Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gemiddelde Prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Gemiddelde Prijzen
EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-06-29 - 20:34:38 send message to EdensB

Er zijn een aantal vogels waar ik aan zit te denken als ik straks mijn Voliere heb..weet nog niet of ik ga voor Australische Prachtvinken/Afrikaanse Prachtvinken/Europese Cultuurvogels of Japanse Meeuwen met wat Kwarteltjes maar was toch even benieuwd naar de gemiddelde prijzen voor deze vogeltjes..dus..her goes wat zijn de gemiddelde prijzen (kan varieren weet ik maar wil gewoon n idee hebben wat ik kwijt zal zijn strakts..kan ik alvast gaan sparen happy :))

Australiers
Binsenastrilde
Gouldamadine
Spitsstaartamadine

Afrikanen
Bandvink
Goudbuikje
Blauwfazantje
Roodbekwever
Harlekijnkwartel

Europeanen
Barmsijs
Groenling
Putter
Vink
Keep
Kneu

Meeuwen en Kwartels
Japans Meeuwtje
Chinese Dwergkwartel
Japanse Dwergkwartel

(Ben niet van plan deze soorten bij elkaar te gaan zetten..sommigen kunnen wel maar even om aan te geven dat ik ze niet allemaal in een hokje wil proppen)


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-06-29 - 20:39:06 send message to EdensB

Nog 2 waar ik nieuwsgierig naar ben

Patrijsastrilde
Kwartelastrilde

Lijken me leuke vogeltjes..eventueel ipv kwartels om wat op de bodem te hebben scharrelen.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-06-29 - 21:47:33 send message to chrislaevers

Ik zou zeggen gemiddelde prijs :
op kleur binsen 27 euro
op kleur gould tussen de 25 en de 30 euro, nooit kopen als die in de rui zit!
zwart masker roodbekwever : zijn de minst duurste van de wevers (op particulier uitzonderingen na die de vogels kwijt willen)omdat de mannen ook minder kleur hebben dan oranjewevers of Napoleonwevers en zo. Geef er geen 50 euro aan. Ik zou zeggen tussen de 25 en maximum 40 euro maar zeker niet meer. Koop uitsluitend wevers in de broedtijd (is nu begonnen). Nooit in de winter en de vroege lente want dan heb je 90% kans dat je een man koopt zonder broedskleed en dan lijkt ie op een pop.
Vraag altijd hoelang de persoon de vogel al heeft gehad en of de vogel kleur heeft vertoont... wevers zijn moeilijk en de speelruimte om een man als pop te verkopen is zeer groot, en zelfs onmoedwillig worden jonge mannen als poppen verkocht. Een man die als een pop er uit ziet kan je alleen nog onderscheiden op het gedrag maar dat gaat niet in een kooi.
Dat is het hele probleem.
Veel succes gewenst met je keuze van vogels.

Christine.
Chinese dwergkwartels varieert. De hennen zijn duurder dan de hanen en zeer vaak dien je de haan er bij te nemen. Ik heb al een hele tijd geen kwartels meer geocht en over de huidige prijzen durf ik me niet uitspreken.

Christine.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-06-29 - 22:56:12 send message to roodmus

Voor de cultuurvogels die jij opnoemd betaal je rond de 30-35 € de koppel,behalve de putter dan zit je rond de 90€ maar kan oplopen naar 125€

Voor chinezen 10-12 € per koppel.

Grt Roodmus.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-06-29 - 23:27:04 send message to Ton Koek

Bandvink 55 pp
Goudbuikje 120 pp
Blauwfazantje 200 pp
Roodbekwever 45 pp
Harlekijnkwartel 25 pp

Kwartel- en patrijsastrildes zijn zeldzaam en bijna onbetaalbaar.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2008-06-30 - 00:24:45 send message to Daniel

Zwartmaskerroodbekwevers, zou ik laten schieten. Ze zijn dan wel betaalbaar, maar rotzakken in een gemeenschapsvoliere. Ze zullen nesten leeghalen, plus ze zijn moeilijk te kweken.


Patrijs en kwartelastrilden zoals ton zegt. Niet aan te komen, behalve als je kan ruilen.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-06-30 - 00:51:53 send message to EdensB

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Tja dan lijken Euro Cultuurvogels me nog het beste om te nemen, mooie vogels en niet al te duur (Hoewel dat ook zo is voor Meeuwtjes en Chinese Dwergkwartels), nog een prijs ben ik nieuwsgierig naar..Haakbekken..hoeveel zijn die per paar (en kan je die met Barmsijsen en Groenlingen houden)?


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-06-30 - 01:44:06 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je bent duidelijk nog aan het aftasten en tenzij je een iemand direct in de buurt hebt, die kan bijspringen/bijsturen waar moet zou ik ook de Europese afraden.

Deze dienen verplicht geringd te worden, zijn daarenboven een stuk gevoeliger voor ziektes en uitval en vereisen vaak een ruimte apart/per koppel, zeker voor de kweek ermee.

Niks mis mee om te kijken wat er allemaal voor handen is, maar kies dan om te beginnen 1 soort en verdiep je daar volledig in...om pas in een volgend stadium te gaan denken om vanalles te gaan combineren. Dat zal mogelijk veel ontgoochelingen vermijden.

En ga voor een soort die je echt interesseert en waar je zelf van overtuigd bent dat je deze alle vereisten kan bieden en laat de prijs niet al teveel de richting bepalen


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-06-30 - 02:11:00 send message to EdensB

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ah ik dach dat Euros juis sterke vogels waren..tja dan worden de Meeuwtjes en Kwarteltjes toch steeds verder naar boven geschoven op de lijst laugh :D Zijn leuke vogeltjes en oon niet duur, niet veeleisend...perfecte combinatie.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-06-30 - 09:03:37 send message to Ton Koek

Een erg leuk begin is een groepje japanse meeuwtjes, een stuk of 8 bv.
Bestudeer het gedrag, kijk of je mannen en poppen kan onderscheiden, geniet van de nestbouw en het speciale gedrag daaromheen.
Als je een jaar later "alles" weet van deze soort, weet je ook of je bereid bent meer te betalen voor andere soorten en of je de verzorging leuk vindt.

Veel plezier!


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-07-31 - 20:33:38 send message to EdensB

zit er eigenlijk prijsverschil tussen de verscheidene kleurslagen van de Gouldamadine, is bv een Oranjekop duurder dan een zwartkop omdat die kleurslag dominant vererft?


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-07-31 - 20:38:55 send message to EdensB

Hoewel roodbekwevers fel zijn vind ik het erg mooie vogels, zouden ze wellicht te houden zijn met andere felle vogels als Bandvinken die tohc ook goed van zich af kunnen bijten?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-08-01 - 01:06:54 send message to Ton Koek

Ook bandvinken worden echt stuk gehakt, ik zou het niet gokken.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-08-01 - 01:33:22 send message to EdensB

Ah bedankt,
Zo roodbekwevers zijn dus echt killers...hoe zit het met Napoleonwevers? zijn die wat makkelijker of zijn alle wevers zo fel?


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-08-01 - 14:34:30 send message to lZebravinkjel

Trouwens... Voor Bandvinken mag je tegenwoordig ook al gauw rond de 70-80 euro per koppel rekenen hoor...


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-08-01 - 16:37:38 send message to Ton Koek

Dat was een tijdje terug zo. Inmiddels staan ze weer te koop voor rond de 35 uro per paar. Die markt is dus overspoeld.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede