Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > edel legt ei. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : edel legt ei.
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-27 - 13:01:38 send message to ineznick

Hallo ,
Sinds kort heb ik een koppel edels en toen ik ze net 1 week had, had de pop al een ei gelegd. Had ze tijdelijk in een kleinere voliere zitten , omdat de voliere waar ze nu in zitten, nog niet helemaal goed in gericht was.Het ei bleek onbevrucht. Dus heb ik ze over gezet in de voliere waar ze nu in zitten. Omdat de man zo slecht in de veren zit, heb ik er geen blok in gehangen. Maar later kreeg ik het advies om er toch maar een blok in te hangen, dan had de man ook wat afleiding.Dus het blok erin gehangen en 2 weken later (27-05-08) is er weer een ei.Mijn vraag is als dit ei weer onbevrucht is, moet ik dan het blok er voor een hele tijd uit halen? Dit vraag ik omdat edels nog wel eens diverse nesten onbevruchte eieren leggen.
Of moet ik het blok erin laten hangen en kijken wat er gebeurd?Misschien loop ik op de zaken vooruit, maar ik vraag het toch maar vast.Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. De man en de pop zijn allebeide rond de 8 jaar.

gr gerben


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-05-27 - 14:03:23 send message to P.Rooth

Hallo Gerben
Ik zou het blok laten hangen maar dat ben ik .
Wat ik ook zou doen is het calciumhalte in het voer flink verhogen zodat de vogel geen aanslag op haar reseves behoeft te maken .
Verder is het stel kennelijk goed actief en dan kan je met de voeding ze lekker verwennen

Succes en hopelijk is het ei nu bevrucht
Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-27 - 14:32:30 send message to ineznick

Hallo Paul,
Bedankt voor je reactie. Maar het calciumgehalte ophogen? Wat moet ik er dan extra doorheen doen?

gr gerben


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-05-27 - 15:40:21 send message to denegon

Dit mix ik altijd door mijn eivoer maar je kunt het ook over je groenvoer en kiemzaad gooien dan krijgen ze het ook binnen. der zijn natuurlijk ook andere merken.
groetjes egon



ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-27 - 16:57:43 send message to ineznick

Dank je wel egon,
Ik zal eens even kijken wat ze hier in de winkel hebben.

gr gerben


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-05-27 - 20:02:32 send message to P.Rooth

Hallo Gerben
Lijkt me ook goed spul dat van Avian ikzelf gebruik Calci-lux van orlux dagelijks door de eivoermix en gistocal om de dag erbij heb goede resultaten als ik mezelf ff op de borst mag kloppen m'n vogels zitten goed in de veren en de kweekresultaten die ik heb met de stevige jongen die op stok komen ben ik zeer tevreden mee.happy :)
Succes
Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-27 - 20:09:03 send message to ineznick

Hallo Paul,
Weer bedankt voor je reactie. Maar dan heb ik nog een vraag. Staat erop de fles hoe je het moet doseren ? Of moet je 1 schepje of druppels door het voer doen?

gr gerben


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-05-27 - 20:16:08 send message to P.Rooth

Gerben
Ik gebruik dus Calci-lux en dat is een poeder , bij de verpakking zit een maatschepje en een duidelijke gebruikaanwijzing .
Dacht dat er altijd bij suplementen een gebruiksaanwijzing op een verpakking of ingesloten bij de verpakking .
Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-27 - 20:51:25 send message to ineznick

Dank je wel Paul.
Ik ga morgen gelijk even kijken.

gr gerben


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2008-05-28 - 05:29:42 send message to bert1974

om met edel papegaaien te kweken moet je ook een beetje geluk hebben.
de pop is zeer dominant naar de man toe en is vaak wat eerder toe aan kweken dan de man.
dit geeft vaak het probleem dat de pop de eieren al heeft gelegt voor dat de man er aan toe was om haar te bevruchten.
dit wordt vaak opgelost door het invlieg gat van het blok te versperren met wat dun hout zodat de pop eerst het hout weg moet knagen en de man dan ook in broedstemming komt.
dan kan hij haar bevruchten voor dat de eieren er zijn.
ik heb zelf een koppel gehad waar ik binnen 5 maand drie onbevruchte nesten had.
de pop zat de hele tijd in het blok de man deed wel toenaderings pogingen maar de pop wou hier niets van weten.

veel succes
gr bert



ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-28 - 08:49:24 send message to ineznick

Hallo bert,
Heel fijn dat je me zo'n verhaal even verteld. Daar kan ik wat mee. Dank je wel.
Gisteren zag ik ook dat de man de pop voerde, is dat misschien ook wel een goed voorteken ? Ik wacht het wel af en als de eieren onbevrucht zijn. Dan ga ik het doen zoals jij beschreven heb.

gr gerben


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2008-05-29 - 17:41:08 send message to ferry1

hoi ik heb zelf ook een koppel wat tot op heden onbevruchte eieren geeft. ik zie de man ook de pop voeren maar verder blijft uit leeftijd moet goed wezen dus ook ik wacht af. als iemand hier tips op heeft zijn altijd welkom!! m.v.g ferry


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-06-06 - 22:54:37 send message to ineznick

Hallo bert,
Vandaag heb ik de eieren goed bekeken, bleken dus wel onbevrucht.
Nou , heb ik ,net zoals je al zei, voor de ingang van het broedblok een dun plankje gemaakt met een kleiner gat erin. Dus kijken wat er nu gaat gebeuren.

gr gerben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede