Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Help ringen gouldamadine? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Help ringen gouldamadine?
Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2008-09-01 - 20:31:00 send message to Jhoukes

Hallo,

Ik heb zo straks mijn gouldamadine geringd. Het is bij mij volledig natuurbroed in de voliere. Bij drie jongen verliep het ringen al wat moeilijk maar ging het uiteindelijk goed. Bij het laatste jong wat kleiner was dan de rest ging het nog moeilijk. Uiteindelijk kreeg ik de ring erom maar vernam ik een heel klein beetje gekraak. Toen ik de poot bekeek zag ik een klein beetje bloed. Dit was na een 30 seconden al niet meer terug te vinden. Uiteindlijk heeft hij zijn geringde poot nog wel een keer geknepen waarbij alle teentjes gebogen waren.

Kan het zijn dat er iets gebeurd is met de poot van de vogel? En moet ik hier nog wat mee doen?

Mvg,

Jordy


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-09-01 - 20:50:09 send message to medaar

je kweekt al vele jaren hè ???? Ik al 45jaar. Is wat ?????.klopt niet wat je zegt.Op 5 dagen kan een vogel niet bloeden poot te week..weet zeker. den medaar.


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2008-09-01 - 20:55:27 send message to Jhoukes

Hallo,

Als je goed gelezen had zou je weten dat ik pas net weer begonnen ben. Ik vraag dan ook alleen om advies. De jongen zijn nu 8 dagen oud. Ik heb als advies gekregen dat ik ze op die leeftijd moet ringen. Dus hoezo 5 dagen geen bloed? En waarom zou ik over zoiets liegen?

Gr.

Jordy


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-09-01 - 21:00:33 send message to medaar

op 5 dagen ringen


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-09-05 - 10:42:06 send message to lZebravinkjel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Medaar, je antwoorden zijn niet bepaald duidelijk.

Ik heb bij het ringen van mijn Goulds helaas ook een pootje geblesseerd, ook dat ging bloeden. Uiteindelijk kwam ze uit het nest met een aantal missende tenen en vervormde voet. Ze heeft er verder gelukkig geen last van en ik houd haar zelf zodat ze een rustig leventje in mijn voliere kan leiden. Ik vrees dat jouw jong iets soortgelijks aan het pootje zal gaan missen. Ik denk dat je hier verder weinig aan kunt doen. Volgende keer beter oppassen.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-09-05 - 12:00:55 send message to hj de graaf

Hallo,

zelf heb ik dit ook wel is paar keer gehad met o.a kanaries vaak was het pootje nog gewoon goed en mankeerde hij verder niks.

1. tip als ringen aan rechterpoot niet wil probeer dan de linker zijn meestal iets dunner

2. maak pootje iets nat met speeksel glijd de ring beter

mvg


Alfares
Website Member
Posts :37

Website Member
2008-09-05 - 13:12:50 send message to Alfares

ik heb hetzelfde voorgehad met een donkerbuik zilverbekje, de teentjes waren misvormd, maar voor de rest een gezond vogeltje geworden.

een tip voor in het vervolg is als het ringen moeilijk gaat, het pootje inwrijven met vaseline alvorens de ring erover te schuiven, dan gaat het als vanzelf.


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2008-09-05 - 19:19:02 send message to Jhoukes

Bedankt voor de nuttige reacties. Ik zou ze in het vervolg toepassen.

Gr.

Jordy



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede