Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Te duur? Te goedkoop? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-05-08 - 18:31:19

Volgens mij is AWS z'n "oude rot in het vak" die (denkt hij) alles af weet van vogels houden, kweken, ziektes,... maar iemand die zeker geen kennis gaat doorgeven aan jonge liefhebbers die dan maar eens betere kweekresultaten moesten behalen. Zulke mensen moeten zeker niet fier zijn op hun kennis !!! Wij moeten werken om jongeren bij onze hobby te betrekken, niet om ze weg te jagen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-08 - 22:01:02

Tja agtenkr, dat zie je wel vaker bij "oude rotten". Omdat ik veel "oude rotten" ken en spreek (ik ben er zelf ook een met 40 jaar ervaring), denk ik te weten hoe dat komt.
De oude garde vindt het namelijk heel vervelend om aangevallen te worden op hun mening, waar ze zelf al zoveel jaren in geloven. "Hoe durven ze, die nieuwkomers!!"
Als je je mening dus gewoon niet geeft, loop je ook niet het risico aangevallen te worden shocked 8O.
Triest? Jazeker, want ik ben er inmiddels achter dat hoe langer je meedraait, hoe meer je beseft dat je nog heel veel kunt leren.
Als ik een goede tip lees van iemand die pas een jaar vogels houdt, dan is die tip mij evenveel waard als van iemand die al jaren ervaring heeft.
OK, natuurlijk heb je door jarenlange ervaring een bepaald gevoel gekregen voor vogelzaken: je "weet" of je vogels het naar hun zin hebben; je weet waar in de voliere het nestkast moet hangen; je weet waar je de zitstokken moet plaatsen; je hoeft eieren niet meer te schouwen omdat je kunt voelen of ze bevrucht zijn; je kunt aan de eieren zien dat ze op uitkomen staan; enz.
Dit zijn allemaal zaken die bijna niet door te geven zijn, maar door nieuwe inzichten, producten en onderzoek kun je nooit genoeg leren over ziekten, voeding e.d.
Ieders mening en ervaring hierover is van belang of je nu 1 of 50 jaar vogels houdt!

Dus blijven posten iedereen; het is niet erg om eens aangevallen te worden (mits opbouwend en niet persoonlijk bedoeld!!)


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-05-11 - 19:39:46

Te duur ?? te Goedkoop ??

Als ik een koppel Gordelgrasvinken op marktplaats tekoop zet voor 25 euro, krijg je te horen wat duur, kan het niet voor 15 of 20 euro.

Zet je dezelfde advertentie voor deze vogels met als vraagprijs 10,00 euro is er niemand die zegt joh je bent te goedkoop. ik geef je er 15, of 20 euro voor.

Ook vogelliefhebbers zijn mensen.




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede