Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogeltrek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vogeltrek
hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-10-18 - 20:42:00 send message to hj de graaf

beste mensen,

afgelopen herfstvakantie heb ik weer gewerkt en ik werk op en boomkwekerij en heb al weer veel vogels zien overtrekken en zien bijtanken in de fruit bomen.

zo heb ik al honderden kramsvogels over zien trekken. verder nog koperwieken en veel vinken. daarnaast vandaag 2 x 10-20 pestvogels goudvinken en wat leeuweriken. nu was mijn vraag of er al meer mensen pestvogels hebben gezien?? of andere mooie vogels??

en nog een advies kijk eens omhoog de aankomende dagen/weken want er komt veel moois voorbij!!


mvg


cactushenk
Website Member
Posts :91

Website Member
2008-10-19 - 22:03:10 send message to cactushenk

Geen winter en nu al zoveel soorten naar hier gekomen , ik dacht dat de trek pas op gang kwam als het weer wat meer winters is. Schijnbaar heb ik me daarin vergist.

Henk


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-10-20 - 14:11:15 send message to medaar

hier ook veel vogeltrek, is nu de tijd ervoor. maar geen pestvogels hier te zien.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-10-20 - 19:45:54 send message to Rogert

Vogels beginnen al te trekken voordat er voedselschaarste optreed en voordat het weer te extreem is. De trek zou je anders niet volhouden als je met moeite je voer bij elkaar weet te scharrelen en ook nog eens een energieboost nodig hebt voor de trek. Vandaar dat er nu al volop naar het zuiden gevlogen wordt.

Ganzen zijn vaak later omdat gras over het algemeen wel beschikbaar is en omdat het meer energie waarde bevat aan het eind van het seizoen/winter.

Zo heb je ook nog de kleine trek van vogels waarvan je het niet zou verwachten zoals merels, roodborsten en koolmezen. Maar deze trekken hooguit een paar honderd kilometer. De koolmezen die van de winter in mijn tuin zitten (Gelderland) zijn waarschijnlijk de koolmezen uit Groningen en omstreken.

Na al dat getyp heb ik ook wel vogeltrek. Denk dat ik een kippetje ga grillen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-10-20 - 20:08:43 send message to P.Rooth

Smakelijk eten met zo'n salmonellabrok vol met antibiotica sad :(sad :(sad :(

Bij ons in Friesland is de trek allang begonnen Wat er eerst zat vliegt nu in Afrika of nog verder weg maar er trekken veel vogels langs die minder opvalen zoals de beflijster op de rug zie je geen verschil met een lijster zijn wel iets forser en dat is dat .
Piepers ,staartmezen, zwartkopmezen, barmsijsjes gele wipstaartjes ,notenkrakers , en dan nog een hele serie roofvogels waaronder de zwarte wouw

We wonen aan de waddenkust en dat schijnt een trekroute voor de roofvogels te zijn .

Wie op zijn vogels let zal zien dat wij de rovers niet eens kunnen zien maar de voliere vogels weten ze haarfijn te spotten .

Paul


mercury
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-10-21 - 21:04:46 send message to mercury

Ik heb de indruk dat er ieder jaar meer en meer trekvogels bijkomen


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-10-24 - 19:25:34 send message to oehoe

Ik weet niet of het wel een trekvogel is maar ik heb vorige week wel een ijsvogel gezien deze ben ik nog nooit tegengekomen op de friese klei


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-10-24 - 19:45:29 send message to P.Rooth

Oehoe
Ijsvogels broeden zelfs in friesland
heb zelf een klein slootje achter de voliere en daar heb ik ze wel gezien

Mijn overbuurman was ook blij met een stelletje ijsvogels en vond het niet zo heel erg dat zijn vijver als foerageplaats was uitgekozen wat wel wat minder was dat na de goudvissen en goudwindes de Koy karpertjes op het menu stonden . laugh :D

Dat er meer vogels op trek zijn dacht ikzelf niet wordt zelfs minder dan een tiental jaren geleden .

Hoewel er t/m dit jaar steeds veldleeuwerikken bij ons in de buurt hadden gebroed heb ik deze zanger na het vroege voorjaar niet meer gehoord of gezien .sad :(

Wel zijn er nu weer de goudhaantjes en vuurgoudhaantjes in onze tuin maar ook deze trekken door als het wat frisser wordt

Ganzen zijn er al vanaf midden sept en als ze overkomen is het soms uitkijken geblazen want ze laten soms wel eens wat vallen en dat moet je niet in je ogen krijgen als je net ff opkijkt .sad :(

Paul

Paul


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-10-25 - 19:06:15 send message to oehoe

Ok weer wat geleerd over de ijsvogel.
Vanmiddag veel snippen gezien en ook
enorme aantallen groenlingen op een graanstoppel.En tegen de schemer grote
zwermen spreeuwen


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-11-13 - 23:01:42 send message to Tens

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik kijk uit over het Ijsselmeer, We hebben een groot aalsgolverprobleem hier in Enkhuizen. Ze komen tot ver in de stad en polder en brengen de vis-stand in gevaar. Ook veel kleine vogels overleven het hier niet met alle reigers, meeuwen en kauwen. Er trekken bijna alleen ganzen over.
Overigens heb ik bij mijn ouders al twee keer een buizerd in de tuin gehad. Allemaal mussenveren door de tuin. Maar nu met nieuwbouw ipv weiland is dat over. Weleens een parkiet en 1 keer een blauwe ara in het vogelhuisje die weer gevangen werd.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 249 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede