Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > diertje in nest Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : diertje in nest
dawavos
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-06-09 - 08:28:28 send message to dawavos

Hallo,
ik wou een jong en geringd, maar er komt een beestjes (heel klein diertje, bijna niet kan zien) op mijn hand en ik voelde kriebel, dus er zit een diertje op nest, wat moet ik doen ??


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-06-09 - 10:01:37 send message to ParkietenPeter

Zoals je schrijft, neem ik aan dat je een jonge vogel wilde ringen. Bij het pakken van het jong kroop er een beestje op je hand. Als dit een klein rood beestje is is het waarschijnlijk bloedluis.

Hiervoor zijn goede middelen in de dierenwinkel te krijgen. Het is wel zaak om dit snel op te lossen omdat anders de jongen beslist zullen sterven. Het neste schoonmaken is niet voldoende.

Kijk waar de beestjes overdag zitten, in kieren of naden, en spuit daar ook.

wink ;) Peter


dawavos
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-06-09 - 22:16:09 send message to dawavos

ja, ik heb naar winkel en spray ( BIO KILL )
ik hoop dat werkt er zijn maar 2 nesten en ander niet, ik heb alle vogels in kweek kooi spray
het is zwart heel klein diertje, ik weet niet wat dat is, gr dawavos


dawavos
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-06-09 - 22:18:50 send message to dawavos

vergeten erbij zeggen en er is geen beestje in lichaam (mogelijk wel, het is klein zwart), alleen nest (morgen ga ik kijken met vergrootglas) ik weet niet wat dat diertje is, zal nog berichtje


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-06-10 - 12:38:07 send message to ParkietenPeter

Overdag zul je bloedluizen ook bijna niet op de vogels zien, dan zitten ze in hun kieren en holletjes.

Let er bij het sprayen wel goed op of de vogels er tegen kunnen! Of dit op de spuit staat.
Dit is wel belangrijk.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-11 - 19:15:31 send message to janvana

de goedkoopste en meest effectieve manier om van bloedluis verlost te worden is toch de oude vertrouwde TABAKSSTENGEL.zorg dat je voldoende strooit in vlucht of kweekkooi en je hebt nergens last van.een,inmiddels gestorven,kweker heeft mij eens verteld dat hij het hele jaar tabaksresten opspaarden en ze in het broed seizoen onderin de nesten strooide.de man heeft nooit last gehad van bloedluis.maar tegenwoordig moet alles met medicijnen en spay's e.d. naar de oude garde wordt blijkbaar niet meer geluisterd.
nu ben ik zelf,naar mijn mening,ook niet van de oude garde maar neem wel hun raad (advies) aan


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2008-06-12 - 21:38:21 send message to henkdelaat

Het klopt helemaal Janvana wat je schrijft.
Ik kweek al 30 jaar met Tabak resten in de nestkasten en heb nooit bloedluis in mijn kooien.

Wat ook goed helpt??????

Een partij Bosvarens snijden(10á15 stuks) en die in een bundel in de kweekruimte hangen en gewoon laten drogen tot het volgende jaar laten hangen,en je hebt ook geen last meer van bloedluis.
Wel opletten voor de boswachter en de politie.


Langeruud
Website Member
Posts :42

Website Member
2008-06-14 - 10:15:03 send message to Langeruud

Dag allemaal,

Ik heb laatst al een topic gestart over Home Shield. Dit middel is geweldig, je hokken worden wel een beetje rose en stoffig, maar alle luizen gaan gagaranreerd dood en het is volledig onschadelijk voor de dieren en voor jezelf happy :)

Vrgr, Rutger


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2008-06-15 - 08:24:46 send message to Zeekat

al 6 dagen niets meer vernomen van dava vos, hebben de zwarte beestjes hem overmeesterd?laugh :D Wat ik nu voor de 2e keer meemaakte... Mijn gehele donkergrijze vuilcontainer (kliko) is lichtgrijs, van de zwerm miniscule luisjes, net stof en 1 beestje is nauwelijks zichtbaar op zichzelf. Klinkt horror achtig he. Zo'n zwerm zuigt zo je jonkies leeg in een boze nacht denk ik dan. Ik heb wel anti luis voor vogels in huis, merk Bea-nogwat. Spuit het eigenlijk nooit, irriteert me ook in de neus. Misschien straks even heel licht de kieren van de broedhokjes inspuiten. Kliko staat trouwens buiten. Vogels houdt ik binnen. Ik zie wel vaak luis of beestjes in huis. Maar heb het gevoel dat de vogelkamer altijd luisvrij is. Toch maar even prefentief spuiten straks. Hoop nog een foto van de kliko te maken, of een filmpje, dat leeft meer....laugh :D . Jakkes.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-06-15 - 10:03:51 send message to Rogert

Is voor de NIET roker een pakje shag aanschaffen en dit onderin het nest leggen ook voldoende? Of moeten het echt resten zijn waar de rook van tabak doorheen gegaan is?

Is het uitstrooien van Dutchy's ook effectief? En als dat zo is, zijn dutchy's schadelijk voor de jongen?


dawavos
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-06-16 - 21:32:51 send message to dawavos

klein beestje wordt beetje groter en ik zie al en weet wat, het is bloedluis, ik doe spray bio kill, het werkt goed, opgepast voor jonge vogels, bedankt dat jullie antwoord, ik hou door, als nog erger, laat ik jullie wel horen, groetjes Dawavos


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2008-06-20 - 14:38:52 send message to henkdelaat

ROGERT
Gewoon het laatste wat in het pakje achterblijft en wat te kort is om op te roken.
gr



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede