Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > chinese appelvinken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : chinese appelvinken
Puttertje
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-05-12 - 16:28:29

mijn pas aangeschafte ch. appels zijn tot mijn grote vreugde tot broeden overgegaan.heeft er iemand ervaring met welk voer je deze jongen
straks grootkrijgt en wanneer ze zelfstandig gaan
eten. alvast bedankt lieve mensen op dit forum.
groet puttertje


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2004-05-12 - 19:42:13

beste vriend het kweken van ch appelvinken is geen wonder meer maar begrijp het wel wanneer dat je deze vogels in uw bezit heeft dat het aangenaam is deze vogels tot broeden te krijgen .na een 12 tal dagen zullen de jongen uitkomen en gevoed worden met droog opfok een beetje insectenpate veel buffalos en enkele witte meelwormen na de 6 of 7 dag zul je uw jongen kunnen ringen dat kan wel problemen met zich meebrengen want kernbijters en appelvinken zijn eenmaal moeilijk te ringen want jongen uit het nest werpen en poten afbijten is niet meer nieuw .wanneer de jongen groot zijn mag je ze normaal gans de rest van het seizoen bij de ouders laten zitten . normaal mag je 2 nesten per jaar verwachten . veel succes en vele groetjes uit belgie


w.a.wijkhuizen
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-05-13 - 15:17:30

beste pitylus ik heb met het zelfde gebeuren te maken.
moet je de ringen ook met stift zwart maken of een ventiel slang er omheen schuiven wat is u ervaring hiermee
b.v.dank voor het antwoord
Willem


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-13 - 17:08:24

Beste Willem. Toen ik (lang geleden) nog tropen en wildzang kweekte, gebruikte ik altijd een ventielslangetje. Dat werkte altijd prima tegen "herkenning" en heeft als bijkomend voordeel dat, als je het slangetje een stukje onder de ring laat doorlopen, de ring ook bij (te) kleine pootjes niet zo makkelijk door het jong kan worden verwijderd.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2004-05-13 - 18:50:37

beste mr Wijkhuizen ik kan mij wel toevoegen bij het idee van Karel maar als je daarmee succes gaat hebben ga je moeten afwachten kheb ook nog geprobeerd met zwart te kleuren en een ventielslangetje en dat was of is met wisselend succes . ik persoonlijk ring mijn ch appelvinken met gewone ringen en heb geen problemen maar de ene koppel is de andere niet . want met affini appelvinken moet je nooit proberen ze bijten zo gewoon de poten kopot misschien ook niet allemaal maar toch wel 90 procent.bij kernbijters blijft dit een moeilijke bedoening.kwens je nog veel succes toe . gr Rudy


w.a.wijkhuizen
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-05-13 - 20:31:16

beste Karel en Rudy bedankt voor jullie antwoorden.

groet Willem



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede