Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kanarie eitjes onbevrucht? wat te doen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kanarie eitjes onbevrucht? wat te doen?
theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-08-17 - 18:07:56 send message to theetje

Hallo kanarie liefhebbers,

Het popje heeft op 1 en 3 augustus een eitje gelegd. Maar twee dus.
Tot nu toe zijn de eitjes nog niet uit.
Ik wacht nog eventjes maar................
Moet ik strakjes de eitjes alleen weg halen of ook het nestje en al het nest materiaal verwijderen?
Ik hoor graag jullie advies!
Groeten,
Theetje



vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2008-08-17 - 19:04:48 send message to vandervliet

Dit is mmar een heel sumiere opgave theetje. Zitten ze buiten of binnen? Heb je er kunstlicht bij? Zoniet, nestje verwijderen en in maart opnieuw plaatsen! De langste dag was 21 juni, en dan moeten de eieren eigenlijk al gelegd zijn! Als de dagen dus korter worden verliest de man heel vlug zijn vruchtbaarheid (welke in maart/april op zijn hoogtepunt is), en is voor de vogels het sein om naar de ruiperiode te gaan.
En vergeet niet dat als je volgend jaar jonge kanaries wilt krijgen, dat je vogels op zijn minst 7 a 8 maanden tussen de broedperiodes moeten hebben.

met sportgroeten
Jan


theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-08-17 - 19:13:19 send message to theetje

Hallo Jan,
Dank je wel voor de snelle reactie!
Het dametje zit lekker in de buiten voliere.
Tja, voor ik het in de gaten had lagen er twee eitjes dus dacht van ach, laat maar even gaan.
Ik zal morgen ochtend de eitjes en het nestje weg halen. Dan heeft ze de hele dag om er aan te wennen.
Volgend jaar proberen we het opnieuw. In de hoop dat er weer gezellige kleine prutteltjes bijkomen.
Groetjes,
Theetje




thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-08-17 - 21:47:41 send message to thieb

heb zelf veel problemen gehad met de kweek van kanarie's dit jaar. en had ook een koppel dat een paar onbevruchte eieren heeft gehad. en ook een koppel nest bevrucht en dan een nest niks en daarna weer een nest bevrucht. het beste is dan wel als je zeker bent dat ze te lang aan het broeden is het nestkastje even weg te halen. want bij mij doen ze dan anders gewoon voort. blijven ze broeden. laat ze ook een nieuw nest maken. dat is vooral omdat ik na elke ronde de nestkastjes volledig ontsmet. en als ze daarvoor nog geen jongen hebben gehad. een keer andere man proberen. heb hier koppels gehad waar het gewoon niet klikte. niks bevrucht. en heb er dan een andere man bij gestoken en waren direcht jongen van. en de man zelf bij een andere pop ook jongen.(maar ja, zorg er wel zeker voor dat uw pop niet meer als 4 rondes broed, dat is bij mij de max, 3 groot brengen. het vergt veel van een pop om te kweken als je ze te veel laat doen kan ze misschien niet genoeg herstellen om de winter goed door te komen en volgende jaar goed te kweken, heb ik in mijn eerste jaren ondervonden).


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-08-17 - 22:46:25 send message to paintim

Hallo Thea!
Alles weghalen,ook de man. De vogels zijn in de rui of vallen in de rui. Broeden enz.trekt een zware pijl op de vogels.
Sportkwekers doen niet meer dan 2 rondjes om de poppen te ontzien i.v.m. naderende rui en om hun
het volgende broedseizoen weer met een goede gezondheid in te zetten.
Trouwens met jongen die laat geboren worden,kan je ook pas weer laat beginnen.
Vr.groeten van
ANTONI



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede