Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bestrijden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bestrijden
oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-05-04 - 10:03:11 send message to oehoe

Heeft er ook iemand ervaring met roofmijten ?.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-05-04 - 11:55:59 send message to P.Rooth

Hallo Oehoe

Roofmijten zegt u , hoe zien die 'lieve' diertjes eruit ?

Paul


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-05-04 - 13:53:17 send message to oehoe

Roofmijten eten bloedmijten en zijn voor de bestrijding tegen bloed en vedermijten. Zijn ook onder een andere naam bekend maar ik denk dat als ik deze naam vermeld ik reclame ga maken


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-05-04 - 13:56:16 send message to P.Rooth

Oehoe
Gewoon bij de naam noemen weten we allemaal wat u bedoeld .
Paul


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-05-04 - 13:57:52 send message to oehoe

Ok Dutchy's


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-05-04 - 17:31:31 send message to Ton Koek

Ik heb ze een keer preventief gebruikt in de volière maar mijn goudbuikjes en brilvogeltjes vonden ze erg lekker. happy :)
Of ze voordat ze geconsummerd werden zelf gegeten hadden weet ik niet.


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2008-05-04 - 18:38:00 send message to vandervliet

Ik heb ze ruim anderhalf jaar met tevredenheid gebruikt, tot 6 wkn. terug! Toen ha ik een nest met de eerste jonge kanaries van dit jaar. Ik pakte het nest, en het wemelde van bloedluis of roofmijten. Terwijl ik 14 dgn. daarvoor een nieuwe grote fles met roofmijten uit had gezet. Ik belde met REFONA, en vroeg hoe ik het verschil kon zien (of roofmijten of bloedluis). Hierop werd verteld dat wel ff een nieuwe fles met roofmijten naar mijn adres werd gestuurd! 's avonds bij de jongen gekeken, deze waren dus dood. De volgende morgen alle voer, eivoerbakjes en drinkflesjes in de afwasser gedaan, en de hele boel schoongemaakt en alles in de Solfac gespoten. Ik heb er weinig vertrouwen meer in, daar wordt gezegd (refona documentatie), dat mijn vogels er geen last van zouden hebben! Dus was mijn konstatering dat ik wel bloedluis had.
Ik vind het jammer, was er wel veel meer geld door kwijt (om de 6 wkn. nieuwe roofmijten uitzetten), maar was blij geen vergif meer bij mijn dieren te hoeven spuiten. Maarja mijn broedseizoen naar de knoppen zien gaan, zag ik ook niet erg zitten!

sportgroeten
Jan


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-05-04 - 20:19:29 send message to P.Rooth

Oehoe
Bloedmijten kunt u ook met tabakstelen verdrijven gedroogde kamille hebben ze ook een hekel aan.
Werkt perfect

Paul


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-05-04 - 21:03:52 send message to oehoe

Bedankt voor de reaktie's
tabakstelenen bladeren liggen in en onder elk nest maar op een of andere manier word er geen jong groot ik denk dus aan Mijten maar heb nog nooit een gezien. De jongen zijn van paren waar ik vorig jaar veel jongen van had de ouders voeren wel maar naar mijn mening groeien de jongen niet voldoende.Daarom dacht ik om dutchy's in te zetten gezien de reaktie's weet ik niet of dit verstandig is.


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-05-04 - 21:03:55 send message to oehoe

Bedankt voor de reaktie's
tabakstelenen bladeren liggen in en onder elk nest maar op een of andere manier word er geen jong groot ik denk dus aan Mijten maar heb nog nooit een gezien. De jongen zijn van paren waar ik vorig jaar veel jongen van had de ouders voeren wel maar naar mijn mening groeien de jongen niet voldoende.Daarom dacht ik om dutchy's in te zetten gezien de reaktie's weet ik niet of dit verstandig is.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-05-04 - 21:14:44 send message to P.Rooth

Oehoe
kan ook een tekort aan voedings supplement zijn
Als de jongen slecht groeien kunt u eens brandnetelthee als drinkwater verstrekken ter ondersteuning en om de krop zuiver te krijgen .
Wat soms ook wel helpt is biogarde yoghurt door het eivoer om de darmflora van de jongen positief te beinvloeden .
Ik ga ervan uit dat u niet aan de voedings samenstelling gesleuteld heeft maar ikzelf probeer altijd zaken toe te voegen om het de vogels naar de zin te maken wat weer terug komt
in een goede kweek .


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-05-04 - 22:13:12 send message to chrislaevers

Ik laat roofmijten in het zomerseizoen los om de 6 weken. Het is geen sluitende oplossing maar volgens mij werkt het dus wel.
Als aanvulling check ik de nestkasten met jongen op bloedluizen...de hoeken, de randen, de onderkant van de deksels en als ik er enkele zie, druk ik ze gewoon dood. Nestkasten na gebruik laat ik 24 uur weken in een emmer heet water met een sterk reinigingsproduct voor vloer en zo. Sinds ik die 3 handelingen met elkaar combineer, vliegt elk laatste jong ook uit.
Spuiten kan ik sowieso niet want alles bij mij is voedsel en organisch ( de bodem).
De zitstokken regelmatig vervangen helpt mede.
Daarnaast laat ik de oorbeesten gedijen. Zij leven van organische micro-organismen waaronder dus mijten. Zwarte kevers (onder stenen, drinkbakken en zo) zijn ook carnivoren.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede