Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ringen !!?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ringen !!??
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-09-30 - 16:06:01 send message to dun grijzeroodstaart

bij welke papegaaien is het verplicht om ze vast te ringen ?

en dan heb ik het over de grijze roodstaarten , moet je deze al vast ringen ?

en volstaat chippen ook ?

zelf heb ik net 2 grijze roodstaartjes laten sexen en chippen met een mooie verklaring erbij en datum .

maar ik vroeg me eigen af of het al noodzaak is om de volgende keer meer moeite te doen om te ringen , want dit vind ikzelf bij de grijze een verschrikking om te doen !

mvg

Tim


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-10-01 - 20:37:28 send message to Rogert

Hoi Tim,

Ik weet niet bij welke soorten het verplicht is, lijkt mij dat dit de Cites-A dieren zijn.

Ik vind het heel goed dat je jouw vogels chipt, dit is het minst fraude gevoelige manier van identificatie. Maar het probleem is dat bijna niemand een chipreader heeft. Dus iemand die jouw dier overkoopt kan dit alleen maar bij een dierenarts laten nakijken als deze de goede reader heeft.

Ondanks dat je het een verschrikking vind om te doen denk ik wel dat je er profeit van zal hebben. De dieren zijn dan ook van buitenaf te identificeren. Voor een koper is dit makkelijker en betrouwbaarder.

Want hoe koppel jij nu je sekspapieren aan de vogels?
En kun jij deze jongen goed uit elkaar houden ook na de eerste rui?

Maar wat ervaar jij als probleem bij het ringen?


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-10-02 - 10:41:44 send message to dun grijzeroodstaart

hoi rogert,

de vogels zijn bij hedwig ook gelijk geringd met een knijpring en zo koppel ik de sexpapieren en ik ka ze beide heel goed uit mekaar houden want je ziet duidelijk kleur verschil , donkerder en lichter , net zoals de ouders .

en natuurlijk is het chip verklaring ook weer gekoppeld aan de knijpring , maar goed net wat je zegt niet iedereen heeft zo,n reader en iedereen kan zo,n knijpring omdoen , alleen is het nummer natuurlijk wel gekoppeld met de sexpapieren en chippapieren . zal wel heel toevallig zijn dat iemand beide papieren heeft en dan ook nog met e het juiste nummer .

maar goed tegenwoordig weet je allemaal niet zeker .

wil de jongen toch zelf houden , maar ik wil het volgend nest wel gaan ringen , heb het al die nesten niet meer gedaan , heb er de eerste keer geen goeie ervaring mee , heb toen het jong geringd , was de eerste keer van het koppel en toen hebben ze het pootje eraf gebeten .

heb de andere nesten 14 jong in totaal [ ja goed koppeltje hey ] niet geringd maar wel geregeld heel het blok schoongemaakt en de jongen dus eruit gehaald en zonder problemen .
zelf zat ik toen ook met mijn werk , moest om de week , een week weg dus kwam niet altijd goed uit .

maar ik verwacht bij het koppel over een paar weken weer eieren en zal ze dan wel is gaan ringen met goeie ringen , en dan ontlasting eraan of zwart maken .

groet

Tim


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-10-02 - 22:07:28 send message to chemist010

Ik heb al een paar vogels die na verloop van tijd de knijpring afkrijgen,dus een vaste ring is gewoon beter.De identificatie is zekerder. Bij sommige vogels krijg je ook beter betaald voor een geringde vogel vnl export.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede