Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Handopfok kanaries die niet meer gevoerd wroden door de ouders, hoe verder????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Handopfok kanaries die niet meer gevoerd wroden door de ouders, hoe verder?????
roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-04-02 - 09:01:39 send message to roul rouls

De ouders van mijn jonge kanaries voeren niet meer, heeft iemand een idee hoeveel eten ik ze per keer met een spuitje kan geven en hoe vaak per dag? Ze zaten eerst in een gezeldschapsvoliere maar gingen elke keer uit het nest terwijl ze haast geen veren hebben, als ze dan op de grond kwamen dan vielen de kwartels ze aan. Elke keer als ik ze terug zet kwamen ze er weer uit. 1 is er al dood. Ik heb ze nu binnen met een warmte lamp ze hebben de nacht al overleeft maar hoe nu verder


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-04-02 - 13:15:54 send message to mootje

Jammer dat er verder niemand reageerd.
Martine, de jongen moeten wil je het goed doen elk half uur gevoederd worden.
Beter niet met een spuit, ze verslikken zich gemakkelijk.
Het voer gewoon rul maken, en met het uiteinde van een theelepeltje of iets ander smals geven.
Let wel op met warmte lampen, dat de jongen niet te snel uitdrogen.
Anders mag je ze wel bij mij achter de deur gooien, maar ik denk dat ik wat ver bij je uit de buurt woon?
Het is een behoorlijke klus hoor.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-04-02 - 13:32:38 send message to ParkietenPeter

"Jammer dat er verder niemand anders reageert?"

Tja, Ik denk dat dit zo specifiek is dat er nagenoeg geen ervaring is met het handvoeren van kanaries, helaassad :(.

Daarbij, Mootje, elk half uur shocked 8O?
Lijkt mij natuurlijk heel sterk hoe oud de kanaries zijn!

Roul Roul,
Ik kan je geen advies geven aangaande kanaries maar wens je succes.

wink ;) Peter


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-04-02 - 13:59:25 send message to Asura

Ik heb ook geen ervaring met het voeren van jonge kanaries. Maar wat mijn vader weleens deed, als de jongen te vroeg steeds uit het nest kwamen, was ze in een klein traliekooitje aan de buitenkant van de broedkooi hangen. Zo konden de ouders toch via de tralies voeren, maar konden ze niet op de bodem belanden. En omdat het een klein traliekooitje was, hielden de jongen elkaar toch wel warm genoeg..
Maarja, als de ouders ze echt niet voeren, dan is dit geen oplossing natuurlijk..sad :(


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-04-02 - 14:00:01 send message to mootje

Excuses voor mijn erste wat botte reactiewink ;)

Tja Peter, bij kanaries, zebravinken goulds, vinken ed. kwam ik altijd uit op rond het halve uur, ze moeten in korte tijd hard groeien, en een portie veren aamaken, dat vreet nogal wat energie.
Liet ik er vaker langere tijd tussen de voedingen, was het na een dag vaak al te zien.
Tuurlijk wanneer de jongen groter worden minder frequent voeren, dan hebben ze minder nodig, en moeten ze ook zelfstandig leren eten.

Ervan uitgaande zoals Roulroul al aangaf, dat ze nog niet in de pluimen zitten zullen de jongen nog wel erg klein zijn.

Groetjes Monica.


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-04-02 - 21:09:54 send message to marcelj

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Misschien kun je pleegouders gebruiken en ze in een ander nest leggen en als je zelf geen andere nesten hebt dan bij een andere kweker.
Succes ermee.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-04-02 - 23:06:01 send message to paintim

Het onderwerp HANDOPFOK KANARIES is al meer ter
sprake geweest.
Even zoeken en je vindt vele antwoorden daarop
en ook het merk van het speciale voer.
Succes en vr.groeten
ANTONI


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-04-04 - 17:43:45 send message to roul rouls

Beste mensen,

bedankt voor jullie reacties, ik heb de ouders naar binnen gehaald en heb het jong aan de kooi gehangen in 2 aan elkaar gemaakte broednestjes. De vader is redelijk tam die is hem weer gaan voeren. Tot nu toe gaat het dus goed. Ondanks dat ik er nu nog maar 1 over heb

liefs martine


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-04-04 - 20:25:14 send message to Asura

Ah, goed nieuws dat de vader toch voert! happy :)

Ik ga duimen voor de kleine!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede