Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Voeding ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voeding ?
kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-03-23 - 19:53:14 send message to kvhooff

Als ik nu naar buiten kijk zie ik een grauwe wereld met regen en kou. Als ik aan zaadeters denk, dan vraag ik me af wat ze nu zullen eten. Fatsoenlijk uitgebalanceerd voer zal het niet zijn. Of ze alle vitamientjes binnen krijgen vraag ik me af.

Maar als ik een paar groenlingen, merels en mussen zie, dan zie ik vogels in topconditie.
En die zelfde vogeltjes hebben nog nooit van onbevruchte eitjes gehoord.

Kees


peter bos
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-03-23 - 20:00:39 send message to peter bos

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-03-23 - 20:03:01 send message to goulds

Je schrijft het wat poëtisch ,maar ik weet vrijwel zeker dat er in de vrije natuur ook onbevruchte eitjes gelegd zullen worden.

Al kun je gevangenschap en vrijheid niet met mekaar op zo'n manier vergelijken,hier in gevangenschap krijgt de vogel een partner opgedrongen en daar begint het hele proces al.


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-03-24 - 16:17:28 send message to wings

Zo denk ik er ook wel eens over Kees.
Als je dan zo de ekster de tortelduif het mereltje en noem ze maar op, allemaal strak in de veren ziet zitten.
Daar moet je voor onze kooivogels, heel wat voor doen.
gr Jan.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-03-24 - 18:08:17 send message to tonnl

Vogels in de natuur zijn in staat juist die zaden te eten die goed voor ze zijn.
Er zijn volop zaden nu, die liggen te wachten tot het warmer wordt. Zo ongeveer alle planten en bomen vormen in de herfst zaad, dat bedoeld is voor nakomelingen het jaar daarna.
De slimme putters, sijsjes en andere soorten weten die zaadjes gelukkig goed te vinden.

Maar, schitterend blijft het, een vogel in een strak winterpak.
Ton.


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-03-24 - 22:56:44 send message to kvhooff

Eigenlijk zou je moeten kunnen volgen wat de vogels de hele dag nu eten. Zou dat soort informatie bij vogelaars bekend zijn?


girlits
Website Member
Posts :63

Website Member
2008-03-25 - 10:27:13 send message to girlits

De vogels die uitvallen in de natuur zie je niet omdat zieke vogels zich verstoppen en doodgaan.Van dat mooie stel wat je nu ziet komen dit jaar mischien wel 8 jongen op stok/tak maar volgend jaar zijn van de hele familie nog maar 2 vogels over,ze houden zichzelf in stand maar het wordt nooit echt meer.Bij ons in de voliere hebben ze bijna geen vijanden en ze worden goed verzorgd en met een beetje geluk wordt het elk jaar meer zodat je zo af en toe wat kunt verkopen.Helaas proberen we alles in leven te houden zodat ook de iets mindere vogels overblijven,in de natuur zijn dit alleen de sterksten daarom zijn deze vaak mooier dan onze vogels.groeten eddie


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-03-25 - 11:48:56 send message to wings

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Daar kan je wel eens gelijk in hebben Eddie.
Zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren.
gr Jan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede