Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vergrijzing Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


joker
Website Member
Posts :7

Website Member
2004-05-07 - 09:50:51 send message to joker

hallo allemaal
Top karel ken mij hier ook in vinden
ik ben lid van de zelfde vereniging als dennisdeV ik merk dat dit ook gebeurt bij onze vereniging maar ondervind dit zelf ook
met name dat de oude garde wink ;)samen klit en de jonge generatie een beetje als het 3e wiel aan de wagen er bij hangt sad :(
Naar mijn mening zouden de verenigingen meer moeten moderniseren en het aantrekkelijker moeten maken zodat er meer bezoekers op tt's en verenigings avonden komen of willen bezoeken
Dit zou je bijv kunnen doen om meerdere plaatselijke en verschillende verenigingen of hobby clubs bij de tt's te betrekken en op deze manier onze hobby te promoten


harteman
Website Member
Posts :32

Website Member
2004-05-07 - 11:46:32 send message to harteman

Beste mensen,

Ik ken het begrip van vergrijzing binnen onze vereniging ook. Als jeugdlid van Aviornis (2500 leden in Nederland, en velen in het buitenland) heb ik samen met enkele jongeren al enkele keren een jeugddag georganiseerd (dagje dierentuin, hokbezoek aan kwekers etc.). Inmiddels hebben we binnen de vereniging een clubje van zo'n 30 jeugdleden. Er zijn er vast meer, maar die hebben zich nog niet eerder aangemeld voor een jeugddag, en echte administratie van jeugdleden hebben we helaas nog niet.
30 jeugdleden op de 2500 leden is natuurlijk heel weinig! Gelukkig weet ik ook dat er genoeg ouderen zijn die hun kinderen of kleinkinderen kunnen interesseren in de vogelhobby.

Een veel gehoord verhaal is dat jeugdigen in de puberteit hun vogelhobby op een laag pitje zetten of zelfs stoppen. De (veelal) jongens houden zich liever met andere spannende dingen bezig wink ;) maar nadat ze gaan samenwonen/trouwen keert een aantal van de jongeren weer naar de oude hobby terug; vogels houden!

Misschien vinden jullie het leuk om te zien wat onze *officieuze* jeugdafdeling zoal doet? Ga dan eens kijken op de site van onze vereniging: www.aviornis.nl

Of bezoek www.aviornis.nl/jeugd/

M.v.g.

Jan Harteman (19)
Lienden (Gld)

ps, mijn collectie vindt u hier; www.harteman.nl en aviary.harteman.nl


forpus nl
Website Member
Posts :5

Website Member
2004-05-10 - 01:05:06 send message to forpus nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@karel

ik kan mij bij jou woorden voledig aansluiten
en ik ben dan ook druk bezig om dingen te veranderen bij mijn huidige vereniging wat de vorige was dus echt niets meer aan te doen
en bij deze zijn ze wat laten we zegen minder grijs en willen ze wel horen wat een nieuw jong lid heeft tevertellen maar nu moeten de leden de ideeën nog op paken dus als we het allemaal weten wat we moeten doen waarom doe we het dan meestal niet.
kort om wij die weten wat er moet gebeuren moet ten dan ook wat er aan gaan doen
een betere wereld begint bij je zelf
met vriendelijke groeten Forups nl


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-05-11 - 12:13:47 send message to marnic

Karel, je slaat de spijker exact op de kop en idd als ik de andere postings zo lees denken er velen net zo over en vraag je je wel af waarom doen de vogelverenigingen hier niets mee.???

Zelf kom ik uit Apeldoorn en ben sinds een 3 jaar lid van een plaatselijke vereniging, mijn dochter van 13 is sinds een 2 jaar jeugdlid.

Nu is het dus zo dat mijn zoontje van 10 al helemaal niet meer mee wil naar de vereniging en mijn dochter geeft aan beeindig maar mijn lidmaatschap want ik voel er niets meer voor om de bijeenkomsten te bezoeken.
De laatste keer dat ze er was koste het haar 20 minuten om de verkoper van een kopeltje vogels te vinden.
De eigenaar was te druk met de drank, echt jammer hoor. Veel van mijn vogelvrinden denken er ook zo over en inclusief mezelf bezoeken we al tijden onze eigen vogelvereniging meer, eigenlijk dus wel triest he?.

P.S. Karel, ik wil graag even je site bezoeken kun je me de url geven?

met vriendelijke groeten,


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-11 - 13:53:49 send message to Karel

Dat is zeker triest, maar voor velen blijkbaar geen onbekend verschijnsel.
Maar "niet meer gaan" is eigenlijk geen oplossing, dat weet je zelf ook wel.
Probeer samen met je vogelvrienden "een vuist te maken". Gebruik de rondvraag om op dit punt eens fel uit de hoek te komen! Noem man en paard, vertel wat je met je dochtertje hebt meegemaakt en dat zij van plan is te stoppen. Wedden dat enkele leden zich gaan zitten schamen!



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede