Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > hoe was de vogelmarkt in Zwolle? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



global breed
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-09-22 - 18:52:02 send message to global breed

ben er ook geweest,alleen de prijzen zijn te hoog
bv.koppel jonge gele halsbanden 180€,wtk-wst 750€
per stuk dan kan je beter op de website zoeken.
was er wel gezellig en heb er verscheidene kwekers ontmoet voor jonge vogels volgend jaar
bedankt


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-09-22 - 19:30:34 send message to pietparkiet 10

maar niemand zegt dat je het moet kopen je kan ook verder zoeken met het risico dat je het niet vind en het word alleen maar duurder de kwekers worden ouder en jonge aanwas is er zowat niet


Cis DC
Website Member
Posts :19

Website Member
2008-09-22 - 19:43:47 send message to Cis DC

Waarom nog reserveren als men twee uur moet aanschuiven voor men binnen is, nu was het nog goed weer,wat als het regend.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2008-09-22 - 20:08:34 send message to mreyder

"de kwekers worden ouder en jonge aanwas is er zowat niet": dit valt reuze mee: als je zag hoeveel jonge mensen in Zwolle liepen (en ook kochten), dan kun je rustig zeggen, dat de vergrijzing nog wel meevalt in onze hobby.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-09-22 - 20:17:37 send message to P.Rooth

Voor degenen die het nog niet weten .

Roken is in openbare gebouwen gewoon verboden .

Nu nog enkel flinke boets uitdelen gelijk het in andere openbare gelegenheden gebeurd waaronder cafe's en wordt het wat aangenamer .

Moet je trouwens zowiezo niet willen om te roken bij vogels en andere niet rokers .

Vond het behoorlijk druk was trouwens wel eens drukker geweest

Handel was nog rustig maar volkomen normaal wie zijn eigen overtollige vogels nog niet kwijt is
en met ruimtegebrek zit en of dit nu in de beurs is of anders gebrek is gebrek
koopt niet direct wat erbij
Paul


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2008-09-22 - 21:11:14 send message to pitylus

Ik vind dit een prachtige verkoop in Zwolle , heb daar wel 2 minpunten aan toe te voegen ten eerste ; deze markt komt zeker 1 maand te vroeg waardoor vele oude of overjarige vogels worden verkocht en héél veel vogels niet kunnen meegenomen worden doordat de vogels nog volledig in de rui zitten
ten tweede ; het zou niet mogen zijn als je binnenrijd met de wagen ( gereserveerd ) dat het al zwart loopt van het volk , het was bijna niet te doen om aan onze staanplaats te geraken en dan nog niet gesproken van vele liefhebbers die nog niet eens omkijken als je door moet met de wagen , dit zijn 2 punten die in mijn ogen zouden moeten veranderen .


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-09-23 - 10:37:00 send message to ineznick

Ik hoop dat de organisatie van de markt in meppel dit ook allemaal leest en ervoor zorgt dat ze de minpunten , die jullie opnoemen, beter geregeld worden!
We zullen het straks zien in meppel.

gr gerben


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-09-23 - 16:20:26 send message to H.O.H.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik begrijp de vergelijking tussen Zwolle en Meppel niet helemaal. Dit zijn twee totaal andere markten. Dit is aan alles te zien.
Aantal vierkante meters, aantallen bezoekers etc. Dit eist logistiek ook veel. Ik vind dat er wel wat meer genuanceerder over gepraat mag worden. We hebben hier te maken met een vereniging en organisatie die het moet hebben van vrijwilligers.
De opmerkingen over de ara bijvoorbeeld die in een veel te kleine kooi zou hebben gezeten. (heb het zelf niet gezien) De beste stuurlui staan aan op zulke momenten schijnbaar aan wal maar deze zouden ook zelf de mond open kunnen trekken of in ieder geval laten zien dat dit niet wordt gewaardeerd. Als je de verkoper hier dan zelf niet op aan durft te spreken. Maak er dan melding van. Niet alles kan natuurlijk gezien worden. (ditzelfde geldt overigens ook voor het roken)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-09-23 - 16:45:00 send message to tropic

Ik begrijp eerlijk gezegd de ieder jaar terugkerend commotie niet goed rond de vogelmarkt van Zwolle.
Half europa wil er zijn, en steeds is er weer commentaar.
Als je het niet goed vind, blijf je weg; als je het te duur vind, koop je niet.
Is toch niet simpeler dan dat, of zie ik het fout?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-09-23 - 16:46:11 send message to johanblok

Hoog tijd voor wetgeving met strenge huisvestingseisen zoals in een aantal andere europese landen, waardoor zo'n ara toestand, die sinds jaar en dag veel voorkomende praktijk is, verboden is. Om nog maar te zwijgen over de gigantische hoeveelheid stress die met name grijze roodstaarten aangedaan wordt door ze naar zulke evenementen mee te nemen.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-09-23 - 17:21:36 send message to Tenzi

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb twee jaar geleden al eens gereageerd op het roken op een kleine vogelbeurs:

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3392

Dit heeft er toendertijd tot een rookvrije beurs geleid.
Jammer dat dit blijkbaar bij hele grote evenementen nog niet mogelijk blijkt te zijn.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-09-23 - 17:34:55 send message to hj de graaf

tja het roken, het is verboden dit hebben we vermeld in de advertentie, in de brief aan de handelaren en op alle entree bewijzen en stond aangegeven bij de hoofdingang. dus als de mensen zich hier niet aan houden dan is dit erg asociaal

heb zelf weer meegeholpen als vrijwilliger en veel bij de deuren gestaan en mensen erop aangesproken en deze maakten hun sigaret meteen uit veel gaven aan uit gewoonte te handelen. En ook waren er veel mensen die wel netjes buiten stonden. dus ik zal zeggen spreek elkaar er op aan!

mvg



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2008-09-23 - 18:03:30 send message to mijnkaketoes.nl

quote: Ik begrijp eerlijk gezegd de ieder jaar terugkerend commotie niet goed rond de vogelmarkt van Zwolle.
Half europa wil er zijn, en steeds is er weer commentaar.
Als je het niet goed vind, blijf je weg; als je het te duur vind, koop je niet.
Is toch niet simpeler dan dat, of zie ik het fout?


Nee hoor volgens mij zie je het goed.

gr

Henk


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-09-23 - 18:45:05 send message to lapland

Nou H.O.H wil dan nog wel even vermelden dat de verkoper bijna klappen van MIJ kreeg en de lafbek zich ging verschuilen hij had DUS geluk dat mijn meisje bij me was, en ik kan het niet begrijpen dat een organisatie als die van Zwolle het niet aan pakt dit soort misstanden, en zo als Tropic al aan geeft was ik na 10 jaar weer eens aanwezig maar denk dat het de laatste keer is geweest het gaat mij te na aan het hard om zoals Johanblok zegt deze vogels zo te zien en het risico loop om achter de tralies te belanden


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-09-23 - 18:51:33 send message to lapland

Nog even ter verduidelijking zonder handel geen lief hebbers Toch? maar doe het goed zodat de dieren zo weinig mogelijk te lijden hebben, en de eventuele organisaties die tegen de vogel liefhebberij zijn en er alles aan doen om die te laten stoppen weer een stok vinden om te slaan.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede