Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe krijg je je vogels in broedconditie? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoe krijg je je vogels in broedconditie?
jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-05-02 - 12:01:38 send message to jeroenvdwilk

Hallo,
Hoe krijg ik australische prachtvinken in broedconditie? Ik heb gelezen door eivoer te geven, maar je kan het ook doen door de wortel van een paardenbloem te geven. Moet dit dan gedroogd zijn, of zo rechtstreeks uit de grond. En ook heb ik gelezen door de vogels hennepzaad te geven, is dit ook waar?

Ik hoor het wel,
Jeroenwink ;)


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2008-05-02 - 13:02:39 send message to vandervliet

jeroen

Hennepzaad wordt wel gebruikt, maar is tevens ook gevaarlijk! Het stimuleerd vnl. de man, en de pop moet er ook klaar voor zijn he.
Ik pluk de wortel van de paardenbloem en spoel ze af. Ik heb elk jaar een zgn. tupperwarebakje op voorraad in de vriezer. Maal het wel door je ei- of universeelvoer want het is nogal bitter! En overvoer niet! Het is een natuurprodukt, wat je (met mate) veilig kunt geven.

sportgroeten
Jan


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-05-02 - 14:50:24 send message to jeroenvdwilk

Waarom kan hennepzaad gevaarlijk zijn dan?

MVG Jeroen


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2008-05-02 - 15:16:52 send message to lennard

Hennepzaad kan gevaarlijk zijn.. Omdat de pop ook er aan toe moet zijn.. De man word namelijk Agressiever en als de pop er nog niet klaar voor is kan de man de pop op gaan jagen of zelf afmaken.

Lennardwink ;)


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-05-02 - 16:02:51 send message to jeroenvdwilk

Oke, bedankt voor jullie reacties. En meelwormen dan, kunnen die de broeddrift ook bevorderen. Of is dat ook niet aan te raden?

MVG Jeroenwink ;)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-05-02 - 17:04:12 send message to paintim

Hallo Jeroen!
De Spaanse Timbrado's krijgen bij mij per vogel
naar de kweek toe elke dag 2 druppels tarwekiemolie door het zaad gemengd.Het is uiteraard niet alleen de tarwekiemolie. De juiste verlichting,rustig opgebouwd en nog andere zaken horen daar ook bij.

Vr.groeten van
ANTONI


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-05-02 - 18:25:02 send message to Rogert

Hallo,

Dat van het hennepzaad moet wel goed uitgelegd worden.

Jouw vraag is hoe je je dieren in broedconditie krijgt. Dit krijg je ze door wat eiwitrijker te gaan voeren. Dmv ei-voer, kiemzaad en wat universeervoer krijg jij je vogels in broedconditie.

Als je vogels in broedconditie zijn en ze beginnen al wat te nestelen kun je hennepzaad bijgeven. Beide dieren worden daar wat hitsiger van en het zal sneller en vaker tot paringen leiden.

Wat hierboven geschreven is dat het gevaarlijk kan zijn klopt. Als je pop niet in broedconditie is en de man al hitsig wordt van het hennepzaad loop je het risico dat hij gaat jagen. Het is altijd belangrijker om je pop in broedconditie te krijgen dan de man. Door eiwitrijker te voeren krijg je de pop in conditie terwijl je de man nog niet echt een reden geeft om de pop met voer achterna te jagen.

Evenals het voeren van insecten. Als je insecten gaat voeren komt een man wat sneller in broedstemming dan de pop. Een pop moet je vaak lichamelijk in broedconditie krijgen terwijl een man geestelijk in broedconditie komt. Insecten hebben op mannen zowel een lichamelijke als geestelijke invloed. Insecten dienen er namelijk voor om de poppen mee in te palmen. Als de poppen lichamelijk nog niet klaar zijn loop je het risico dat de mannen gaan jagen om zo de poppen te dwingen de insecten aan te nemen.

Neem de tijd en laat je vogels bepalen wanneer je hennep en insecten aan het dieet gaat toevoegen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede