Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Spitsstaartamadines Tips Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Spitsstaartamadines Tips
jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-03-18 - 15:53:41 send message to jeroenvdwilk

Hallo,
Ik kweek sinds kort spitsstaartamadines. ik heb nu 2 koppels, maar helaas heeft dit nog niet veel opgeleverd. De jongen worden steeds uit het nest gegooid. Heeft iemand misschien tips over het kweken van spitsstaarten en hoe het kan dat de jongen uit het nest worden gegooid.

BVD Jeroen


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2008-03-18 - 16:46:16 send message to hansbuffel

Het uitgooien van jongen is een probleem bij vele soorten en KAN te wijten zijn aan teveel levend voer of te jonge oudervogels. Vooral meelwormen wekken de broeddrift van vinkachtigen op waardoor ze alles eruit gooien om opnieuw te kunnen starten. Maar dit is geen algemene regel.
Sommige koppels blijven dit doen. Als ze per koppel zitten kan je de partners ruilen en zien wat dit geeft. Dikswijls wordt de man met de vinger gewezen maar als het bij mij gebeurt zijn de poppen meestal de dader. Ik kweek geen Spitsstaartamadines maar zoals gezegd, dit is een algemeen probleem bij vele soorten. En een algemene oplossing is er niet. Je kan experimenteren met de voeding, bv geen levend voer/diepvries wormen/eivoer zolang de pop aan het broeden is en als het moment van kippen nadert dan terug eivoer/... geven.
Op welke leeftijd worden ze uitgegooid? Worden ze geringd?


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-03-19 - 10:12:30 send message to jeroenvdwilk

Bedankt voor je antwoord!
Er is niet echt een bepaalde leeftijd van de jongen aan te geven want soms worden ze er uit gegooid als ze ongeveer 4 dagen oud zijn maar soms ook wel als ze 10 dagen oud zijn. En ik ring de vogels niet.

MVG Jeroen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede