 nachthok daar meteen flauw van dus strooi ik het dunnetjes uit .

Heb ook nog de flessen met eucalyptusreiniger en die gebruik ik erbij en zie dit produkt als een heel goedkoop en denk ik werkend alternatief .

De prijs op de vogelmarkten voor flessen eucalyptusreiniger en ontsmetter vond ik te idioot voor woorden worden zodat ik op zoek ben gegaan en dit vond vond ook eucalyptusreiniger voor een derde van de prijs op de vogelmarkten zodat ze die mogen houden .

De ingredieenten die vermeld staan zijn allemaal
natuurlijk en als de vogels eraan zitten lijkt het geen beletsel om dit te gebruiken als je leest dat het ook over de vogels heen gestrooid mag worden .

Proberen kan geen kwaad zoals het zich aan laat zien

Ik hoor wel als je het aangeschaft en gebruikt hebt Henk , ik ben zeer enthousiast ondanks ik geen commissie krijg

Paul




grijze 14
Website Member
Posts :35

Website Member
2009-01-16 - 17:57:36 send message to grijze 14

ik vind het echt een suuuuuuuuuuuuuper middel,
het ruikt nu superfris bij de vogels ik ben verkocht aan dit middel ,en ik heb echt alle middeltjes al wel gehad maar dit is echt perfetct.

echt een aanrader !!!!!!!!!!!!!!


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2009-01-16 - 18:15:35 send message to parkelaar

gebruik eucalytusmensel in een spuitbus om de volieres te reinigen. ook de paar kweekkooien die ik heb maak ik er fris mee. heb nu de kleinste verpakking besteld nav de reacties en ga dit proberen,voor een paar euro happy :) kun je geen buil vallen dacht ik! (heb geen aandelen in de hoeve)


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-01-16 - 18:31:12 send message to marie rose

is dat poeder niet schadelijk voor de vogels als ze het op pikken


grijze 14
Website Member
Posts :35

Website Member
2009-01-16 - 19:15:54 send message to grijze 14

volgens de fabrikant is het product 100 producent natuurlijk !


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-01-16 - 19:18:51 send message to P.Rooth

Marie Rose

Heb het zelfs op de zitstokken gesmeerd en over de gezeefde zandbodem gestrooid en hier werd aan gepikt en volgens mij opgegeten .

Heb geen klachten gehoord van de vogels en geen enkel reactie van de vogels gezien dat dit spul schadelijk zou zijn .
volgens mij vinden ze het wel lekker .

Paul


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2009-01-21 - 21:47:41 send message to parkelaar

Het zat vandaag in de brievenbus.Gelijk gebruikt.En inderdaad,...heerlijk frisse geur in de schuur (niet dat het er stonk, maar dit is erg aangenaam).Naast het gebruik van fris schelpenzand en dit erover geeft een heerlijke geur.Heb ook een heel klein beetje op en in de broedblokken van mijn citroentjes gedaan.Ben er erg tevreden over.happy :)happy :)


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-01-22 - 08:06:30 send message to rajar

Je zal toch als vogel de hele dag in de eucalyptus lucht mogen zitten.


grijze 14
Website Member
Posts :35

Website Member
2009-01-22 - 16:59:36 send message to grijze 14

dat is altijd nog beter dan een muffe strontlucht en de vogels varen er wel bij , "dus ik zie het probleem niet"


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2009-01-22 - 19:07:04 send message to parkelaar

@rajar; het lijkt alsof je het produkt afkeurt of in iedergeval de lucht.Heb jezelf ervaring hiermee? VR.gr Parkelaarhappy :)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-01-23 - 17:18:43 send message to paintim

Zal best lekker ruikend spul zijn. Een zegen voor
de vogelhouder/kweker.
Vogels in het algemeen ruiken niets.
Vr.groeten
ANTONI


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-01-23 - 18:04:32 send message to rajar

Heb geen ervaring met het product maar ben tegen alle chemische zooi en penetrante luchtjes (eucalyptus vindt ik dus zeer penetrant )in de buurt van mijn vogels.
Tevens is het voor mens en dier niet gezond om constant geurstoffen in te ademen.
Het zogenaamde frisse ruiken zit tussen de oren dit heeft te maken hoe en waar je bent opgegroeid.(geografisch)
http://www.anthemis.nl/aroma/eucalyptus.htm
Zoals uit de link blijkt is eucalyptus dus niet voor inwendig gebruik
contra-indicatie: alle Eucalyptussoorten zijn oraal giftig, daarom niet inwendig gebruiken !
Dus totaal ongeschikt om in dieren verblijven te gebruiken.


Mvg Rob


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-01-23 - 18:54:18 send message to mijnkaketoes.nl

Rob

Nu beweer je toch echt iets wat nergens op slaat.
In Australie huizen de kaketoes in deze bomen en gebruiken de bladeren ook in hun nest. De Euca voor schoonmaak en sproeien is altijd verdund dus geen pure extractie. Daarbij kan ik melden dat ik al zo een jaar of 10 hier de verblijven mee schoonmaak en ook de kaketoes ermee besproei. En zeg met trots dat ze er prachtig bij zitten. Kun je zien op mijn voliere.

Henk



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede