Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Europese Spreeuw Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Europese Spreeuw
EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-10-05 - 19:26:14 send message to EdensB

Even een paar vragen over het houden van/eventueel kweken met de Europese Spreeuw.

1: Wat is de mininale ruimte om een koppel spreeuwen in te houden?

2: Hebben spreeuwen naast universeelvoer nog extra voedingssuplementen nodig?

3: Zijn spreeuwen in groepsverband te houden ? (bv 2 koppels in een voliere van 2x2x2 meter)

(als mijn voliere niet binnen geplaats kan worden ga ik namelijk liever voor Eruopese vogels ipv Catharinas en spreeuwen zijn gewoon mooie vogels met een mooi geluid vandaar deze vragen)


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-10-05 - 20:01:07 send message to medaar

je moet eerst eigen kweek spreeuwen hebben. en wat is de man en de pop. ik ken het verschil niet ze. zin wel kolonie broeders .moeten grote volière hebben. veel voor wormen zorgen. hoop dat het lukt. suskewiet.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-10-27 - 21:54:20 send message to EdensB

Geslachtsonderscheid schijnt duidelijk te worden door de oogring heb ik ergens gelezen, maaruh, weet iemand ook of 2x2x2m genoeg is voor een of meerdere koppels Euro spreeuwen (voordeel van deze vogels..naast de prijs die bij kromsnavels over t algemeen iets hoger ligt zou zijn dat ik tijdens mijn wandelingen bessen ect zou kunnen verzamelen voor de vogels...weet van spreeuwen tenmindste wat ze eten in t wild)


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-10-28 - 05:59:23 send message to zourky

Hallo EdensB2X2 is goed voor één koppel groter is beter dan b hebben ze mmer vliegruimte,ik heb er gehad het zijn aangename vogels geen vechters,nu heb ik nog spreeuwen,amethist,
mandarijn en daurean alles zit bij elkaar éénmaal heb ik jongen gehad van de daurean spreeuw vier jongen en groot zonder probleem,onze inlandse spreeuwen maken gemakkelijker nest vind ik.Spreeuwen eten alles universeel,fruit,meelwormen enz,levend of bevroren.Dit jaar had ik de amethist spreeuwen apart gezet en allen,het is niets geworden,volgend jaar blijft alles bijeen,met andere vogels,de voliere is groot.Ik vind 2x2 genoeg voor één koppel en ze worden ook nog tam.
Veel plezier met de spreeuwen
groeten Richard

Medaar suskewiet is wel een vink


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-10-28 - 06:02:35 send message to zourky

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo EdensB 2X2 is goed voor één koppel groter is beter dan hebben ze meer vliegruimte,ik heb er gehad het zijn aangename vogels geen vechters,nu heb ik nog spreeuwen,amethist,
mandarijn en daurean alles zit bij elkaar éénmaal heb ik jongen gehad van de daurean spreeuw vier jongen en groot zonder probleem,onze inlandse spreeuwen maken gemakkelijker nest vind ik.Spreeuwen eten alles universeel,fruit,meelwormen enz,levend of bevroren.Dit jaar had ik de amethist spreeuwen apart gezet en aleen,het is niets geworden,volgend jaar blijft alles bijeen,met andere vogels,de voliere is groot.Ik vind 2x2 genoeg voor één koppel en ze worden ook nog tam.
Veel plezier met de spreeuwen
groeten Richard

Medaar suskewiet is wel een vinklaugh :Dlaugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede