Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voeding Driekleurenglansspreeuw Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voeding Driekleurenglansspreeuw
ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-08-08 - 08:13:39 send message to ParkietenPeter

quote
l storm
Website Member
Posts :1

2008-08-07 - 22:03:17

--------------------------------------------------------------------------------
hallo wij zijn sinds een paar weken in het bezit van 3 driekleurglansspreeuwen en nu vragen wij ons af of de vogels levende meelwormen moeten hebben of kan het ook zijn dat ze meelwormen uit de vriezer kunnen hebben . we geven ook de buffalo,s uit de vriezer . heeft er ook iemant een idee hoe veel ze per dag mogen hebben per vogel. mischien weet iemant hier iets meer van .vr gr l storm.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-08-08 - 11:47:30 send message to tropic

Driekleurglansspreeuwen kan je perfekt houden op een goed universeelvoer, lijsterkorrels en zeer regelmatig zacht fruit (aardbei, banaan, appel, peer, pruim, braambes, sinaasappel,vlier,...)
Af en toe wat insekten, maakt niet uit, levend of diepvries. Tijdens de rustperiode (winter) slechts één maal per week insekten. Vanaf eind februari de frequentie opvoeren, tot half april uiteindelijk dagelijks.
Voor het kweekseizoen geef ik enkele meelwormen bij, eenmaal het kweekseizoen bezig krijgen ze geen meelwormen meer. Dit om te voor komen dat de man te driftig wordt, en de jongen uit het nest gaat werpen.
Om de vogels "klaar" te krijgen kan je meelwormen gebruiken, erna volgens mij niet meer.
Ik hoop je hiermee een stukje opweg geholpen te hebben om deze prachtige vogels te kweken.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-08-10 - 13:39:55 send message to janvana

deze vogels vallen niet voor niets onder de VRUCHTEN EN INSECTEN ETERS wat voer je zulke vogels dan.de meeste universeel voeren zijn mijns inziens wel goed uitgeballanseerd maar levend voer hebben dit soort vogels toch wel nodig.of gaan we zo ver van het natuurlijke voedsel vandaan dat dit soort vogels binnen enkele jaren ook zaadeters zijn.de mens is nml.ook overgestapt van vleeseter naar(sommige)vegetarier.dit is bij vogels ook mogelijk.bij vogels is net als bij de mens TE veel nooit goed



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede