Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wat moet ik doen gaat over goulds Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wat moet ik doen gaat over goulds
bryanvoliere
Website Member
Posts :32

Website Member
2008-10-22 - 20:25:40 send message to bryanvoliere

hallo allemaal

ik heb pas gouldamadines gekocht.
en nou vond ik en heb het ook al eerder op het forum gevraagt dat ze een beetje bol zitten en ze zitten soms met hun snavel tussen hun veren overdag. weet iemand hoe dit kan komen en wat ik er aan kan doen? of dat het normaal is?

hoop dat iemand mij kan helpen


bryanvoliere
Website Member
Posts :32

Website Member
2008-10-22 - 20:26:05 send message to bryanvoliere

en voor foto's van ze kijk bij mijn voliere


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-10-22 - 20:57:03 send message to goulds75

Komen ze van binnen of van buiten??Als ze bij de vorige eigenaar binnen gezeten dan zal ik ze zeker niet in de voliere doen.Als ze koud hebben zitten ze dan ook bol.Ik heb vandaag ook drie nieuwe goulds gekocht maar ze zitten verwarmd in de schuur.Ze mogen pas in de voorjaar naar buiten.


bryanvoliere
Website Member
Posts :32

Website Member
2008-10-22 - 21:02:47 send message to bryanvoliere

ze kwamen van buiten uit een schuur niet bijverwarmt. bij mij zitten ze ook buiten en hebben een nachthok kan ik verwarmen.


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-10-22 - 21:23:53 send message to goulds75

De verhuizing voor de vogel is al een hoop stress natuurlijk.De vervoer ,andere omgewing en zo.
Kan ook zijn dat over een paar dagen als ze rustiger worden en gewend dan zitten ze niet meer bol.Maar kan ook dat helemaal verkeerd afloopt.Let op dat ze de eten en drinken kunnen vinden.Let ook op dat ze geen waterige ontlasting hebben.Niet niezen of moeilijk ademhalen.

Ik heb vanavond de invlieggaaten dichtgedaan en gaat alleen open als de temperatuur boven de 15 graden is.Dus de hele winter in de binnenhok met verwarming overwinteren.Dit doe ik omdat ik veel nieuwe vogels heb en van de nieuwe zag ik ook dat ze begonen bol zitten.In de voorjaar mogen ze weer naar buiten en de volgende winter wil ik ook geen verwarming meer gebruiken.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-10-23 - 07:55:25 send message to zourky

Hallo allemaal,ik heb ook een paar goulds,en twee koppels blauwkop fazantjes,vroeger overwinterde ik ze in de veranda,daar is verwamming en komt niet onder de 12 graden,maar als ze dan eens rond vlogen in de kooi veel pelletjes van zaden,en daar was mijn vrouw niet graag bij.Nu zet ik ze al twee jaar naast het binnen hok van de voliere is er nog een ruimte waar alles staat van de vogels,zaden kooien enz.
Ze zitten nu in een kooi van 50X60 en 70 hoog de voorkant allen is open de zijkant,achterkant en bovenkant zijn dicht (in hout)van de voorkant is de helft in glas en onder een voorzet zoals ze die apart verkopen,boven in de kooi hangd een lamp van 15 watte,met er onder twee zitstokken,lager ook nog maar met die twee hebben ze het koud komen ze dichter bij de lamp,s'avonds gaat het branden tot s'morgens 9 uur,als het nu kouder wordt ook in de dag dan blijft het branden,het glas houd de warmte binnen
Zo brengen ze de winter door,en dat valt goed mee voor hun en mijn vrouw
groeten Richard


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-10-23 - 10:09:23 send message to marco20

ik heb een koppel goulds het hele jaar door buiten zitten zonder nachthok . deze vogels zijn ook buitengekweekt . ze zitten niet bol . als jou vogels van binnen komen en nu in de buitenvoliere zitten daar is het stukken kouder als in een schuur . daarom zitten je vogels ook bol . je kan ze het beste binnnen neer zetten en in het voorjaar naar buiten toe doen . als je ze laat zitten heb je misschien kans dat ze niet zo lang meer op het stokje zitten . groeten marco .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede