Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gegeten en gedronken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Gegeten en gedronken
rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-09-13 - 19:03:04 send message to rupicola

Na vele jaren persoonlijke en niet zelden bedenkelijke ervaringen met betrekking tot vogelmarkten heb ik op enig moment (kleine 10 jaar geleden) besloten om zelf geen markten meer te bezoeken.

Hoewel ik in die tussenliggende periode meer dan voldoende op de hoogte ben gehouden door derden, ben ik afgelopen weekeind uit nieuwsgierigheid en vooral bij wijze van uitzondering toch maar weer eens op een markt gaan kijken.

Ter plaatse werd ik geconfronteerd met een gemiddeld zeer matige kwaliteit vogels. Desondanks is het toch heel opmerkelijk dat er, althans volgens de belanghebbenden, vrijwel uitsluitend perfecte- en zeer productieve broedparen op zo’n markt zitten!

Vervolgens was ik getuige van een transactie tussen een handelaar en een particulier.
Deze handelaar kocht o.a. een aantal grasparkieten op, waarvan enkele exemplaren op de kop en rond de snavel duidelijk de zogenaamde pokken vertoonden.
Het meest ernstig aangetaste exemplaar werd door de handelaar geweigerd, maar de rest van ‘de partij’ werd zonder blikken of blozen bij de eigen ‘voorraad’ gevoegd!

De handelaar gaf te kennen momenteel alles op te kopen wat hij te pakken kan krijgen om op die manier in ieder geval voldoende ´handel voor Zwolle´ te hebben! shocked 8O

Wanneer de betreffende handelaar deze ‘waar’ in Zwolle daadwerkelijk door de controle krijgt en die kans is heel reëel, zou dit nog wel eens behoorlijk nare gevolgen kunnen hebben!

Het is uiteraard niet of nauwelijks te achterhalen hoeveel individuen met een -“Ach, voordat ze dood gaan ben ik ze toch al weer kwijt”- mentaliteit op een vogelmarkt staan, maar het moge duidelijk zijn dat Rupicola -dit keer voorgoed- genezen is en hiermee zijn laatste vogelmarkt heeft bezocht!



rvdmolen
Website Member
Posts :73

Website Member
2008-09-13 - 20:18:03 send message to rvdmolen

dat bespaart u dan een hele hoop ellende
en mischien nog wel een hart kwaal
ook via internet en vak bladen blijf je behoorlijk op de hoogte
vr. gr. roelof


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-09-13 - 20:53:09 send message to pietparkiet 10

pokken is goed te behandelen een paar dagen drie keer daags insmeren met vaseline of uier creme cq zalf en het euvel is weg


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-09-13 - 20:58:08 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het gaat er niet om of dit te genezen is.Het gaat er hier om dat alles zomaar word opgekocht en weer verkocht en het zal de opkopers een worst wezen wat voor onzichtbare ziektes er onder de veren zitten. De vogelliefhebbers worden daar dan weer de dupe van omdat zo ook besmettelijke ziektes worden verspreid.
Dit is ook mijn reden dat ik nooit op beurzen kom.

Groeten Meyerwink ;)


gjbneophema
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-13 - 21:41:14 send message to gjbneophema

ik kom zowiezo niet op vogelmarkten ik verkoop mijn vogels die ik over heb liever bij huis en ik koop vogels die ik nodig heb het liefst bij kwekers thuis zo kan ik ook direct zien hoe ze zitten (schoon of vuil) en in de meeste gevallen zitten de vogels niet op gepropt in lopers wat na mijn mening zeer veel stress bij komt
en de mensen die vogels bij mij kopen kunne dan ook zie hoe ik mijn vogels heb zitten

mvg willem


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-09-14 - 00:10:20 send message to Ton Koek

quote
pokken is goed te behandelen
Dat zou wereldnieuws zijn. Het pokkenvirus is alleen door enting te voorkomen, besmetting is bij vogels helaas onbehandelbaar (bij mensen trouwens ook zeer lastig).


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-09-14 - 10:15:15 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Enting tegen pokken gebeurt bij kanaries, bij grasparkieten heet het scally face zie topic http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=1745&recordnum=0
Scally face wordt veroorzaakt door een mijt en deze kun je inderdaad met een zalf zoals vasseline behandelen.
Het probleem echter is dat je andere vogels besmet door ze met onbesmette te zetten en de kopers met een ziekte op zadeld
Dus altijd nieuwe vogels in quarantaine houden




pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-09-14 - 11:06:18 send message to pietparkiet 10

als je grasparkieten had gehad had je het wel berepen ton ???


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-09-14 - 23:23:46 send message to Ton Koek

Scalyface wordt veroorzaakt door mijten, pokken hebben niets met mijt te maken, pokken is een virusziekte.
Ik pas.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-09-15 - 18:41:19 send message to rajar

het gaat toch om de euries


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-09-15 - 19:58:31 send message to pietparkiet 10

daar lees je tussen door



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede