Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > gestolen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-05-09 - 14:39:57 send message to parrotfarm

ik heb zoveel mogelijk adverterende mensen op de hoogte gebracht van de diefstal, omdat de gedupeerde niet precies wist wat hij met de situatie aan moest.
Edwin kon echter niet stil zitten wachten, en ging gedreven door het gemis van zijn geliefde huisdieren zelf op onderzoek, en trof toen de kaketoe aan die hij uit duizenden zou herkennen


maartenmees
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-05-09 - 23:54:45 send message to maartenmees

heb denk ik alle berichten over de gestolen vogels gelezen echt klote. Zag ook op het forum dat de kakatoe in rijswijk was gevonden en zag ook dat zij waren ingelicht dat er twee vogels waren verdwenen en of zij ook een beetje de ogen konden open houden. Ik zal er niet omheen draaien maar het gaat weer om verwijderd met dierenvriend verwijderd aan het roer. Als hij tergoedertrouw heeft gehandeld waarom heeft hij niet om ID kaart gevraagd deze man weet van meer maar dit is niet te bewijzen maar heb zelf ook zaken met hem gedaan en ben ook aan het lijntje gehouden. heb zelf het gevoel dat hij ook meer van de ara weet die bij een kennis is ondergebracht. het is ook wel eens tijd dat de fiod deze winkel zonder pinautomaat eens serieus onder deloep neemt
Het stinkt daar bij verwijderd niet te bewijzen maar waar.
hoop dat de ara snel terug komt waar deze thuis was groeten maarten\


edit : naam van zaak en handelaar verwijderd. Het is niet de bedoeling zulke informatie erbij te plaatsen.


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

maartenmees
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-05-10 - 00:23:17 send message to maartenmees

hoe kan justitie hangende het onderzoek dat de vogel daar veilig zit hebben zij nooit over PDFD en andere enge dingen gehoord of gelezen die echt bij verwijderd voorkomen?


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-05-10 - 10:32:57 send message to agabird

De betreffende handelaar heeft mij net gebeld happy :)

Het is niet de bedoeling dat zijn naam en naam van de zaak hier wordt vermeld. Dit is beleid van VogelArena, en daarom ook heb ik de namen verwijderd.

Hij vertelde me dat hij alles er aan zal doen om de betreffende vogel zo spoedig mogelijk bij zijn/haar baasje terug te krijgen.

Daarnaast melde hij dat hij de vogel ter goeder trouw had gekocht. Hij koopt vele vogels per jaar, en daar kan dan best wel eens een gestolen vogel tussen zitten. (zijn woorden)


maartenmees
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-05-10 - 10:44:44 send message to maartenmees

jammer van mijn emotionele reactie maar heb hier geen spijt van soms is de waarheid hard .Ik hoop dat de handelaar volgende keer eens echt de belangen van vogels en eigenaren respecteerd . We weten toch wel dat het om de stiekeme M uit rijswijk gaat.
Toch wou ik de Arena bedanken voor het niet geheel verwijderen van mijn bericht want waar rook is is vaak vuur groetjes


fluffies.org
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-05-10 - 11:05:16 send message to fluffies.org

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat verschrikkelijk zeg! sad :(
Ik hoop dat de vogels snel terug zijn bij hun eigenaar. Sommige mensen begrijpen niet hoeveel leed ze met dit soort activiteiten veroorzaken!angry


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-05-10 - 16:11:38 send message to agabird

Maarten, zolang de betreffende handelaar niet wordt veroordeelt voor zijn rol in deze, is de betreffende handelaar officieel niet schuldig.

Op het moment dat er dan namen genoemd worden, wordt het een soort laster/smaad verhaal, en daar hebben we ook geen behoefte aan. Zolang de namen niet genoemd worden, mag er best over gepraat worden, vandaar dat ik ook enkel de namen heb verwijderd niet het hele stuk.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2008-05-11 - 18:30:26 send message to dijkkamp

zolang er vogels verhandeld kunnen worden zonder ring/chip en zonder de daarbij behorende eigendoms papieren is het mogelijk om gestolen vogels te verhandelen en zullen we ons boos blijven maken om diefstal of het vogels vangen uit de vrije natuur


maartenmees
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-05-12 - 11:11:55 send message to maartenmees

helemaal mee eens


maartenmees
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-05-25 - 11:45:11 send message to maartenmees

is er al nieuws is de vogel al terug


parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-05-26 - 11:43:41 send message to parrotfarm

nee , de vogel is door justitie in beslag genomen en op een onbekende plaats ondergebracht.
dus nog niet bij de eigenaar is terug gebracht.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-05-26 - 12:42:23 send message to Papegaaienboer

Zo onbekend is die plaats niet. In beslag genomen kromsnavels gaan altijd naar het NOP en die krijgen daar dan een fikse dagvergoeding voor. Wel vreemd dat de vogel niet terug kan naar de eigenaar. Ik neem toch aan dat de winkel waar hij is aangetroffen afstand heeft gedaan van de vogel, ze geven immers zelf toe dat het om de gestolen vogel gaat.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-05-29 - 08:30:18 send message to ParkietenPeter

quote
In beslag genomen kromsnavels gaan altijd naar het NOP

Klopt niet helemaal.
Als het nog zo is als zo'n 8 jaar terug gaan ze naar een "opslaghouder". Dit is een adres door de officier toegewezen en kan net zo goed een particulier adres zijn. Hier wordt verder geen riante vergoeding voor gegeven.

Als de zaak beslecht is gaat de vogel van hieruit naar een definitieve opvang. Dit zou dan wellicht het NOP kunnen zijn.

Maar dat is alweer een tijdje terug.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-05 - 23:30:20 send message to janvana

MIJN ERVARING OP DIEFSTAL GEBIED IS NIET ZO LEUK.
HIER IS AL EEN KEER DE GEHELE ZAAK LEEG GEHAALD,SCHADEPOST +/- 10000 EURO IK HEB HIER ZEER WEINIG RUCHTBAARHEID AAN GEGEVEN EN ZODOENDE VIA RELATIE'S TOCH ENKELE VOGELS TERUG GEKREGEN.DIT WENS IK NIEMAND TOE OOK AL GAAT HET OM EEN KLEINERE SCHADEPOST.
NU BEN IK VOORBEREID OP DERGELIJKE PERSONEN,MIJN CAMERA DRAAIT 24 P/DG EN MIJN ALARM "SYSTEEM"LOOPT 24 P/DG LOS,EVENALS MIJN.....GELADEN STAAT.
ERG DAT HET ZO MOET.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-06-06 - 08:31:02 send message to ParkietenPeter

Jan, zet je caps-lock uit. wink ;)
Over het algemeen wordt dit als schreeuwen gezien op forums en chatrooms. Leest ook nog niet zo makkelijk.

Nu kan ik me wel voorstellen dat je hier nog steeds boos om bent.

wink ;) Peter




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede