Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > advies over bouwen aluminium voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : advies over bouwen aluminium voliere
dominique1977
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-06-05 - 16:14:26 send message to dominique1977

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met de aanschaf van een aluminium voliere. De huidige houten die ik heb doe ik weg.

Ik zit over een aantal praktische zaken heel erg te twijfelen. Mijn houten voliere is van achter dicht, heeft over de gehele lengte ene dak en er zit een groot verwarmd en geisoleerd nachthok in. Bijna al mijn vogels (op mijn tijgervinken na) zitten het hele jaar buiten. Van het nachthok wordt dus bijna geen gebruik gemaakt maar het neemt wel 1/3 van het totale hok in beslag.

In mijn nieuwe voliere wil ik natuurlijke beplanting end us het liefst zo min mogelijk dak ivm regenwater wat op de planten moet kunnen komen. Nu twijfel ik of ik een klein onverwarmd nachthok neem of een gedeelte van 1 meter met dak en voorzetramen om dat gedeelte min of meer windvrij te houden als 1 meter tenminste wel groot genoeg is. Je ziet een hoop twijfel.

In mijn voliere zit van alles. Rijstvogels, brillevogels, kanaries, japanse nachtegalen, japanse meeuwtjes, zebravinken, elegantjes enzovoorts.

De nieuwe voliere wordt 4 meter lang, 2 meter hoog en 1 meter diep. Hij staat helemaal vrij in de tuin.

Ik weet niet wat het verstandigste is. Wie o wie kan mij hier advies over geven?


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-05 - 16:27:32 send message to janvana

mijn ervaring (kort) is dat de meeste vogels geen nachthok nodig hebben,uitzonderingen daargelaten,als ze maar plekken hebben waar ze droog kunnen zitten en niet te vergeten uit de tocht.
geef ze voor de winter wel een verwarmde zitstok,deze is zeer eenvoudig te maken door een lichtslang in een flexibele elektro slang te voeren,deze wel bijna het gehele jaar aangesloten laten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 265 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede