Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Sexes van wit kop nonnen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Sexes van wit kop nonnen
casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2008-08-14 - 04:53:50 send message to casehulsebosch

Ik ben na aan jarenlange afwezigheid van tropische vogels weer begonnen met mijn oude hobby.Ditmaal in Nieuw Zeeland.Was in de jaren 60 lid van VV Haarlem.Het tropische vogel bestand in NZ staat er zeer slecht voor. In totaal hebben we slechts 18!species om van te kiezen. Landelijk slechts 152 leden. Een vriend van mij heeft 9 wit kop nonnen. Hij lijkt de enige persoon nog in het bezit van Wit kop nonnen.Het zijn oudere vogels al al zo'n 9-12 jaar oud. Mijn vragen zijn deze. Zijn de vogels inmiddels te oud om mee te broeden, en zijn de cock van de hen visueel te onderscheiden. Uw reacties graag voor we ook dit tropisch vogel soort in NZ verliezen. Bij voorbaat dank. casehulsebosch@eol.co.nz


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2008-08-14 - 08:48:29 send message to Niltava

Het is min of meer wel te zien wat man of pop is. Echter garantie geeft het niet en tegenwoordig laat men ze dna sexen. Zou dat ook in jullie gaval laten doen. Dat is beter dan wachten of er iets komt. Mogelijke verschillen van man en pop is het wit dat witter is bij de man en verder doorloopt naar het lichaam. Bij mannen is de afbakening met het bruin van het lichaam meestal scherper. Zowel qua kleur als vorm. Er zijn echter regionale verschillen dus als de vogels uit verschillende gebieden komen blijft het moeilijk. Ik zou zeggen laat ze dna sexen.
Over de leeftijd: Tja de meesten zullen zeggen te oud, mijn koppel echter is denk ik(import) ongeveer 7 jaar oud en heeft dit jaar voor het eerst jongen, wel weer slechts 1 jonge per nest maar heb nu inmiddels wel drie jongenhappy :).
En als er verder niets is dan zul je het er mee moeten doen.
Ik weet niet of import van gekweekte vogels nog een optie is.


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2008-08-14 - 09:26:25 send message to casehulsebosch

Bedankt voor uw feedback. Helaas is import geen optie omdat onze grenzen voor importatie van alle vogels al sinds 1983 dicht zitten. Het feit dat we een eiland zijn en drie uur vliegen van het dichts bijzijnde land (Australie) vandaan zitten maakt het niet makkelijker anders zou ik de douane nog wel eens willen wagen. kunt u mij vertellen of het fokken van nonnen beter gaat in een kolonie of apart. ook andere nuttige tips voor de broei zou ik erg op prijs stellen. bij voorbaat dank



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede