Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > agressief kanarie popje in voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : agressief kanarie popje in voliere
theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-07-30 - 08:54:23 send message to theetje

Sinds afgelopen zondag heb ik een pop en haar jong in de voliere gezet. Het gekke is dat het popje zeer vel is tegen al de andere kanaries. Zelfs tegen het mannetje. In totaal zitten er nu 3 popjes,1 man, 1 jong en een koppel Glosters in de voliere. Niet overdreven veel. Moet ik nu de pop weer apart plaatsen of moet ik het zo laten. Ik weet het niet! Voor dat ik haar in de voliere had was het allemaal zo gezellig in de voliere.
Wie kan mij advies geven?
Hoor graag van 1 van jullie.
Groetjes,
Thea


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-30 - 22:53:39 send message to Ton Koek

Meestal is het na een of twee dagen wel over. Een nieuwe vogel moet even zijn of haar plaats in de rangorde krijgen.
Als het langer duurt zou ik haar toch nog een tijdje apart zetten en het over een maand of zo nog eens proberen.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-07-30 - 23:35:44 send message to paintim

Hallo Thea!
Er is een pikorde en daarin moet de pop nog een plaatsje krijgen.
Hoe oud is het jong eigenlijk. Het moet natuurlijk niet zo zijn, dat het jong er onder gaat lijden.
Vr.groeten
ANTONI


theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-07-31 - 07:54:40 send message to theetje

Hi,
Ik heb gister de pop uit de voliere gehaald. Het was niet leuk meer. Het jong is ongeveer van 28 juni dus die kan op eigen pootjes staan. Het gaat ook goed met het jong in de grote voliere met de anderen.
Nu dat de pop apart zit/staat roept ze steeds het mannetje. Dat vind ik wel weer zielig. Het mannetje is weer driftig aan het fluiten en zo te zien heeft hij het ook weer erg naar zijn zin in de voliere. Ik moet zeggen dat de rust nu weer terug gekeerd is.
Zal ik nu voor het popje kijken voor een nieuwe huisgenoot voor in de kooi? Het is zo sneu he zo alleen.
Hoor graag weer van jullie!
Groetjes en een zonnige dag,
Thea


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-31 - 10:25:10 send message to Ton Koek

quote
Hoor graag weer van jullie!
Sorry hoor, maar zet er dan even bij wat wil "horen".
je krijgt twee goede adviezen en je doet het tegenovergestelde. Wat verwacht je nu van ons?

(goedbedoeld hoor)


theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-07-31 - 12:37:40 send message to theetje

Hallo Ton,
Ik ben ook zeker blij met jullie goede raad en heb deze dan ook opgevolgt!?! Vanaf zondag tot gistermiddag (langer dan 2 dagen dus) heb ik het gebrobeerd wat niet is gelukt. Het popje zit dus apart op advies van jou Ton. Waar ik heel blij mee ben geweest hoor! De voliere is weer gezellig en veel rustiger. Geen geruzie meer.
Op de vraag van Antoni is ook geantwoord. De jong is niet te klein dat deze er onder lijd.
OP het antwoord van:
je krijgt twee goede adviezen en je doet het tegenovergestelde.
ZIE IK DUS NIET!?!

Mijn laatste vraag was en is dan ook nog of het nu verstandig is om bij het popje (die dus op advies) apart zit een nieuw huisgenootje te zetten omdat IK het zo sneu vind dat ze alleen zit.

Groetjes,
Thea


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-31 - 17:16:32 send message to Ton Koek

Ah... foutje van mij. Ik dat "afgelopen zondag" gemist, sorry! Ik dacht dat het om een en dezelfde dag ging.

Ik zou zelf het popje even apart houden, alleen. Ze kan erg fel geweest zijn om haar jong, maar ook omdat ze weer erg broeds is. Dat gaat ook vanzelf over...

Succes.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede