Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > infrarood verwarming voor ara kuiken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : infrarood verwarming voor ara kuiken
Aurora
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-09-20 - 13:24:01 send message to Aurora

Ik heb een arakuiken van 30 dagen dat door de pop is verstoten. Ik houd het in een geventileerde kast in mijn slaapkemer (daar kunnen mijn katten/honden niet bij) in een bak met een infrarood lamp erboven.
Eerder had ik een verwarmingslamp met wit licht (die hield het kuiken op 37 graden) maar al dat licht is niet goed natuurlijk. Nu heb ik sinds een week een infraroodlamp gehangen, en de temperatuur is lager, maar het kuiken heeft het er kennelijk erg warm onder (ademt snel vleugels van lijfje af). Ik heb de lamp hoger gehangen en nu heeft het er niet meer zo'n last van maar de temperatuur (volgens de thermometer in de bak) is maar 27 graden. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit wel warm genoeg, of geeft IR een andere warmte? (Daar kan ik me wel wat bij voorstellen). Overigens groeit het kuiken goed, en komen de veren op hij is rustig en slaapt voldoende (voortdurend tussen de voedingen door), dus het lijkt goed te gaan. Maar ik ben een leek, dus ik stel uw advies zeer op prijs.
Ook wilde ik nog vragen wanneer het kuiken onder de warmtelamp uitkan. Als hij helemaal in de veren zit?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-09-20 - 15:14:50 send message to Rogert

Voor je lampenvraag de volgende topic lezen:

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=2966&recordnum=0

Voor je temperatuurvrag:

Naarmate jonge vogels ouder worden hebben ze ook steeds minder warmte van hun ouders nodig. Het jong is waarschijnlijk al op een dusdanige leeftijd dat hij zichzelf ook gedeeltelijk warm kan houden. Ik geloof dat er ergens op internet een warmte-tabel als richtlijn staat voor de opfok van jonge papegaaien.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-09-20 - 17:37:27 send message to johanblok

Je schrijft dat er veren op komen, dan heeft het kuiken langzamerhand ook minder warmte nodig. En verder: observeren van het kuiken is belangrijker dan de getallen van de thermometer. De laatste geven een richtlijn.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede