Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vakantie in leefgebied ara's amazones Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


rarevogel
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-02-05 - 21:59:25 send message to rarevogel

Ben ook in Peru en Bolivia geweest voor papegaaien en ara's te spotten.

Ben ook in Manu national park gegaan om naar de kleiwanden te gaan. Ik vond dit erg indrukwekkend en verder is het inderdaad moeilijk om ze te spotten.

In Manu:
op de kleiwanden:
ara severa's
ara ararauna
ara chloroptera
ara colouni!!

amazone o. ochrocephala
Amazona o. natteri

pionus menstruus

geelkop papegaai??

3 soorten aratinga's.

In Manu ook hele mooie leks met rotshanen. je ziet ze op een paar meter en in grote groepen balsen.

In Bolivia, Rurenabaque, een kleiwand met 30 koppels groenvleugelara's.

Succes met je reiskeuze!



Poinky
Website Member
Posts :3

Website Member
2010-02-06 - 17:46:30 send message to Poinky

Een goede bestemming om zuid amerikaanse kromsnavels te zien is Suriname. Je hoeft niet eens het binnenland in te gaan om Ara's, Aratinga's of andere kromsnavels tegen te komen. Bij de surinamerivier zie je ze vaak in de bomen. Ga je het binnenland in dan gaat er een wereld voor je open.
Op de ABC eilanden zie je ook leuke kromsnavels zoals de Aratinga pertinax, maar ook Ara's en amazone's.
http://bonaire.web-log.nl/bonaire/flora_fauna/index.html


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-02-07 - 16:01:55 send message to eckers

allemaal bedankt voor de reactie,s
gerben dat zijn trouwens zeer mooie foto,s die op je site staan
ik heb ooit op internet gelezen over een reis naar bolivia en peru,deze werd georganiseerd speciaal voor vogelliefhebbers,maar ik weet niet meer hoe ik daar bij uit ben gekomen
ik ben op het moment aan het twijfelen,want het lijkt me zeer mooi om in australie,met name de kaketoe,s te zien,maar om ara,s in het wild te zien lijkt me ook prachtig
ik wist trouwens niet dat er in suriname ook zoveel vogels voor kwamen,daar praten ze in sommige delen toch nederlands,of niet,dat zou ideaal zijn,aangezien ik niet zo goed ben in talen,
groetjes jan willem


rarevogel
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-02-07 - 18:40:31 send message to rarevogel

ja inderdaad, Suriname is goed te doen, ze spreken nederlands overal aan de kust en in het binnenland kun je je met een beetje geluk ook in het nederlands redden.

Bolivia en Suriname is wel echt avontuur om de jungle in te gaan. Zeker als je dat niet eerder hebt gedaan.
En beide landen zijn arm dus het leven daar is niet zo duur.

Hou rekening met het regenseizoen. Hartje zomer kan ook erg warm zijn. Dan is het veel te heet en benauwd om overdag veel te doen.

Succes ermee.





Poinky
Website Member
Posts :3

Website Member
2010-02-07 - 18:44:13 send message to Poinky

Hoi Jan Willem,

In suriname praten ze onder andere ook Nederlands, dus dat is zeker makkelijk.
Er zijn diverse organisatie's die meerdaagse trips naar het binnenland organiseren. Meestal ga je dan per vliegtuig naar het binnenland, en dan per boot naar 1 of meerdere lokatie's waar je enkele dagen in de natuur verblijft. Er zijn meerdere mogelijkheden.
Ik ben zelf nooit het binnenland ingegaan, maar in Paramaribo zijn er kantoren waar je zo'n trip kan boeken.
Zoek anders op Google 'trips binnenland Suriname', ik kwam deze organisatie tegen:

http://www.wiwirietours.com/

Op deze site kun je meer lezen over de vogels in Suriname:

http://www1.nhl.nl/~ribot/ned/index.htm

Als je van natuur houdt en die wilt zien is een trip naar het binnenland van Suriname zeker de moeite waard. Ik ken veel mensen die het hebben gedaan, zowel lokale mensen als toeristen, en die beamen het allemaal!


Avdd
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-02-08 - 20:50:37 send message to Avdd

Hallo,

Ik ben zelf in de Pantanal geweest, daar verbleef ik op een boerderij. Dat was in december. Dan is het zomer (circa 40 graden). Super om te zien. Bomen vol met Nandaya's, Blauwkoparatinga's en Brotogerissen. Af en toe zag je blauwvoorhoofdamazones en oranjevleugels. Daarnaast heel veel andere soorten zoals: reigers, Ibissen, Tangara's, Roodkuifkardinalen, Caracada's en zwarte gieren etcetc. Maar ik heb ook heel veel kaaimannen en slangen gezien. Ook bijzonder waren de reuze otters en Ocelots. Helaas geen Jaguars. Op de boerderij waar ik verbleef werden circa 5 koeien per maand wel gepakt door de Jaguars. Daarnaast vissen op piranha's, blijft leuk. Maar het mooiste blijft.... wilde Hyacint ara's en Reuze toekans!

Ik ben daar naartoe gevlogen en ben wat gaan rondreizen. Kost zo veel minder dan via een Nederlands reisbureau een rondreis te boeken. Als je eenmaal daar bent dan zijn er zo onwijs veel lokale reisbureautjes die alles zo voor je regelen. En de prijzen valt onwijs mee. Ik heb een aantal nachten in luxe hotels geslapen en dan betaalde je circa 20/25 dollar per nacht.

De Pantanal is erg plat met lage begroeig dus je kan veel dieren en vogels zien. Veel lokale boerderijen hebben ecotoerisme waar je zo een paar nachten voor niet zoveel geld kan verblijven. Als je Hyacint aras wilt zien moet je op zoek zoek gaan naar een graan boerderij. Daar komen ze op af. Zelf heb ik dat helaas niet gezien maar van lokale mensen gehoord.

Succes!



jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2010-02-17 - 18:10:24 send message to jurn

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dat is al weer even terug maar ik ben dus in de pantanal en de amazone geweest !!
Zal binnen kort wat mooie foto's plaatsen


rarevogel
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-02-19 - 23:48:34 send message to rarevogel

Hé Jurn,

met bovenstaand antwoord kom je niet weg na je 'droomvakantie': vind het maar een kort en lauw berichtje.

Hoe was het?
Wat heb je gezien?
Waar ben je geweest?
Hoelang rondgetrokken?
Verwachtingen uitgekomen?
Ga je terug?
Fotos's??

Gr.


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2010-02-24 - 20:26:52 send message to jurn

Dit bericht is 1 keer gewijzigd







Ja als ik hier nog wat over moet vertellen ??
Als er mensen zijn die bepaalde foto's willen gebruiken graag even melden.


rarevogel
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-02-25 - 02:22:16 send message to rarevogel

woh!!

supermooie foto's,

je hebt de ara's dus ook van dichtbij kunnen zien én mooie foto's kunnen maken.

echt gaaf.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 12 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede