Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Valkparkiet met kale kop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Valkparkiet met kale kop
theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-06-04 - 15:17:44 send message to theelepeltje

Ik heb een koppel Valkparkieten, man wildkleur x pop cinnamon opaline. Ik heb hier dit jaar voor het eerst een nest van gekregen en hier is een bont opaline jong uitgekomen. De vogel staat op het punt van uitvliegen en zit dus goed in de veren, alleen heeft het jong een heel kaal achterhoofd, dus achter de kuif.
Ik weet dat door inteeltproblemen een kale kop kan ontstaan, maar ik dacht dat dit alleen bij albino's en lutino's zo was.
Of is een van de oudervogels de schuldige? Het ziet er verder normaal glad uit, er zitten alleen geen veertjes.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-06-04 - 17:56:59 send message to Gert Jan

Zeer aannemelijk dat een van de ouders de boosdoener is. Bij mij doet ook een van de koppels dit regelmatig. Het kan geen kwaad. Zodra de jongen zelfstandig zijn en apart zitten, groeit het binnen afzienbare tijd weer aan!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-06-04 - 19:56:25 send message to ParkietenPeter

Probeer eens een fotootje?


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2008-06-04 - 23:39:32 send message to Hannie

Ik heb vorig jaar ook voor het eerst dit probleem gehad .
Bij mij deed de Man het , en hij deed het alleen bij het lutino jong ,de andere jongen werden niet geplukt .
En het was niet zo'n klein beetje ook , de hele kop werd kaal geplukt , alleen de kuif liet hij met rust.
Verder zat het jong helemaal goed in de veren , ik heb baat gehad met " Forto Anti Pick " .
( ik heb foto's ervan , maar het lukt mij niet ze te plaatsen op het forum )
Maar het is gelukkig helemaal goed gekomen met het jong .

Op dit moment heb ik 4 jonge Valkparkieten in het blok waarvan 3 Lutino , dus ik ben nu extra allert , mocht de Man weer beginnen dan zal ik meteen de kopjes weer in sprayen .
Ik was eerst sceptisch , maar met de gedachte " Baat het niet , dan schaad het niet " heeft het bij mij geholpen .

Groet Hannie





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede