Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > stoppen met kweken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : stoppen met kweken
snoepje
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-07-20 - 20:46:28 send message to snoepje

Ik heb een fantastisch kweekjaar achter de rug. doch.... hoogste tijd nu dat mijn kanaries wat gaan rusten. Deze zitten in een zeeeer ruime buitenvoliere,(het eerste jaar) een achttal mannen en een 25 tal poppen, hierbij ook nog een 20 tal jongen. De volwassen vogels weten echter van geen ophouden en blijven maar nesten maken (in de planten), en uiteraard eitjes leggen.

Heeft er iemand goede raad hoe ik die kweek kan stilleggen zouden mijn vogels rustig in rui kunnen vallen? happy :)


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-07-20 - 22:48:33 send message to roodmus

opkooienhappy :)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-20 - 23:23:40 send message to Ton Koek

Ik denk dat de mannen uitvangen de enige mogelijkheid is als je wil dat ze stoppen.

Met zoveel vogels en 20 jongen, hoeveel rondes hebben de poppen gelegd zo'n beetje?


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-07-20 - 23:24:26 send message to paintim

Hallo Lieve!
Mannen en poppen scheiden en idd. opkooien.
Voeren uit klepbakjes of voederflesjes(hebben een schuine bodem in tegenstelling tot drinkflesjes). E.e.a. opdat de poppen niet de eitjes in de bakjes leggen en gaan zitten broeden.De eitjes die nog worden gelegd weggooien en de vogels zoveel mogelijk verduisteren.
Vr.groeten van
ANTONI


snoepje
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-07-21 - 09:34:44 send message to snoepje

Goeiemorgen allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik vervang al een tweetal weken de echte eitjes met plastiek eitjes. Maar gezien ik nog een nest of vier jongen heb gaan de poppen met het nestmateriaal dat ze daar nog kunnen pikken steeds in de struiken opnieuw nesten. Elke pop heeft zeker drie rondes achter de rug wat meer dan genoeg is. Ik vermoedde wel dat de enige manier om te stoppen de mannen apart zetten is. Heb vanmorgen reeds tegen mijn man gezegd dat er een buitenvoliere zou moeten bijkomen laugh :D Zijn gezicht stond nogal...angrydoch daar zullen we ons maar niks van aantrekken!!! Ik vind het wel zielig dat ik de mannen zou moeten binnen zetten in kleinere kooien daar waar ze buiten nog naar hartelust kunnen vliegen ....



snoepje
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-07-21 - 09:39:13 send message to snoepje

Nog even een ingeving: zou het helpen moest ik mijn mannen een tweetal weken in mijn binnenvolière plaatsen doch deze nadien terug buiten zetten, kwestie dat de buren tijdens onze vakantie enkel de buitenvolière zouden moeten verzorgen???sad :(


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-21 - 14:37:58 send message to Ton Koek

Eh... nee. dat helpt niets helaas. Meestal stoppen de poppen pas als ze echt in de rui vallen, soms zelfs dan nog niet. Zo rond september, als de dagen duidelijk korter worden, is het eigenlijk pas weer "veilig". happy :)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-07-21 - 15:39:51 send message to paintim

Lieve!
3 rondes,ja dat is zeker ruim voldoende.
Sportkwekers gaan niet verder dan 2.
Er is niets zieligs aan om de vogels op te kooien. Als je ze hun gang laat gaan zijn ze volgend seizoen niets waard en hebben waarschijnlijk moeite om door de rui te komen.
Vr.groeten van
ANTONI


snoepje
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-07-21 - 16:40:55 send message to snoepje

bedankt hoor voor de wijze raad, er zal dus niets anders opzitten dan mijn mannen vroegtijd binnen te halen.

groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede