Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jongen mexicaanse roodmus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jongen mexicaanse roodmus
Gonnie
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-04-11 - 18:50:28 send message to Gonnie

Dinsdag 2, en gister nog 1 jong geboren vd mexicaanse roodmus. Werden goed verzorgd. Vandaag echter ligt alles dood in de voliere, onder het nest. Alle3 volle krop. Wat kan er gebeurd zijn is nu mijn vraag. In de voliere nog een koppel groenlingen, die druk bezig zijn een nest te maken, vlak onder het nest vd roodmus, en een koppel goudvinken. Is dit het probleem, of heb ik verkeerd gevoerd. Gister nl. eivoer met wormen gegeven.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-04-11 - 19:16:51 send message to zourky

was er genoeg nest matreaal voor de anderen,bij gebrek hier aan gaan ze het stelen en moeten eerst de jongen er uit want die liggen in de weg
groetjes zourky


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-04-11 - 19:38:10 send message to hj de graaf

Hoe groot is je voliere waar deze vogels inzitten? het beste kweek je met deze soorten per paar in een kweekbox (voliere van 1x2x2) met dicht dak.

zeker goudvinken en roodmussen kunnen elkaar dwars gaan zitten omdat ze beide rood in de bevedering hebben


mvg,

H.J de Graaf


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-04-11 - 22:45:42 send message to roodmus

Hallo Gonnie.

Ik denk bijna zeker dat de Goudvinkman dit op zijn geweten heeft.

En inderdaat kun je deze soorten beter in boxen kweken.

Neem aan dat je meelwormen bedoelde,maar dat is het probleem niet,over het algemeen zijn Roodmussen goede verzorgers.

Zou inderdaat als dat gaat de koppels scheiden.

Ik zelf kweek Goudvinken en daar gebeurt het regelmatig dat de man appart moet ,anders houd je geen ei over,helaas.

Suc6.


Gonnie
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-04-11 - 22:59:30 send message to Gonnie

Ik neem toch aan dat het koppel roodmussen hun nest (en hun jongen) verdedigt, en dat ik dan toch sporen moet (kunnen) vinden van een gevecht of zo? En nestmateriaal is er in overvloed, dus daar geloof ik eerlijk gezegd in dit geval nit zo in.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-04-12 - 09:26:58 send message to roodmus

ik probeer alleen wat voorbeelden te geven,maar als je dat niet geloofd,ja.........

kijk dat ze het nest verdedigen zal best,maar als ze even naar de voerbak gaan,kunnen vogels heel sneeky zijn,en een jong is er zo uit gekiept voor een volwassen vogel.

En anders een cameraatje ophangen,dat weet je wat er gebeurt.

Vogels en zeker Groenlingen en Goudvinken kunnen behoorlijk agressief zijn in de broedtijd,gevechten tot de dood er op volgt,eier roof,jongen uit het nest etc.

Daarom nogmaals kweken in boxen of kooien is het beste.

Grt Roodmus.


Gonnie
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-04-12 - 10:00:44 send message to Gonnie

Het gaat er niet om dat ik je niet geloof: ik wil gewoon graag weten wat er gebeurd zou kunnen zijn en daar van leren om daar in de toekomst rekening mee te kunnen houden!
Zou de man van de mex. roodmus het ook gedaan kunnen hebben? Toen ik nl. gistermorgen naar mijn werk ging was de pop van het nest en werd ze best wel nagejaagd door de man. Nadat ik klaar was met fiets pakken etc. zat ze echter wel weer terug op het nest.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-04-12 - 13:26:32 send message to roodmus

Ik heb zelf een aantal jaren Roodmussen gekweekt,maar dat toen niet mee gemaakt.

Wel bij de Cultuur vogels.

Wil je zeker zijn zet de man dan appart,maar wel zo dat de pop hem kan zien.
De man kan appart zodra het eerste ei gelegd is,ook kun je wachten tot het legsel kompleet is,of zodra de eieren uit gaan komen.

Grtjes.


spitsstaartje
Website Member
Posts :14

Website Member
2008-04-12 - 16:36:02 send message to spitsstaartje

Ik heb zelf ook Mexicaanse roordmussen, ze zitten gewoon naast de groenlingen op het nest bij mij ( met 4 jongen ). Dus dat lijkt mij het probleem niet!
Bij mijn Spitsstaarten heb ik, toen ze jongen hadden, meelwormen gevoerd. De jongen werden er toen gelijk uitgegooid. Dus dat zou het wel kunnen zijn. ( Ik weet trouwens niet of dat ook voor Mex. Roodmussen geld )

Mvg Spitsstaartje


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-04-12 - 16:39:04 send message to jeroenvdwilk

Ook zitten bij mij de groenlingen en roodmussen naast elkaar te broeden. Dit geeft ook bij mij geen problemen!

MVG Jeroen


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-04-12 - 17:19:01 send message to roodmus

Inderdaat Jeroen bij het voeren van levend voer of diepvries kan het zijn dat de man wat te veel eiwitten krijgt,wat zich uit in wat agressie en drift ten op zichte van de pop cq jongen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede