Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bij elkaar? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Bij elkaar?
Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-05-14 - 15:13:58 send message to Faos

kan ik halsbandparkieten, port lincolns, kakarikis en rosellas bij elkaar in een voliere plaatsen?
Wel van ieder maar een koppel.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-05-14 - 15:45:02 send message to kakatoe

het zou misschien wel kunnen maar dan zou ik het doen buiten het broedseizoen.
en dan wel goed in de gaten houden


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-05-14 - 16:03:01 send message to agtenkr

Hoe groot is de voliere?


Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-05-14 - 16:48:55 send message to Faos

Ik wil hem nog gaan maken. Dan denk ik ongeveer aan 2 meter breed, 4 a 5 meter lang en 2 meter hoog.


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-05-14 - 18:05:49 send message to agtenkr

Als je de voliere nog wil maken en je wil grote parkieten houden lijkt het mij toch beter om enkele vluchten te maken, heb je geen plaats om een voliere van 3x4x2 te maken? Dan kan je ze verdelen in 4 vluchten van 3x1x2. Dat lijkt me toch beter voor het soort vogels dat je gaat houden en dan kan je ook proberen om met deze vogels te kweken.


Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-05-14 - 18:39:03 send message to Faos

heb ik helaas geen plaats voor. ook niet om er 3 te maken van 1 meter breed. Als het nou allemaal vogels zijn deie bij een kweker ook door elkaar vliegen, (op een groter oppervlak dat wel) zou dit toch niks uit mogen maken of wel.
Of hebben w ehier dan met territorium te maken omdat het kleiner is?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-14 - 19:02:18 send message to Hawkeye_NL

Hoi, de praktijk heeft al vaker dan eens bepaald dat de eerste soorten vaak zonder problemen samen gaan. (halsbandparkieten en kakarikis) De rossela's daarintegen geven tijdens broed bijna altijd problemen met oog op agressie. Van de Port lincolns weet ik het persoonlijk niet. (Zelf nog nooit gehad.)

Terretorium heb je altijd. Op grote en kleine opervlakten even veel. Alleen gaat het er om dat er in een terretorium van grote opervlak de ogels vaak ver genoeg van elkaar vandaan kunnen om ernstige conflicten te voorkomen. Op een klein gebied is dit vluchten of uit de weg gaan nagenoeg onmogelijk waardoor de conflicten sneller en feller ontstaan. Dit met alle gevolgen van dien.


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-05-14 - 19:07:08 send message to agtenkr

Jonge vogels bij elkaar gooien geeft meestal geen problemen en de grootte van de voliere is belangrijk zodat ze weg kunnen als ze aangevallen worden door een medebewoner. De problemen gaan zich echter voordoen als de vogels broedrijp en driftig worden, dan gaan ze vechten ook al zitten ze van jongs af aan samen


Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-05-14 - 23:13:54 send message to Faos

maar als er geen blokken worden opgehangen, geeft het normaliter geen problemen neem ik aan?
Port Lincolns zijn volgens mij rustige vogels, want ik heb er een in huiskamer samen met een valkparkiet in een kooi!
Overdag wel beide los en door het hele huis vleigen maar s'avonds beide in een papegaaien kooi.


Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-05-14 - 23:18:58 send message to Faos

en dan bedoelik met geen blokken dat ik ze in de broedperiode apart zet(rosellas) want dat die dan agressief kunnen zijn dat wist ik al.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2004-05-15 - 00:19:14 send message to KeesdeJongh

Hallo Patrick,

Helaas moet ik je toch ook laten weten dat ook de Port-Lincoln parkieten net als de Rosella's in de broedtijd behoorlijk fel kunnen zijn en dan met name vooral de mannen.
Minder felle soorten zijn o.a. Barraband parkieten, princes of Wales parkieten,Bergparkieten en de Valkparkiet, mogelijk dat ook de Bourks parkiet bij andere soorten gehouden kan worden, zorg altijd wel dat de vogels elkaar kunnen ontlopen.
Het beste is toch wel per koppel appart in een vollière.
Als je niet voldoende ruimte hebt kun je je beter beperken tot de wat kleinere soorten die je ook kunt kweken in broedkooien of kistkooien, er zijn nog heel wat mooie soorten parkieten en papegaaien die niet zo veel ruimte nodig hebben.

Veel succes.

Met vriendelijke groeten,

Kees de jongh



Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-05-15 - 09:39:57 send message to Faos

Het is zo dat ik een al voliere heb met wat "kleinere" soorten. Nu wil ik een nieuwe erbij bouwen voor de "grotere". Daarom ook mijn vraag of ze bij elkaar kunnen. Ik moet nog overleggen wat erin komt. Halsbanden ben ik wel bijzonder van gecharmeerd, die komen er zeker in.
Nu alleen de rest nog. Zo'n 3 a 4 koppels grotere parkietsoorten. Maar wat?.......


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2004-05-15 - 11:18:16 send message to KeesdeJongh

Hallo Patrick,

Je vraagt wat er bij elkaar kan, als je mijn posting en die van enkele andere liefhebbers goed bekijkt daar staan toch wel enkele soorten bij die je eventueel(zei het dat het niet ideaal is) bij elkaar kunt houden.
Halsbandparkieten zoals je zegt gaat ook best (altijd een oneven aantal koppels),als je wat afwisseling zou willen dan neem je gewoon wat verschillende kleurmutatie's.
Swiftparkieten zou ook nog kunnen,met deze soort is het goed mogelijk om koloniebroed te doen.
Zorg wel altijd als je dit doet dat er meer nestkasten in de volìere hangen dan dat er koppels in zitten.

Veel succes.

Met vriendelijke groeten,

Kees de jongh


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-15 - 11:32:15 send message to Hawkeye_NL

Ik heb in het verleden zonder problemen kunen kweken in 1 volière met een aantal verschillende soorten door elkaar. Ik had daar 1 koppel Nandaja's, 3 koppels valkparkieten, 1 koppel rozeborst Baardparkiet en een aantal X koppels grasparkieten.

Dit is altijd goed gegaan met uitzondering van het feit dat het koppel rozeborst Baardparkieten een gat hebben geknaagt in de tralie's van de volière waarlangs ze uiteindelijk zijn ontsnapt. Ze vliegen hier in de regio van Deventer en ik heb ze al een paar jaar achtereen gezien met jongen.

Jammer dat ze ontsnapt zijn maar wel een heel mooi gezicht als ik ze weer eens zie. (Dit jaar nog niet gezien overigens sad :()


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-05-15 - 20:32:41 send message to marnic

Hawkeye, heb jij nooit geen last gehad dat een grasparkiet een ander nest kompleet heeft uitgemoord.

Een vogel vrind van me wel, de laatste keer een nest van de valken met 5 jongen, dit was voor hem de druppel en hij heeft na meer dan 15 jaar grasparkieten houden alle grasparkieten opgeruimd,


Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-05-15 - 23:02:14 send message to Faos

Zo zie je maar, hoeven geen grote vogels te zijn.
Volgens mij ligt het gewoon aan de aard van het beestje. Net als bij mensen.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede