Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > parkieten vliegen niet meer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : parkieten vliegen niet meer
koppiekrauw
Website Member
Posts :15

Website Member
2008-09-16 - 02:18:27 send message to koppiekrauw

Deze vraag kwam ik op een ander forum tegen.
Natuurlijk moet de persoon bij een vogelarts te rade gaan maar weet misschien iemand wat het zou kunnen zijn?

vraag:
Mijn grasparkieten (5 van de 8) kunnen niet meer vliegen. Wat kunnen mogelijke oorzaken zijn?En welke ziekte hebben ze waarschijnlijk? Ze kunnen zelfs geen, halve meter ver vliegen. Ze zitten alle 8 buiten in een volière en hadden enkele maanden geleden waarschijnlijk last van schurftmijt ( de neusdoppen waren erg dik) waar ze voor behandeld zijn met gele vaseline. ze krijgen elke dag hun gemengd zaadvoer en af en toe wat eivoer of trosgierst.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-09-18 - 20:09:58 send message to P.Rooth

Hallo
U geeft niet aan hoe het verenpakket eruit ziet

Zitten ze allemaal slecht tot zeer slecht in de veren denk ikzelf aan kruipers wat vaker bij grasparkieten voorkomt en gewoonlijk de jonge
parkietjes treft .

Schurftmijt heeft niets met slecht vliegen van doen is een behoorlijk besmettelijke aandoening
Vroeger ( een kleine 40 jaar geleden ) haalde ik zelfs vogels uit de winkel die schurft had en met een klein beetje peneciline oogzalf van m'n vrouw hadden ze binnen enkele dagen weer helemaal schone neusdoppen en indien de snavel al aangetast was duurde de behandeling iets langer maar kwam ook weer goed

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 81 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede