Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blauwfazantjes Of Binsenastride Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Blauwfazantjes Of Binsenastride
EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-06-24 - 00:03:12 send message to EdensB

Ik heb op het moment geen vogels maar wil er wel weer mee beginnen (heb vroeger al eens Zebravinken en Meeuwtjes gehad..zelfs een koppel Dominicaner wida's tot de man werd vermoord door een van mijn Zebra mannen) Ik twijfel echter tussen Blauwfazanten en Binsenastriden (wil 'proberen' serieus mee te kweken) kan iemand mij wellicht vertellen welke van deze twee beter zijn voor een relatief beginner, zit hierbij voornamelijk te denken aan
A) Prijs, welke van de vogels kosten het minste
om aan te schaffen.
B) Kweekgemak, welke planten zich het beste voor.

en eventueel
C) Weet iemand van kwekers van deze vogels in het
noorden Groningen/Friesland/Drenthe ?

Bij voorbaat dank van een hopelijk spoedig vogelkweker.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-06-24 - 00:20:15 send message to Ton Koek

De binsen zijn beduidend goedkoper en beslist "makkelijker" te kweken. Blauwfazantjes zijn nu zeldzaam geworden dus erg kostbaar. Binsen zijn makkelijk te krijgen.
Binsen kun je indien gewenst ook in kolonie houden, bij blauwfazantjes kweek je dan niets (meestal).

Groeten, Ton.



cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-06-24 - 01:41:38 send message to cocobar

Ik kan zeker de binsenastrilde aanraden en sinds kort uit eigen ervaring wink ;)

Voor meer info kijk je maar es op m'n site of stuur je me maar een mailtje.

Blauwfazantjes heb ik trouwens ook (wel nog geen EK natuurbroed voorlopig) en daar raad ik steeds ten stelligste af om meerdere mannen/koppels samen te huisvesten!


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-06-24 - 16:01:58 send message to EdensB

Ah bedankt..meende na wat rondsnuffelen op internet al dat Binsen goedkoper waren dat Blauwfazantjes niet met meerdere paren samen kunnen wist ik echter nog niet..toch iets meer strijdlustig dat ik dacht wink ;)
Iemand misschien een indicatie van hoeveel ik ongeveer kwijt zou zijn voor een koppel Binsen?


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-06-24 - 16:32:06 send message to theelepeltje

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Richtprijs

Binsenastrildes: 40 euro p/koppel
Blauwfazantjes: 150 euro p/koppel (voor nakweek vogels kan je overwegen een redelijke prijs te betalen, voor import betaal ik niet meer dan 5 jaar geleden).


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-06-24 - 23:30:20 send message to Ton Koek

De prijzen hangen ook af van waar je ze koopt. In de randstad zijn binsen rond de 60 euro nu.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-06-24 - 23:39:19 send message to EdensB

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hmm....wellicht dat ik dat eerst maar begin met iets goedkopers als Meeuwtjes (zijn ook zo lekker knuffelig met z'n allen in n nestje in voliere als je niet aan t kweken bent in broedkooi) Kan dan nog altijd Binsen e.d kopen als ik wat meer ervaring heb en weer wat meer gewend ben aan vogels (is al weer ruim 10 jaar geleden dat ik vogels had dus)...kunnen Rijstvogels en Meeuwtjes samen?..zit dan te denken aan 2 paar meeuwen en 2 paar Rijstvogels (goedkoop en leuke vogeltjes)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-06-25 - 10:52:35 send message to theelepeltje

Kan wel, maar Rijstvogels zijn wel een stuk feller dan Japanse meeuwtjes. Daarnaast loop je ook een risico op kruisingen (hybriden) maar als je overal zowel mannen als vrouwen van hebt zal dit wel meevallen.
Het zijn idd goede beginnersvogels en goedkoop van prijs.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede