Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > discussies .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : discussies ..
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-06 - 22:44:39 send message to natasja

in haast iedere discussie zie je wel reacties van mensen die tegen discussies zijn ..

daarom open ik nu een discussie om de voor en nadelen van discussies te belichten , mijn standpunt hierin is denk ik allang duidelijk ..

Ik vind dat een discussie die met wederzijds respect gehouden word juist heel erg goed is , je kan er van leren en andere hun standpunten gaan respecteren , de gedachtes achter acties worden duidelijker etc.

Zo zag je in de discussie over het strooisel heel veel informatie naar boven komen die er anders niet was gegeven , over de import komen de vele voor en nadelen naar boven en zo kan je misschien je eigen idee'en over een onderwerp bijschaven , ik heb dat in ieder geval regelmatig gedaan.

Ik snap niet zo goed wat er tegen een discussie is en waarom er zo snel de indruk word gegeven dat een discussie negatief is ,.. het kan juist heel positief zijn mits .. met voldoende respect gehouden en volgens mij lukt dat de laatste tijd aardig toch ..?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-06 - 23:46:48 send message to Karel

Ik ben vooral benieuwd naar de vele reacties van mensen die tegen discussies zijn wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-06 - 23:51:46 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ook ik ben het met je eens! Een goede discussie is volgens mij onmisbaar als het komt op levenservaring en leerprocessen! Ik ben er dan ook 100% van overtuigd dat het niets te maken heeft met je gelijk halen of anderen je mening opdringen. Sterker nog. Zoals al eens gezegd is het volgens mij simpel.
Stelling geven, tegen stellingen aanhoren, alles afwegen en een eigen lering eruit halen!

wink ;) (Ongeduld is uitsluitend bestemd voor de wachtenden!)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-07 - 00:11:19 send message to Karel

Aardig geformuleerd, maar ik houd m'n kruit nog even droog............


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-05-07 - 09:08:48 send message to uswhite

Hallo

Wat ik mij ook af vraag is of een forum zonder discussie bestaansrecht heeft. Waag eens een blik in het forum en kijk naar de ingezonden topics, ingezonden topics welke door sommigen dan negatief bevonden worden hebben wel de meeste reacties. En zeg het nou eens eerlijk, zonder deze topics zou het maar een saaie boel worden.

In het verleden werd er eens een thema aangesneden over vererving en lijnenteelt. Aha, eindelijk eens een interessant topic waar ik ook nog eens iets van kon leren. Maar nee wat gebeurt, dit topic wordt gelijk de grond in geboord als zijnde negatief en tegen de regels in van de echte kwekers. Dit zegt mij dan genoeg, er word helemaal geen ruimte gelaten voor discussies. Het vervolg, de inzender stopt de topic want op deze manier hoeft het voor hem geen zin. Wat missen we hierdoor, tenminste ik wel, een gezonde discussie waar een hoop kennis uit voort had kunnen komen voor kwekers die hier mee bezig zijn en kwekers die er toen misschien nog negatief tegenover stonden.

Een vereiste is dan ook laat kwekers hun topic plaatsen. Wie weet kunnen we er allemaal iets van leren. Buig het niet gelijk om in het negatieve. Iedereen doet het nou eenmaal anders. Wat ik wel voorop stel laat iedereen in zijn waarde. Verder is mijn mening, zonder gezonde discussies te voeren komt er ook geen kennis naar boven. En van deze kennis profiteerd weer iedereen.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-05-08 - 10:53:16 send message to dijkkamp

Beste mensen

Een discussie is altijd positief want het is niks anders dan de mening, stelling of ervaring van iemand over een onderwerp.
Het wordt pas negatief als er reacties komen waarbij degene die zijn mening, stelling of ervaring mededeelt niet serieus wordt genomen door reacties als hij is een oplichter, dat is onzin wat je schrijft, je bent niet goed wijs of je hebt er geen verstand van.
Ook is het niet zinvol om bij een ervaring die mensen hebben opgedaan meteen deze in twijfel te trekken en af te doen met kwetsende of rare uitspraken.
Wat ook nog wel eens gebeurd is dat iets voor onzin wordt verklaard maar er dan geen tegen argumenten worden gegeven om de mening, stelling of ervaring te weerleggen.
Dit heeft natuurlijk vooral betrekking op ervaringen want sommige willen alles wetenschappelijk onderbouwd hebben en voor sommige is dat moeilijk om dan te bewijzen want het is tenslotte zijn of haar ervaring.
Helaas is het met discussies zo dat in dit geval over vogels er meerdere wegen lijden naar Rome en sommige zijn er zo halsstarrig in dat hun mening, stelling of ervaring de enigste juiste is en er dan geen ruimte overblijft voor andere en op dat moment is er voor sommige geen reden meer om nog deel te nemen aan de discussie.
En juist omdat er zoveel wegen zijn om iets te doen blijft er altijd discussies en dit is goed als er op de juiste manier mee wordt omgegaan daar kan iedereen allen maar beter, wijzer, sterker van worden.
Dan tot slotte het is natuurlijk niet zo dat er allen maar op deze site bepaalde discussies negatief zijn of worden gemaakt dat zie je op de meeste sites met een forum en het zijn dan meestal dezelfde mensen die negatief zijn o ja negatief is iets heel anders als ergens kritisch tegen aankijken ik wens een ieder nog veel discussie plezier op deze site.

Met vr.gr. henk dijkkamp


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-08 - 11:18:23 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Helaas is het met discussies zo dat in dit geval over vogels er meerdere wegen lijden naar Rome en sommige zijn er zo halsstarrig in dat hun mening, stelling of ervaring de enigste juiste is en er dan geen ruimte overblijft voor andere en op dat moment is er voor sommige geen reden meer om nog deel te nemen aan de discussie.
Hr. Dijkkamp,

Volgens mij is het niet zo zeer dat anderen halsstarrig willen vasthouden aan hun stelling maar dat ze hun persoonlijke mening duidelijk neerzetten. Het is in een discussie natuurlijk nooit zo dat een stelling wordt gegeven, iemand een weerwoord op die stelling geeft, de stellingnemer direct moet zeggen van ok je hebt gelijk! Het is een leerspel waarbij alle voors en tegens tegen elkaar weggestreept kunnen worden. Waarbij alle argumenten door iedere deelnemer afzonderlijk moet worden afgewogen. Op dat moment kan iemand pas tot een nieuwe conclusie komen. In het geval dat er mensen in een discussie vasthouden aan een stelling of meer "wetenschappelijk" bewijs willen zien gaat het in de discussie meestal om stellingen die niet direct voor de hand liggen. Er zullen altijd stellingen blijven bestaan waarbij je altijd voorstanders en tegenstanders zult houden. De meest bekende discussie waar nooit een antwoord op zal komen is de vraag of er een "GOD" bestaat. Nu kan je zeggen dat mensen die het niet geloven en eerst "wetenschappelijk" bewijs willen zien "halsstarrig" aan hun stelling vast willen houden. Je gaat er dan aan voorbij dat er een net zo grote groep is die "halsstarrig" aan de tegenovergestelde stelling blijven vasthouden. In een dergelijk geval wordt er een blind vertrouwen gevraagt van iemand in een stelling zonder bewijs maar die tegen alle wetten van de natuur ingaan.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-05-08 - 13:07:51 send message to dijkkamp

om even terug te komen op de vraag van bestaat god ja of nee daar in heb je dus duidelijk een voorbeeld van hoe sommige halsstarig kunnen zijn de een zegt ja en wil van geen andere mening horen en de een zegt nee en wil ook van geen andere mening horen nou met dit soort mensen behoef/kun je dus niet te discusieren hierover maar er zijn dus ook mensen die zeggen nou laten we samen eens er over hebben of hij nu wel of niet bestaat en dan hoefen ze aan het einde het nog niet met elkaar eens te zijn maar hebben elkaars standpunten wel aangehoord en doen daar dan hun eigen voordeel mee



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede