Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Chinese dwergkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-06-13 - 09:49:14 send message to lZebravinkjel

Martine,

Ik denk dat je ze nu al wel kunt gaan verkopen. Ik wacht meestal tot ze bijna volwassen zijn, maar ik zie ook wel eens mensen gewoon kuikens aanbieden. En als ze toch al apart van de moeder zitten...


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2008-06-14 - 23:04:54 send message to BZB

stijn:
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar ik zou ze gewoon bij de ouders laten zitten. Ligt ook een beetje aan het formaat van de ren, maar als het hennetje broed ondanks dat er kuikentjes rondlopen is er niets aan de hand.

Maximaal aantal eitjes is moeilijk te zeggen. Heb een hennetje gehad met 15 eitjes, die had constant eitjes erlangs liggen, er is er geeneen van uitgekomen. Toen ik de eitjes openmaakte zag ik dat alle jongen afgestorven waren, in verschillende fases. Vanaf toen doe ik altijd maximaal 10 eitjes, vind ik ook meer dan genoeg.

Heb nu een nestje van 9 en van 6 rondrennen. Bij mij begint het hennetje meestal pas weer te leggen als de jonkies 3 weken oud zijn, je kunt dan de keelvlek bij de jonge haantjes al wel zien.


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-15 - 16:30:18 send message to stijnow

Oke, de kwartel is helaas van het nest af gegaan dus geen jongen. Ik wilde de jonge kwartels uitvangen, dit lukte ik had er namelijk 2 gevangen alleen de 3e dus nog. Ze zitten in een soort van broedkooi van 1.5m bij 1m van hout en er zit dus een klein deurtje in, de haan vloog hierdoor en viel aan. De haan zat in de tuin maar toch kon ik hem nog vangen door hem snel met mijn schepnet te vangen. Nu heb ik de haan en de jongen maar weer gewoon teruggezet. En de eireren van de hen weggehaald (13) ze zat er namelijk toch al 3 dagen niet meer op.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede