Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > witte meelwormen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : witte meelwormen
janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-05-21 - 18:18:19 send message to janvana

hoe krijg ik witte meelwormen,mijn meelwormen worden almaar vetter maar s'morgens zitten er maximaal 4 of 5 in de bak.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-05-21 - 19:20:29 send message to zourky

meelwormen zijn zoals een slang als die te dik wordt is haar vel te klein en vervelt ze wel bij meelwormen is het ook zo zij vervellen en zijn dan wit omdat haar nieuwe huid moet drogen een dag later zijn ze terug licht bruin


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-05-21 - 20:09:48 send message to janvana

waarom moet je met jongen in het nest dan enkel witte meelwormen voeren,dit heb ik nooit gesnapt


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-05-21 - 20:13:58 send message to molineti

Veel witte meelwormen krijg je door veel kilos meelwormen te kopen,en ze goed te voeren.

in mijn ogen is er geen beginnen aan om witte meelwormen te voeren.

ik zou voor komend jaar eerder uitgaan kijken naar een alternatief;diepvriespinkys,krekels,wasmotten en buffalos.

Is voor dit seizoen waarschijnlijk wat te laat,maar als ze het leren eten,brengen ze er zonder problemen de jongen mee groothappy :)

Succes


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-05-21 - 20:14:10 send message to zourky

omdat voor jongen die nog klein zijn witte meelwormen mals zijn en beter voor kleine jongen,gemakkelijker om door te slikken


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-05-21 - 20:19:40 send message to janvana

wasmotten en morio's (beide diepvries 0voer ik reeds,mijn meelwormen (bruine) laat even dompelen inkokend water zodat ze ook dood zijn.vogels +jongen doen het er goed op


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-05-21 - 20:49:57 send message to Rogert

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Meelwormen moet je dagelijks voeren met zemelen. Daar groeien ze op en dan vervellen ze.

Meelwormen hebben een harde chitinehuid wat verstoppingen kan veroorzaken in de darmen van vogels en met name jonge vogels. Dit is de reden waarom veel kwekers de witte vervelde meelwormen voeren. Maar bij een ruim voedselaanbod zijn die paar bruine meelwormen die je voerd niet schadelijk.
Alleen meelwormen voeren is erg slecht. Je moet dit echt als aanvulling van het dieet zien, want meelwormen bevatten weinig voedingsstoffen. Dit al helemaal als de wormen niet gevoerd zijn met zemelen.
Veel mensen geven meelwormen ook ander voer, maar te vochtig voer zorgt er voor dat je meelwormen sterven. Ze verdrinken letterlijk in hun eigen ontlasting. Meelwormen komen in een droog milieu voor en een beetje vocht is al funnest.

Je kan meelwormen wel verrijken met vitaminen. Dit doe je door een te voeren hoeveelheid meelwormen in een apart bakje te zetten. Laat ze hier 24 uur in staan en zeef dan de ontlasting van deze wormen uit. Voer dan de meelwormen speciaal meelwormenvitamine/voer. De voedingswaarde van van de meelwormen wordt hierdoor verhoogd.
Het preperaat wat niet opgenomen is kan de volgende dag aan de volgende lading meelwormen gevoerd worden.
Voer de verrijkte meelwormen na 24 uur aan je vogels. De darmen van de meelwormen zitten nu vol met vitaminepreperaat.

Geef je meelwormen niet standaard dit preperaat. Dit omdat het preperaat uiteindelijk de dood van de meelworm betekend (giftig). Het preperaat is bedoeld ter verhoging van de voedingswaarde terwijl meelwormen van zeer schraal voer leven. Deze rijkelijke vitamine hebben een toxische werking op de worm.

Voor vogelliefhebbers van vogels die gevoelig zijn voor de rood-factor kun je ipv vitamine ook wortel voeren. De caroteen in wortel wordt dan gedeeltelijk verteerd en nog makkelijker opneembaar voor je vogels. Het heeft echter niet de verrijking van het vitaminepreperaat. En ook dit 24 uur tevoren pas aan de meelwormen geven. Anders krijg je die vochtige ontlasting.

De meelwormenmest die uitgezeefd is kun je gebruiken als bemesting van bv stekgrond. Dit is dure en goede mest.

Google ook eens over de huid van meelwormen en zie het resultaat ook bij reptielenkwekers.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-05-21 - 20:58:12 send message to janvana

DANK JE ROBERT VOOR JE REACTIE.IK GEEF DE MEELWOREMN GERASPTE WORTEL EN HAVERMOUT WELKE ZE ELKE MORGEN OOK IN HET GEHEEL HEBBEN WEGGEWERKT.
ALS HOOFDVOER KRIJGEN ZE OOK GEEN MEELWORMEN MAAR WASMOTLARVEN MORIO'S EN VOORAL BUFFELO'S.OOK FIJN GESNEDEN KIPPENHART EN TOFU WORDT BIJ KLEINE HOEVEELHEDEN OPGENOMEN.
HET GAAT HIER WEL OVER DE GAAILIJSTERS EN GAAIEN



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede