Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Diamant/Zebra/Mus/Zwartmaskerduiven Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Diamant/Zebra/Mus/Zwartmaskerduiven
EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-09-24 - 23:32:39 send message to EdensB

Kunnen Diamant/Zebra/Mus/Zwartmaskerduiven in een voliere of word het dan oorlog?
Ik weet wel dat meerdere koppels van dezelfde duif gaan vechten maar kunnen ze het wel vinden met anderde duiven van soortgelijke grootte of vallen er dan doden/gewonden?


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-09-25 - 08:32:45 send message to hoogervorst

EdensB, Hoe groot is je voliere?
Ik zou deze duivensoorten niet bij elkaar doen, zeker de zwartmasker (indien je deze als koppel kan krijgen)vindt ik vrij aggressief naar andere duiven en zorg per duivenpaar minimaal voor 2-4 m2 per paar. Dit is mijn mening, ik zou 1 koppel houden en dan samen met 1 koppel kleine parkietachtigen of 1 koppel kanaries of 1 volkje wevers.

Ronald


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2008-09-25 - 10:03:38 send message to Mars80

Zelf heb ik diamant- en musduifjes samen in een voliere gehad. Dit gaf geen problemen. Zebraduifjes staan er ook niet echt om bekend dat ze agressief zijn. Wel heb ik met andere kleine duivensoorten ondervonden dat er problemen kunnen ontstaan wanneer er gebroed gaat worden. Ondanks voldoende nestmandjes in de voliere bleven de verschillende soorten rotzooien om het in hun ogen beste nestmandje. Hierdoor werden regelmatig eieren uit de nesten gegooid.


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2008-09-25 - 10:06:02 send message to Mars80

Ik heb trouwens ook meegemaakt dat een stel picui duifjes het jong van de musduifjes die in HUN nest lag gewoon groot hebben gebracht. Dus het zou in mijn ogen wel kunnen, mits ze over voldoende ruimte en nestmogelijkheden beschikken. Plaats in ieder geval absoluut geen peruduifjes erbij!!


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-09-25 - 10:26:00 send message to chrislaevers

Met 1 koppel diamantduifjes alleen zit je al met een klein probleem : als de jongen niet meer gevoederd worden wil de man ze weg en hij jaagt ze na terwijl ze geen kant op kunnen. De jongen zouden dus zeer wenselijk weggevangen moeten worden om de volgende nest in goede omstandigheden te kunnen laten verlopen.

Christine.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-10-04 - 11:56:31 send message to Rogert

Musduiven zijn goed te houden in groepen. De voliere moet wel groot genoeg zijn, maar meerdere koppels is geen enkel probleem.

Het is zelfs een hele leuke soort om in groepen te houden. Altijd is er actie, vertoeven veel op de grond, broeden gemakkelijk (grootbrengen van jongen gaat wat minder goed), eten gemorst zaad van andere vogels, zijn goedkoop in onderhoud.

Over het samengaan met andere soorten duiven weet ik je niet verder te helpen.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-10-04 - 14:25:40 send message to EdensB

Heb niet zoveel ruimte helaas, de kooi word maximaal 2x2x2 meter, leek m'n vriendin wel leuk om duifjes te nemen ipv Catharinaparkieten maar die hebben toch iets minder ruimte nodig aangezien het geen fanatieke vliegers zijn..ach ja misschien dat ik maar als tussenweg iets minder Catharinas neem en dan een koppel Musduifjes erbij om haar tevreden te houden wink ;)


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-01-25 - 22:06:33 send message to EdensB

zouden in een voliere van bovengenoemde afmetingen 2 koppels musduiven kunnen of maken die elkaar af (weet dat ze niet echt aggresief zijn maar vraag het toch maar even) dit vind ik namelijk van de kleine duivensoorten toch een van de mooisten (diamantduifjes zijn ook geweldig maar die raak je zo moeilijk kwijt)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2009-01-26 - 11:17:13 send message to theelepeltje

Een handelaar neemt de Diamantduifjes graag in ontvangst.
Ik vind trouwens dat je veel te veel soorten in zo'n kleine voliere wil plaatsen. Er ook nog eens aan denkende dat sommige soorten willen gaan broeden wordt het helemaal druk. Overdreven agressief zijn de soorten die je noemt niet, maar ik heb mijn Diamantduiven toch vaak zien knokken met elkaar!


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-01-26 - 13:29:39 send message to EdensB

Juist omdat ik geen ruzie in de voliere wil ben ik nog altijd vragen aan het stellen...maar musduifjes en een paar catharinas moet toch kunnen in voorgenoemde voliere moet toch kunnen (catharinas zijn niet echt vliegers en musduifjes zijn veel op de grond) lijkt me alleen leuk om 2 koppels musduifjes te hebbben omdat het zulke mooie vogels zijn maar wil geen knokpartijen natuurlijk...de vogels moeten het wel naar hun zin blijven hebben.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2009-01-26 - 18:21:09 send message to Zjurre

Met die musduiven moet het wel goedkomen denk ik, naar mijn idee kunnen die best met meerdere koppels in een voliere. Wat Toine al zegt; ik zou wel oppassen niet teveel vogels in je kooi te steken.

Ik heb verder alleen ervaring met zwartmaskers samen met diamantduiven, dit gaat perfect (voliere is wel heel groot). Ze kijken niet naar elkaar om.
Ik wil komend kweekseizoen proberen meerdere koppels zwartmaskerduiven bij elkaar te plaatsen, ik weet van enkele kwekers dat zij hier goede kweekresultaten mee hebben behaald.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 249 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede