Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dode vogels in de winkel? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dode vogels in de winkel?
pronk
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2004-05-10 - 21:16:30

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb een (misschien een beetje domme) vraag.
we waren laatst in de ****** in den haag, om even te kijken of ze daar binsen hadden (is vrij moeilijk aan te komen). maar toen we daar in de hokken keken lagen er dode vogels of vogels zaten dood te gaan.....
nu is mijn domme vraag:
is dit normaal?
of beter gezegd: gebeurt dit vaker?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-10 - 21:54:57

nou het lijkt me van niet .. een keer kan het altijd gebeuren denk ik .. maar je spreekt hier over meervoud en dat lijkt mij niet normaal .. ik had er zelf in ieder geval geen vogels meer gekocht.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-05-10 - 22:34:06

Lijkt me inderdaad zeer zeker niet normaal. Ik ben wel benieuwd naar de reaktie van de verkoper of heb je die er niet op aangesproken?
Zoals je het verteld klinkt het als een virusinfectie oid. Naar mijn mening enigst mogelijke reactie van verkoper; vogelafdeling op slot en in quarantaine voordat er zieke vogels verkocht worden of bezoekers (on)gewild met een probleem opzadeld worden doordat ze een evt ziekte aan schoenen/kleding meenemen??


pronk
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2004-05-11 - 11:20:25

we hebben de verkoper er niet op aangesproken. hadden we mss beter wel kunnen doen om duidelijkheid te krijgen. we waren vorig jaar na het opzetten van de voliere ook al eens geweest en toen zag hete r ook niet fris uit. kan het niet te maken hebben met de aantallen vogels in de kooien? volgens iemand die met ons mee was hadden ze ook geen water.....
het is een vrij grootse en bekende zaak vandaar dat ik even vraag of dit gewoon toeval is. ik wil nl. niemand voor t hoofd stoten..


Agaporniden
Website Member
Posts :120

Website Member
2004-05-11 - 11:33:49

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je niemand voor het hoofd wil stoten moet je er geen naam bijzetten.
En als de vogels geen water hebben zou ik als vogelliefhebber zeker het personeel daarover aangesproken hebben.


Toch maar de naam weggehaald!!!!!!!!!!!!!!!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-11 - 11:41:54

Helaas, dit gebeurt weleens in dierenwinkels en vogelhandels.
Meestal krijg je het niet te zien omdat het een goede gewoonte is om 's-morgens voordat de zaak opengaat, even langs de kooien en aquaria te lopen en eventuele dode of zieke dieren te verwijderen.
Uit eigen ervaring weet ik dat uitval van vogels in winkels vaak voorkomt door een menselijke fout (vergeten het water- of voerbakje terug te zetten)of door een ongelukje (waterflesje valt achterover en loopt leeg). Dit soort dingen gebeurt natuurlijk bijna altijd op zaterdagavond, zodat je maandagmorgen de vreselijke gevolgen pas ziet.

Mensen maken nu eenmaal fouten, maar het is natuurlijk extra zuur als dat ten koste van dieren gaat.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-05-11 - 19:36:06

Het is inderdaad triest dat dit gebeurt maar ja... veel vogels is veel risico. Het lijkt mij persoonlijk echter verstandig om elke dag even te checken en ook een winkel heeft een verantwoordelijkheid voor levende wezens en kan zich (volgens mij) dus niet permiteren een dagje over te slaan. Verder lijkt het mij des-interesse van eigenaar en/of personeel om niet te zorgen dat potentiele klanten gevrijwaard blijven van dode, zieke of slecht verzorgde dieren, dit kan ook geen reklame zijn en helaas is het altijd zo dat negatieve ervaringen langer blijven hangen en duidelijker overkomen dan positieve ervaringen.


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-05-11 - 19:50:37

Ik ben van mening dat je als eigenaar, zeker van een dierenwinkel er voor dient te zorgen dat de klanten niet geconfronteerd kunnen worden met dode dieren.
Het is een kleine moeite om even ieder uur de dieren verblijven te laten controleren door een medewerker.
Mocht er eens door een/de klant worden gemeld dat er een dode vogel of vis ergens is zou ik die die klant bedanken voor zijn mededeling en gelijk handelend optreden.


pronk
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2004-05-11 - 21:48:58

nou bedankt in ieder geval voor de reacties.

@agaporniden- je had je reactie best wat anders mogen formuleren. als je twijfelt aan mijn bedoelingen kan je dat ook gewoon zeggen. ik plaats dit topic om erachter te komen of het verstandig is om daar mijn vogels te kopen. weet je niets zinnigs te zeggen, zeg dan niets....


Agaporniden
Website Member
Posts :120

Website Member
2004-05-11 - 22:02:06

Dat is nou net wat ik wilde zeggen aan jou


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-05-11 - 23:49:40

Misschien was mijn reaktie van "een virusinfectie" wat te voorbarig. Als excuus wil ik hiervoor aanvoeren dat ik me niet kan voorstellen dat het in een dierenzaak gebeurt dat dieren zonder verzorging (water/voer) zitten. Als dit gebeurt ben je het naar mijn mening niet waard een dierenzaak te runnen. Verder sluit ik me aan bij voorgaande meningen dat evt uitval, welke je altijd kunt hebben, ten alle tijde 's ochtends verwijderd moet worden en kan het dus niet zijn dat er meerdere vogels doodliggen. Omdat ik er vanuit ga dat bij elke goede zaak uitval zsm verwijderd wordt, kwam ik tot de conclusie van "een ziekte". Dat de vogels geen water hadden geeft ook een indicatie voor de betrokkenheid van de verkoper???


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-12 - 00:44:39

op zich hoeft het niet zo vreemd te zijn dat de vogels zonder water zitten toch .. doorgaans ben je niet heel lang in een dierenwinkel aanwezig en wellicht moesten de waterbakjes even ververst worden nog , misschien ook niet .. maar het is een wel erg makkelijke conclusie ..

ernstiger vind ik echter dat er gesproken word over meerdere stervende vogels en dode vogels , om wat voor aantallen gaat het hier eigenlijk ?
zulke informatie helpt mensen bij het vormen van een mening en in deze is dat toch informatie die erg belangrijk is.


pronk
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2004-05-12 - 09:29:49

nouja we hebben ze niet geteld maar t waren er meer dan 2 of 3... het was zeker niet sporadisch. ik kan me heel goed voorstellen dat verkopers in die winkel weinig tijd hebben voor de vogels. en dat er af en toe een vogel uitvalt, kan gebeuren.
maar de vraag is meer: zou het een ziekte kunnen zijn en wat zouden jullie doen in dit geval?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-13 - 08:24:48

het kan uiteraard altijd een ziekte zijn maar ik denk dat het onmogelijk is voor de mensen hier om dat vast te stellen via een berichtje op een forum , als ik geschokt zou zijn door de aantallen stervende of dode vogels in de hokken zou ik er waarschijnlijk iets over gezegt hebben en de uitleg hiervoor hebben aangehoord , ben je nog van plan om terug te gaan dat je dit vraagt of is het voor een eventuele andere ervaring die je niet hoopt tegen te komen in de toekomst ?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-13 - 10:00:36

quote
maar de vraag is meer: zou het een ziekte kunnen zijn en wat zouden jullie doen in dit geval?
Mijn broer heeft zelf een dierenwinkel dus ik spreek misschien uit een stuk bedrijfservaring. (Heb zelf > 3 jaar dagelijks bij hem in de winkel geholpen!)

De verzorging van de dieren staat normaal gesproken op de eerste plaats. Het is dan ook wel een hele vreemde situatieschets dat er wordt geschreven dat er meer dan 2 a 3 vogels dood lagen en een ongenoemd aantal dood lagen te gaan.
Het eerste wat er normaal gesproken gebeurt als een klant ziet dat er al 1 vogel dood zou liggen is de eigenaar of het personeel erop aanspreken. Als hier dus sprake is van een "zware" nalatigheid waardoor er dus meerdere dieren zouden zijn gestorven dan zou ik direct de eigenaar erop attenderen en eventueel de dierenbescherming erbij halen! Maar dat is wat ik zou doen.

Jammergenoeg en voor mij onbegrijpelijk heb jij dit niet gedaan? Waarom niet? Tenslotte erger je er dusdanig aan dat je redelijk op de detailes hebt kunnen letten dat er bv wel of geen drinkwater aanwezig was. Al met al een zeer slechte situatie!
Mijn advies: (persoonlijke mening dus!)
Ga terug naar die dierenzaak en ga eens kijken of de situatie is veranderd. Ga daarna eens praten met de eigenaar over dat wat je nu dwars zit. Misschien heeft hij er wel een heel erg goede verklaring voor. Bijv. dat iemand de dieren heeft vergiftigd of zo. Is bij een vriend van mij tenslotte ook al een keer gebeurt.


pronk
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2004-05-13 - 18:44:53

ik begrijp dat ik wat had moeten zeggen. ik heb dit dus niet gedaan omdat ik zelf niet genoeg ervanaf weet om er wat van te zeggen. mijn vader is de vogelliefhebber en weet er alles van happy :) we waren toen de zaak nog klein was een hele goede klant van ze maar toen hebben ze er een ontdekcentrum van gemaakt en is het dus enorm achteruit gegaan.
ik vroeg het omdat ik er graag wil blijven komen.... ik zal zeker wel eens teruggaan en als het nog zo is spreek ik er het personeel op aan happy :)
bedankt allemaal!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede