Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pyrrhura F.Frontalis (bruinoor) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pyrrhura F.Frontalis (bruinoor)
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2008-09-19 - 21:51:35

wie heeft er ervaring met Pyrrhura F.Frontalis (bruinoor) in kolonie broed ongeveer 3 koppels
of een ander soort Pyrrhura`s er bij


alex




rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-09-20 - 13:55:05

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hoewel het hier en daar toch goed kan uitpakken, raad ik koloniebroed met Pyrrhura sterk af, tenzij u beschikt over een bijzonder grote volière.

Het samen laten opgroeien van een groep jonge Pyrrhura geeft in principe geen problemen.

Het samenhouden van een groep Pyrrhura waaronder volwassen vogels kan ook best goed gaan, maar op het moment dat een of enkele paartjes aan het broedproces gaan beginnen loopt u -althans in een gemiddelde particuliere volière- aanzienlijke risico's met betrekking tot verwondingen in diverse gradaties tot zelfs dodelijke slachtoffers.

Het punt hierbij is vooral dat Pyrrhura geen duidelijk begrensde broedperiode kennen en volwassen vogels om die reden het gehele jaar door in broedstemming kunnen komen.


Een deugdelijke scheiding tussen verschillende paartjes (b.v. dubbel gaas) is overigens ook geen overbodige luxe.

Voordeel van Pyrrhura is dan weer dat de jonge vogels zonder problemen zeer lang bij hun ouders kunnen blijven!


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2008-09-20 - 21:03:53

bedankt voor je reactie
dan laat ik ze per koppel zitten

alex


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2008-09-24 - 18:56:43

aangezien ik meerdere koppels zou willen houden
zit ik met de huisvesting, Zijn Pyrrhura ook in broedkooien tehouden of kleine voliere`s
kan dit buiten of moeten ze in de winter binnen kunnen zitten

alex happy :)


Frans R
Website Member
Posts :90

Website Member
2008-09-24 - 19:41:46

Ik kweek frontalis, egregia en picta picta met succes in een kweekkooi van 100x100
Dit gaat prima.En ze zitten dan s winters in een onverwarmde binnen ruimte wel met nestblok er bij


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-09-24 - 19:46:18

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Afgezien van het feit dat het fysiek wel mogelijk is komen Pyrrhura naar mijn smaak beslist niet tot hun recht in een broedkooi.

Daar zijn ze te beweeglijk en te nieuwsgierig voor.
Bovendien hebben Pyrrhura sterk de neiging om -door hun nieuwsgierigheid- veel en vaak aan het gaas/de spijlen te hangen om te kijken wat er in hun omgeving gebeurt.

In een volière doen ze dit ook, maar minder, waardoor de staartjes evenredig minder beschadigen.

Mijn advies: beter een of enkele koppeltje(s) minder in combinatie met een zo optimaal mogelijke huisvesting in plaats van omgekeerd!

succes

N.B. Spelen met ijs of sneeuw is geen uitzondering. Bij mij hebben de Pyrrhura het gehele jaar de beschikking over een buitenvluchtje, maar gedurende de nachten zitten ze binnen. Het nestblok hangt eveneens binnen.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede