Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > tips gevraagd ivm alu.voliere en bonte boertjes en nachthok.... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tips gevraagd ivm alu.voliere en bonte boertjes en nachthok....
manueeltje
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-07-10 - 11:33:13 send message to manueeltje

Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes.hopelijk kan iemand mij daar antwoord opgeven...
Heb zelf al jaren valkparkietjes in een alu.voliere zitten en met de winter scherm ik de voliere af met plexiglas platen en dat gaat al jaren goed.
Maar nu heb ik sinds 2 maanden 2 bonte boertjes gekregen en heb daar nu ook een alu.voliere voor gevonden afgelopen weekend. maar nu komt mijn vraag. de een zegt ze zijn winterhard en de ander zegt van niet. De een zegt plexiglas en dat ze tochvrij zitten is voldoende en de ander zegt. Nee je moet een compleet nachthok erin bouwen.(geen idee nog hoe)...
Maar ik krijg volgende week 2 rosella's en daar zit ik met dezelfde vraag...

Wie kan me helpen met handige goeie tips waar ik wat aan heb...
Het is een hobby en de vogeltjes mogen bij mij oud wordenhappy :) het zijn geen stelletjes haha voor zo ver ik nu weet...Hoef geen jonkies ervan te hebben.Vind de vogels zelf prachtig!!!

Hoor heel graag jullie tips...

Weet nog niet hoe ik hier een foto moet plaatsen,anders hadden jullie mijn volieres kunnen zien en dan is het makkelijker tips geven volgens mij....

Alvast ontzettend bedankt.


groetjes Maantje.

Ps: ik heb in een snelheid hier op het forum iets gelezen over verwarmde zitstokken wat je kon maken. is dat handig....


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-07-10 - 20:26:40 send message to wings

Hallo Maantje,
Je moet echt zorgen dat je bonte boertjes een nachthokje krijgen.
Staat je voliere met een zijde tegen een schuur ?
Dan kun je daar een vlieggat in maken met een schuifje, en binnen in de schuur je nachthok.
Kijk maar eens op mijn voliere als voorbeeld.
succes groeten Jan


manueeltje
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-07-10 - 23:12:30 send message to manueeltje

Hoi Jan.

Bedankt voor je reactie.
Je voliere ziet er prachtig uithappy :)

Ik heb geen schuur bij deze woning en kan ook geen nachthok ervan makensad :(
Het is een alu.kooi van 1m diep x 1.50m breed x 2m hoog.
Er zit een ijzer dak op en aan de achterkant is hij dicht gemaakt met bitumen golfplaat en de kooi staat in de hoek.
Moet de kooi nog perfect maken. kon hem zo overnemen zoals ik het nu vertel...

Is het misschien een idee.weet niet of het kan hoor, maar dat ik de bonte boertjes zodra het kouder wordt naar binnen haal in hun papagaaienkooi en zodra het weer voorjaar wordt naar buiten.

Hoor graag meer tips ook over de rosella's... die hebben een alu. voliere maten 1.80m hoog x 1.80breed en 1.10diep...

gr maan


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2008-07-11 - 11:43:56 send message to mreyder

Rosella's kun je perfect houden op de manier waarop de nu ook de valkparkieten houdt: dus de voliere afschermen met plasticplaten, dit is zelfs niet nodig als de voliere goed beschut staat de overdekt is. Bonte Boeren is mi een ander verhaal: kun je niet een dichte kooi maken (dus een kooi van ongeveer 60 cm diep, 60 a 80 cm hoog en ongeveer 1 m breed) en die in de voliere hangen? De kooi moet dan wel helemaal dicht zijn (dus eigenlijk een kweekkooi, maar dan geen front van gaas/tralies, maar dat front ook van hout (denk er wel aan, dat er natuurlijk een raampje in moet en maak gebruik van isolatiemateriaal). Heb vroeger zelf zo'n nachthokkooi in een voliere gehad met roodruggen: ze wisten na korte tijd precies dat ik ze snachts opsloot in die kooi en zaten al binnen als ik de voliere betrad.


manueeltje
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-07-11 - 21:24:44 send message to manueeltje

goedenavond mreyder,

bedankt voor je antwoordt over de rosella's.ben vandaag druk bezig geweest met hun voliere en super tevreden haha...Heb het zo gemaakt als bij me valkparkieten en zodra het kouder wordt dan komt er een plexiglasplaat extra bij en klaar alles is afgeschermd!!!
Morgenochtend komen de rosella's.


Over de Bonte Boeren ben ik al flink aan het inlezen op google enz,vanmiddag waren we hier al aan het brainstormen. Heb nu al aan de voliere een plexiglasplaatje gemaakt en ik merk dat het meer naar de avond gaat dan gaan ze saampjes naar rechts achter het plexiglas zitten heerlijk beschut...

We zaten ook al te denken aan een hokje bouwen van hout met isolatie en dan een ingangetje erin en die ophangen in de voliere. Precies eigelijk wat jij bedoelt. Heerlijk dat ik toch in de goeie richting zat met knutselen haha bedankt!!!
Morgen komt er een erg handige klusser bakkie doen, dus we gaan nog eventjes verder brainstormen hoe we de nachthok het beste kunnen bevestigen enz enz...

Bedankt voor jullie reacties.

ik ga foto's maken en dan plaats ik ze hier ook...Kunnen jullie ook mijn volieres zien...


groetjes maan


gjbneophema
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-07-11 - 22:35:31 send message to gjbneophema

hallo ik zou het hokje die je in de voliere zet van trespa of kunstof paneel maken dit ivm het knaag gedrag van bontboertjes
en ik zou de rande dan afwerken met aluminium hoek strippen en de invlieggat ook (als je kunstof gebruikt

mvg willem


patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2008-10-06 - 22:58:05 send message to patrickprincen

Beste collega's

Ben sinds kort in het bezit van een koppeltje bonte boeren. Ik heb echter een vraag? Het koppel zit een ruime kooi in een onverwarmde schuur. Dit schuurtje is niet vorst vrij (wel tochtvrij), dat wil zeggen als het meer dan 4 a 5 graden vriest dan zal de temperatuur in het schuurtje onder het vriespunt komen. Is dat een probleem? Hoor namelijk verschillende berichten, de een zegt dat ze verwarmt moeten zitten en de ander zegt dat dit niet hoeft.

Patrick


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2008-10-07 - 10:42:41 send message to marie rose

beste patrik
ik ben in het bezit van 3 koppels bb en deze zitten ook niet verwarmd, is niet nodig.
ze broeden zelfs in de maand, november december


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2008-10-07 - 10:49:32 send message to marie rose

dag maantje
ik raad je toch aan om je alu voliere voledig dicht te maken tijdens de winter, bb hebben graag een donker plekje waar ze zich kunnen terug trekken, hou er ook rekening mee dat ze tijdens de zomer maanden niet graag in de zon zitten.als de mogelijk er is zou ik toch zorgen dat ze een apart hok hebben waar ze in kunnen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 253 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede