Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > richtprijs pyrrhura molinae hypoxantha Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : richtprijs pyrrhura molinae hypoxantha
gjbneophema
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-06-20 - 05:22:07 send message to gjbneophema

hallo colegga kwekers ik kan een koppeltje pyrrhura's kopen maar ik zou zelf niet weten wat hier de normale prijs voor zou moeten zijn
(omdat ik dit soort vogels nog nooit zelf heb gehad)
het gaat om de pyrrhura molinae hypoxantha (geelborst groenwang parkiet)
een koppeltje van 2007 gesext
ik heb zelf op site's gekeken waar richtprijzen vermeld worden maar dan staan deze vogels er niet bij
mvg willem


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-06-20 - 12:34:22 send message to P.Rooth

wat vraagt de verkopende partij ?


gjbneophema
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-06-20 - 16:16:51 send message to gjbneophema

de verkopende partij vraagt 150 euro gesext
mvg willem


edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2008-06-20 - 22:04:04 send message to edwin 81

kosten tussen de 130 en 150 een koppel


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-06-21 - 18:26:27 send message to ineznick

Dat zou mooi zijn als je er dat voor krijgt. Ik kweek zelf ook pyrrhura's, maar voor de molinea's mag je blij zijn als je er 40 euro voor krijgt. Dan praat ik over de wildkleur, de hypoxantha zal wel wat duurder zijn , maar niet veel meer.Ik dacht dat je voor een hypoxantha een koppel ongeveer 120 euro moet betalen.

gr gerben


gjbneophema
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-06-21 - 20:22:31 send message to gjbneophema

bedoel je dan 40 euro met of zonder sexpapieren?
mvg willem


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2008-06-21 - 22:27:03 send message to @ussiebirds

De prijs voor ongesekste pyrrhura molinae hypoxantha is € 50,00 per stuk. En voor een jong gesekst koppel € 150,00


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-06-22 - 11:17:15 send message to ineznick

Wat is de prijs van een jong koppel pyrrhura molinea (wildkleur) dan?
gr gerben


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-06-22 - 11:17:59 send message to ineznick

Met sexbewijzen , bedoel ik dan. Een jong koppel met sexbewijzen.

gr gerben


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2008-06-22 - 20:59:07 send message to @ussiebirds

Een jong koppel met seksbewijs kost €100,00 - € 110,00






P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-06-22 - 21:00:11 send message to P.Rooth

Wat een krentenwegerssad :(

Een kweekkoppel mag meer kosten dan een jong koppel en dan staat nergens iets over kwaliteit mag ook betaald of zijn vogels van minder goede kwaliteit even goedkoop als die van goede of topkwaliteit ??

Paul


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2008-06-23 - 11:03:24 send message to @ussiebirds

Hoezo krentenkwekers?

Ik vind ook dat kwaliteit betaald mag worden en als ik een goed koppel zie, wil ik daar best meer voor betalen en ik ga al helemaal niet pingelen over een paar tientjes. Maar er zijn kwekers zat die veel jongen hebben en ze snel weer kwijt willen en die zullen ze al gauw wat goedkoper gaan aanbieden. En de prijs zegt vaak ook niks over de kwaliteit van de vogels dus daar kun je gewoon niet op afgaan.

Zelf kweek ik vooral catharina's ook daar zie je regelmatig vogels voor een in mijn ogen te lage prijs aangeboden worden. Begin dit jaar werd er mij ook verteld dat ze nog maar weinig waard zouden zijn, maar tot nu toe merk ik daar totaal niks van. Ik verkoop ze zeker niet goedkoper dan 2 jaar geleden en ik heb totaal geen probleem om ze te verkopen. Soms zitten ze er wel iets langer, maar ze zitten mij niks in de weg en ze hebben de ruimte, dus waarom zou ik ze dan goedkoop gaan aanbieden. Bovendien willen de mensen best meer betalen als het goede vogels zijn.

Verder is het ook zo dat hoe groter het aanbod hoe lager de prijs word. Maar dit hebben kwekers ook een beetje zelf in handen. Niet met alle soorten natuurlijk, want sommige soorten zijn gewoon veel moeilijker te kweken dan andere soorten. Ik kweek zeker niet op kwantiteit, want daar worden de vogels zeker niet beter van en ik als hobbykweker ook niet want A) is de kans op ziektes is groter. B) het kost mij ook meer aan voer enz. C) het aanbod wordt zo te groot. Bovendien wat heb ik aan overvolle hokken, waar vogels hun kont niet kunnen keren. Dat is iets wat ik als hobbykweker niet wil tenminste.

Maar de prijzen die ik gaf zijn ook maar richtprijzen. Ik heb dit jaar nog voor een goed koppel Hypoxantha's meer gegeven dan wat ik aangaf en ik vind ze dat zeker waard.





P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-06-23 - 14:49:31 send message to P.Rooth

Dat bedoel ik nu met krentenwegers
Wat interreseerd een paar tientjes als de vogels van goede of zeer goede kwaliteit zijn wat als richtprijs aangegeven is vind ik niet duur sterker nog ze lijken me steeds goedkoper te worden omdat er kennelijk goed mee gekweekt word en de meeste liefhebbers er dan zo snel mogelijk vanaf willen omdat er ruimtegebrek heerst .
Heb vaker aangegeven dat men niet alle beschikbare ruimte vol moet zetten maar rekening dient te houden met nateeld en dan de handel op het vinkentouw zit om zo goedkoop mogelijk aan " handel " wil komen .
Deze reactie was dus voor de echte krentewegers

Zo Ussiebirds mijn reactie is niet tegen uw reactie bedoeld zoals u dit kennelijk heeft opgevat en dat u zelf meer betaald heeft voor een stel hyppoxantas maakt dat u er net zo over denkt dan ik mooi en kwaliteit mag wat kosten


Paul


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2008-06-23 - 16:00:22 send message to @ussiebirds

Ik vat het ook niet persoonlijk op hoor, want ik denk er net zo over.

Ik zal ook echt geen goed koppel laten schieten omdat ze duurder zijn dan gemiddeld, want geheid dat je later spijt krijgt, dat je om een paar tientjes een geweldig koppel hebt laten schieten.

Groet, Richard



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-06-23 - 20:41:05 send message to P.Rooth

Richard
Je bent dus liefhebber en mensen die lopen te mieren en krenten af te wegen zijn altijd te laat en zitten dan te zeuren dat de vogels die een koopje waren of binnen de kortste keren in een hoekje te testamenten .

met een vogelgroet
Paul


pyrrhura man
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-07-27 - 12:42:52 send message to pyrrhura man

ik heb een koppel pyrrhura molinae gekocht en die hebben nu 3 jongen een blauwe en 2 hypoxanta's.
de jongen komen er al vaak uit maar soms gaan ze er ook zomaar weer in.
en nu heb ik een probleem want de oude pop kan in eens van de een op de andere dag niet meer goed vliegen.
wie weet hoe dit kan?
moet ik hem vitamines geven of ieds anders?


en nu nog iets kunnen er meerdere koppels in 1 voliere + nacht hok broeden?
gr de pyrrhura man



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede